2017-04-29, 09:52
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Ett lugnt och tryggt samhälle med bra sammanhållning som när jag växte upp på 70-talet.
Citera
2017-04-29, 09:52
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Trovärdigare än Aftonbladet. De länkar till BRÅ:s rapport där du kan läsa själv.

Ser att länken inte fungerar längre men här är rapporten:
http://www.bra.se/download/18.22a7170813a0d141d2180005382/2012_NTU_2011_Kap_3_Utsatthet_2012.pdf

Rapporten är från -11/-12 - knappast aktuell längre.
Citera
2017-04-29, 09:53
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedd
Betydligt kallare och tråkare, tänk typ baltikum länderna.
Minns hur det var innan vi invaderades av MENA

En familj i en by i närheten hade adopterat ett negerbarn och folk kom från när och fjärran för att se en livs levande neger .

Idag har kommunen lagt ner byskolorna för att istället fylla dem med skäggiga "hazarbarn" och somaliska klanmedlemmar , känns som ett rejält nerköp .

Då jag var liten var det stor skandal om någon söp offentligt annat än på logdanserna , telefonerna var av svart bakelit och hade vev som man använde för att ringa växeln .

Idag försöker mörkhyade "barn" med Iphone 7 sälja knark till mellanstadieelever och den som klagar är rasist
Citera
2017-04-29, 09:54
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Antalet anmälda våldtäkter per år har stigit sedan dess och invandrarna har knappast blivit färre så det talar inte till din fördel. Sluta skygga undan!
Citera
2017-04-29, 09:56
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Varför kommenterar jag ens den här smörjan?

Kan säga såhär: Även om jag är uppväxt i en ganska "svensk" håla, så är kommunen mycket mångkulturell, faktiskt en av de mest mångkulturella i Sverige skulle jag tippa på. Jag har gått i flertalet skolor, både i min "svenska del" av kommunen, men även i mer "mångkulturella" delar av dito. Och det roliga är att de skolor jag trivdes bäst i, var just de där jag var snudd på enda svensk i klassen. Om det är någon folkgrupp som varit jävlig mot mig personligen, så är det inskränkta medelklass-svenssons. Och då är jag ändå egentligen en sådan själv i grunden. Men nepp, med några få undantag trivs jag bäst i sällskap med invandrare, de är mycket trevligare. Hela stämningen på skolan har liksom varit en helt annan (i positiv bemärkelse!) i de skolor där det varit 60-80% invandrare.
Så nej, jag talar inte utifrån typ 2-3 personer, utan många fler än så.

Flytta till mellanöstern eller nordafrika då om du trivs så bra med att vara enda svensk. Är inte det en bättre lösning än att massimportera araber och afrikaner till Sverige? Jag tycker att du och alla andra svenska småflickor som vurmar för mångkultur kan lämna landet, så att vi som inte gillar den kraftigt ökade våldsbrottsligheten och otryggheten slipper ha eländet på vår bakgård.
Citera
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Antalet anmälda våldtäkter per år har stigit sedan dess och invandrarna har knappast blivit färre så det talar inte till din fördel. Sluta skygga undan!

Ta fram aktuell rapport (-15 eller senare) som visar detta, tack.
Citera
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:

Nej , all tillgänglig statistik pekar på att det mesta har försämrats sedan dess .
Vissa brott , exempelvis sexualbrott har fördubblats !!!!

Det här behandlar 2005-2015

https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html
Citera
2017-04-29, 09:57
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loosecanon
Jo, men i slutet av 80-talet vände det, och kabelteven kom och med det fler kanaler. Upplever samhället mer indoktrinerat idag faktiskt. När den stora massan väljer att förlita sig på de nyheter som TV4 och SVT matar ut. Nä, saknar den trygga känslan från 80-90 talet, man kunde känna sig trygg ute oavsett tid på dygnet. Blev inte påhoppad av tiggare på tunnelbanan eller vid varje affär. Fanns inte på den tiden.

SVT kör förvisso på med propaganda även idag, men den har lite annan inriktning än tidigare. Dessutom har internet revolutionerat världen. Idag finns det alltid alltid alternativa nyhetskällor, och det är läsarens ansvar att skilja fakta från propaganda.
Citera
2017-04-29, 09:57
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Flytta till mellanöstern eller nordafrika då om du trivs så bra med att vara enda svensk. Är inte det en bättre lösning än att massimportera araber och afrikaner till Sverige? Jag tycker att du och alla andra svenska småflickor som vurmar för mångkultur kan lämna landet, så att vi som inte gillar den kraftigt ökade våldsbrottsligheten och otryggheten slipper ha eländet på vår bakgård.

Varför skulle jag flytta dit? Jag har ingen anknytning till de länderna.
Och varken våldsbrottslighet eller (påstådd) otrygghet beror på invandringen!
Citera
2017-04-29, 09:59
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Nej , all tillgänglig statistik pekar på att det mesta har försämrats sedan dess .
Vissa brott , exempelvis sexualbrott har fördubblats !!!!

Det här behandlar 2005-2015

https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html

Anmälningsbenägenheten har ökat, att prata om/anmäla att man blivit utsatt för ett sexualbrott är inte lika tabu-belagt idag som för 10-15 år sedan.
Citera
2017-04-29, 10:03
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ta fram aktuell rapport (-15 eller senare) som visar detta, tack.
Det har säkert kommit nyare versioner av den nationella trygghetsundersökningen. Du kan leta upp dem själv om du tvivlar på att de visar samma tendenser som den från 2012.

Sverigedemokraterna har länge lagt fram förslag om att ta fram nya rapporter om hur den invandrade brottsligheten ser ut men regeringen hänvisar ständigt till att BRÅ-rapporterna från 1996 och 2005 är aktuella nog. De är helt enkelt inte intresserade av att ta reda på konsekvenserna av sin politik.
Senast redigerad av PK-befriad 2017-04-29 kl. 10:26.
Citera
2017-04-29, 10:03
Medlem
loosecanons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
SVT kör förvisso på med propaganda även idag, men den har lite annan inriktning än tidigare. Dessutom har internet revolutionerat världen. Idag finns det alltid alltid alternativa nyhetskällor, och det är läsarens ansvar att skilja fakta från propaganda.

Thank god
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in