Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-27, 22:35
  #1
Medlem
spoilers avatar
"Det var i slutet av juni under förra året som en man råkade illa ut efter att han klagat på sin frisör till en kompis.

Vännen till den nyklippte mannen kände frisören som då ringde sin kund och påtalade att han kände sig baktalad – men att saken ändå var utagerad.

/.../

Senare samma dag sprang de två på varandra i en affär. Då ska frisören enligt den misshandlade personen ha sagt att ”om detta fortsätter så ska han slakta NN”, och det kan han göra själv eller med hjälp av dem som bor i området.

Sedan dröjde det några dagar innan duons vägar återigen korsades. Det slutade med att frisören både slog och sparkade mannen, en spark träffade när han låg ner på marken. Offret slogs medvetslös och bröt näsan."

http://www.sydostran.se/karlskrona/k...s-av-frisoren/

Någon som vet mer? Man kanske bör spela nöjd om man går till en 100-kronorsfrisör?
Citera
2017-04-27, 22:47
  #2
Medlem
Ett beteende som känns något osvenskt.
Citera
2017-04-27, 22:47
  #3
Medlem
Ryggradsluss avatar
Hejsan! Kunden gjorde etiskt fel om han inte sa det direkt till frisören utan istället gick och spred dåliga omdömen till folk om dennes klippning.

Självklart gjorde frisören större fel som brukade våld mot kunden.
Man kan begära en viss standard, jag är nöjd med mina frisörer i den prisklassen och strax över.
Citera
2017-04-27, 22:49
  #4
Medlem
Universells avatar
http://24blekinge.se/2017/04/27/spar...an-medvetslos/

Citat:
En man i 25-årsåldern åtalas för grov misshandel av en annan man.

Citat:
Några dagars senare får frisören syn på mannen i dennes bil och går fram för att konfrontera honom igen. Han ska då ha sparkat mannen på armen och slagit honom i ansiktet. Mannen ska ha rest sig ur bilen, varpå bråket fortsatt och mannen tappar fotfästet och ramar omkull.

När han ligger på marken får han ännu en spark som träffar ansiktet. Enligt åtalet blev han medvetslös av sparken en kortare stund.

Kränkt heder?
25 årig arab troligen
Citera
2017-04-27, 22:50
  #5
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Det var i slutet av juni under förra året som en man råkade illa ut efter att han klagat på sin frisör till en kompis.

Vännen till den nyklippte mannen kände frisören som då ringde sin kund och påtalade att han kände sig baktalad – men att saken ändå var utagerad.

/.../

Senare samma dag sprang de två på varandra i en affär. Då ska frisören enligt den misshandlade personen ha sagt att ”om detta fortsätter så ska han slakta NN”, och det kan han göra själv eller med hjälp av dem som bor i området.

Sedan dröjde det några dagar innan duons vägar återigen korsades. Det slutade med att frisören både slog och sparkade mannen, en spark träffade när han låg ner på marken. Offret slogs medvetslös och bröt näsan."

http://www.sydostran.se/karlskrona/k...s-av-frisoren/

Någon som vet mer? Man kanske bör spela nöjd om man går till en 100-kronorsfrisör?

Ja jävlar vilken "karatefrisör" väger ju om inget annat upp bilden av en tunn feminin frisör som inte skulle kunna skada en fluga. Givetvis är det en 100kronors, eller som där jag bor 50kronors frisör som varit i farten. Som du skriver, kanske ska man vara nöjd och inse att man får det man betalar för. Och med det menar jag såklart inte att det är rätt att misshandla någon för lite kritik.
Citera
2017-04-27, 22:52
  #6
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
http://24blekinge.se/2017/04/27/spar...an-medvetslos/





Kränkt heder?
25 årig arab troligen

Utan att skriva för mycket kan man kalla det en riktig lågoddsare.
Citera
2017-04-28, 00:42
  #7
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Hur faen kan man gå till en kamelfrisör och tro att man får en bra klippning för en 100-lapp eller mindre?
Sluta gnäll för fan och bete dig som en vuxen!
Citera
2017-04-28, 02:30
  #8
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Offret slogs medvetslös och bröt näsan.

Ja.
The Barbarian Barber.
Det räckte inte med pott frisyr nej, så då blev de smäll istället.
Citera
2017-04-28, 08:42
  #9
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Hejsan! Kunden gjorde etiskt fel om han inte sa det direkt till frisören utan istället gick och spred dåliga omdömen till folk om dennes klippning.

"Etiskt fel", är du full eller? Anlitar man någon för ett jobb och det jobbet utförs dåligt, så ska det givetvis spridas till så många människor som möjligt så att de har möjlighet att istället välja en annan yrkesman. Sen om det gäller en 100-kronorsfrisör eller en målare är helt irrelevant. Att man skulle ha någon sorts etisk skyldighet att inte tala om att en yrkesman suger på sitt jobb är rent löjeväckande.
Citera
2017-04-28, 08:48
  #10
Medlem
Invandrarbeteende. De ger dom vibbarna. Någon får gärna motbevisa mig.
Citera
2017-04-28, 08:49
  #11
Medlem
PeterNosters avatar
Så frisören klippte till honom.
Det var på håret att han avled.
Citera
2017-04-28, 09:26
  #12
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryggradslus
Hejsan! Kunden gjorde etiskt fel om han inte sa det direkt till frisören utan istället gick och spred dåliga omdömen till folk om dennes klippning.

Självklart gjorde frisören större fel som brukade våld mot kunden.
Man kan begära en viss standard, jag är nöjd med mina frisörer i den prisklassen och strax över.
Min fetning.

Dumheter!
En del av de marknadskrafter som förekommer i ett NORMALT samhälle.
Det kallas "marknadsföring" och den kan vara väldigt effektiv, nöjda kunder som sprider positiva omdömen är guld värda.
Missnöjda kunder som sprider det motsatta kan snabbt släcka ned ett företag.

Det handlar nog mer om ett "etniskt fel" och inte ett "etiskt" dito!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback