Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-04-30, 10:41
  #73
Medlem
I min erfarenhet så är utländska frisörer riktigt bra på att klippa ett par frisyrer. Typ om man vill ha en pompadour fade eller en undercut så går jag alltid till min syrianska frisör. De jag har varigt hos kring södra stockholm är alltid nästan för trevliga. Men det går inte gå dit och be om en klippning utan maskin. Man får heller inte den längd man vill ha, de kör sitt race och de flesta går där i från med samma men jädrigt bra frisyr.

Kan tänka mig att det var någon som ville ha någon frisyr som inte passade en av de 3 frisyrer de brukar klippa, blev missnöjd när han fick en grej som var hälften så kort som planerat. Går då in och klagar och resten är historia.

Personligen har jag alltid vart nojjig att klaga på någon som har sylvassa rakablad några centimeter från min hals.
Citera
2017-05-01, 11:37
  #74
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Ett beteende som känns något osvenskt.
tycker jag inte.
Citera
2017-05-01, 23:39
  #75
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oligarque
Hur fan är det etiskt fel att recensera en firsör?

Taskigt. Gå inte dit mer om du inte vill men förstör inte för frisören genom att sprida din dåliga upplevelse vidare. Ta det med frisören.
Citera
2017-05-02, 01:54
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Taskigt. Gå inte dit mer om du inte vill men förstör inte för frisören genom att sprida din dåliga upplevelse vidare. Ta det med frisören.
Finns för många frisörer och branschen borde saneras. Många har inte ens en utbildning utan har lärt sig av en kusin i Iran osv. För mycket svarta pengar i branschen oxå. Där jag bor finns minst en frisör i varje kvarter. En på tio är seriös.
Citera
2017-05-02, 09:18
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Ett beteende som känns något osvenskt.
Att bokstavligt talat klippa till någon? känns mer som Aspberger-fall
Citera
2017-05-02, 09:49
  #78
Medlem
Dollmens avatar
Jag pröjsar en hundring av en iranier som varit i Sverige 20 år å va utbildad. Han klipper lika bra som vilken svennefrisör som helst. För något år sedan så sa han att jag va den enda svensk som hade pratat Alvar med honom, inte bara minglat. Hmmmmm
Citera
2017-05-02, 16:44
  #79
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Hur faen kan man gå till en kamelfrisör och tro att man får en bra klippning för en 100-lapp eller mindre?
Sluta gnäll för fan och bete dig som en vuxen!

Word. Va fan, gå till en annan och snygga till frisyren.
Citera
2017-05-02, 20:43
  #80
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Hur faen kan man gå till en kamelfrisör och tro att man får en bra klippning för en 100-lapp eller mindre?
Sluta gnäll för fan och bete dig som en vuxen!
Ja, man ska nog inte ha några högre förväntningar då man får vad man betalar för. Dvs en supersnabb klippning utan någon större noggrannhet.
Citera
2017-09-13, 18:08
  #81
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/bl...havdar-nodvarn

"Gärningsmannen har erkänt att han riktat en spark mot kunden men att han blivit provocerad och att det var i nödvärn.

Exakt vad som hände har varit svårt att reda ut eftersom de båda inblandades berättelser beskrivs som vaga och odetaljerade.

Eftersom det inte är motbevisat att angreppet var oförsvarligt frias nu mannen."
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback