Citat:
Ursprungligen postat av
Ekonomista
Jag skötte mina betalningar via autogiro. Jag angav ett kontonummer där det inte trillar in några pengar numera. Någon månad senare märkte jag detta, men ja det var epic fail också från min sida.
De små saker som mobil, bredband, träning etc. Men jävligt dyrt blir det med inkasso. Blir en läxa som svider.

Men om det funkat tidigare kan du väl titta på en månad när det fanns pengar, vilka automatiska betalningar hade du då (försäkring, tidning, bredband, telefon, whatever), och börja med dem. Har de inte kunnat dra så lär du väl ha fått ett påminnelsebrev (eller mail), det borde ju inte ha försvunnit bara för att du varit bortrest, bara att gräva igenom posthögen. Så många fordringsägare har du väl ändå inte, du är ju kung på ekonomi och läser på högskola och vad du nu skröt om, behöver du verkligen fråga om så triviala ting här på Flashback?
Och nej, det finns inget centralt register över obetalda räkningar, förfallna lån etc, utan det är först när det nått KFM det finns samlat (och tur är väl det).