Citat:
Ursprungligen postat av
dalj
Att konkursförvaltaren försöker att driva verksamheten vidare gör mig väldigt misstänksam. Om man på allvar ville tillvarata borgenärernas intressen så vore det bästa sannolikt att låta alla gå på dagen och sedan stycka upp och sälja alla inventarier på auktion. Som jag förstår det så var det Northvolt själva som föreslog konkursförvaltaren. Kan det ha funnits någon baktanke med valet?
Jag tror att du är någonting stort på spåren faktiskt. Jag har själv haft samma känsla.
Att det brukar vara oftast så att om man upptäcker och förstår att den här verksamheten går inte att driva vidare och det finns ingen som vill överta det, för det är ett projekt som är dömt att misslyckas redan innan det startade.
Därför om det här vore en hederlig. Konkursförvaltare, så skulle det. På vanligt manér styckas upp och säljas.
Men här fortsätter dom på något sätt att jaga in och försöka få in kapital. Troligtvis från staten igen.
Med tanke på alla andra skumma människor som har varit med om det här företaget och som så har suttit i ledningen allt från psykopaten Mix till Herr Carlsson så varför skulle då inte konkursförvaltaren ha en skumbaktanke?
Jag säger inte jag vet eller att det är så. Men jag litar inte på att det kommer skötas snyggt denna konkurs.