Citat:
Ursprungligen postat av
Regentia
Nej nu rationaliserar du bara problemet dessa människor med många skulder har.
Det är inga problem eller svårigheter att ta reda på till vem man har skulder.
Det hade kunnat göras betydligt enklare och automatiserat (alla de som känner att de har för mycket och många skulder kan ju satsa på denna affärsidén och kanske hjälpas lite av den absurda situationen), men det gör inte det omöjligt att ta reda på var man har sina skulder.
Vet du med dig att du är skyldig Klarna pengar men inte hur mycket? Ring Klarna.
Vet du med dig att du är skyldig någon 500 kr men inte vem? Vänta till du får ett brev i brevlådan / gå igenom befintlig post eller tidigare inköp som har genererat skulden och ring till företaget du gjorde köpet hos och fråga vilket inkassobolag skulden gått till.
Har du samlat på dig mängder av brev från olika fordringsägare och vet inte vem av dem du är skyldig vad till? Sätt dig med ett anteckningsblock eller dokument och börja ring runt till de olika för att få reda på vem som har tagit över vilken skuld och vad den aktuella summan ligger på.
Edit: Och innan någon dumfan skriver "Ja men det borde vara enklare" så släpp latheten och börja ta tag i era liv så ska ni se att det blir enklare.
Vet du hur många Inkassobolag vi har i Sverige???
Jag kan på heder och samvete säga att för ca 7 år sedan hade jag skulder i princip
överallt banker TFS KF alla de olika inkassobolagen.
Jag hade absolut ingen koll alls och var heller inte intresserad av att ta tag i situationen alls.
Därför är det inte så enkelt som du tycker att ta 1 anteckningsblock ring Klarna ring hit och dit,
Som jag skrev innan det är ett rent helvete kan du tro.Efter ca 6 månader hade jag full koll på alla
skulder jag hade.
1.5 år senare damp det ner ytterligare en räkning som jag heller inte hade 1 aning om.
Jag ordnade det med men det var tro mig 1 helvete att leta rätt på alla skulder.
Det tog mig ca 25 månader innan jag hade betalat dealat preskriberat av alla mina 1.4 miloner.
Jag har idag lån på hus bil etc men sköter allt klanderfritt och har full koll på allt