2022-07-07, 14:06
Bannlyst
Jag skulle kunna posta på 20 olika internationella forum kring Northvolts "fakta" som backas upp av svenskarnas propagandamedia SVT, huruvida det är möjligt att återvinna upp till 95%, exakt alla användare skulle skratta så de trillar av stolen.

Ni svenskar kan inte ens se ett bedrägeri framför er om så en zigenare i en låtsas-polisuniform dök upp framför huset för att stämma av kreditkortsuppgifter. Die Dumme Schweden. Era fonder i miljardklassen som gått till detta hamnar i Joe Bidens underorganisationer som NATO. Njut nu dumsvenne, det är ju så ni vill ha det.

Eller vänta, lyssna inte på den internationella scenen, hör istället genom svt-artikeln Miljöchef Emma Nehrenheim babbla på det som hon lärt sig från svenska grundskolan att Northvolt är superbra som absolut visst kan återvinna upp till 95%.
Citera
2022-07-07, 14:14
Bannlyst
Det är absolut inte möjligt att återvinna upp till 95% med europeiska lagar kring kemiska framställningsprocesser. Ni dumsvenskar som investerar i detta har säkert inte ens hört om ROHS.

https://en.wikipedia.org/wiki/Restri...nces_Directive

Ju olagligare det är, desto effektivare. Tror ni själva att i miljöhitler-landet nummer 1 på hela jordklotet, ska det vara möjligt att använda de giftigaste och farligaste framställningsprocesserna som finns, vilket krävs för att komma upp till en 95% återvinningseffekt (i teorin) som inte ens kineserna klarar att komma i närheten av?

Det har ingenting med att det är dyrt att göra som propagandahororna i svt skriver. Det är dyrt eftersom på grund av ROHS måste fabriker inom Europa använda sig av mindre effektiva metoder pga Gretanegrer. ROHS tillämpas i Sverige därmed så måste Northvolt bryta mot lagen dvs om svenska myndigheter godkänner olaglig framställningsprocess så innebär det otillbörlig marknadspåverkan precis som de gjorde med el-avtalen kring Facebooks datacenterhallarna.

Svenska myndigheter är mycket fula, extrema hycklare, lögnare och tjuvar.
Citera
2022-07-07, 14:35
Bannlyst
Ojävlar, jag hade inte ens läst tråden innan jag postade, men nu ser jag att de användare som uttrycker misstänksamhet mot det här blir genast anklagade av massor av nyregistrerade pk/hbtq/provaccin-sympatisörer för att vara rysstroll eller anställda troll från Putins trollfabriker. WoW då har vi verkligen fått det bevisat rakt på sak att det handlar om bedrägeri av fondförvaltningspengar som går till Nato.
Citera
2022-07-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlygerIGolfR
Det är absolut inte möjligt att återvinna upp till 95% med europeiska lagar kring kemiska framställningsprocesser. Ni dumsvenskar som investerar i detta har säkert inte ens hört om ROHS.

https://en.wikipedia.org/wiki/Restri...nces_Directive

Hej hopp, Dumsvensk här.

Rätta mig om jag har fel men är inte ROHS guidelinier för produktion av elektroniska produkter och inte guide för återvinning av elektroniska produkter? Har för mig att det hamnar under andra regler då.

Sen med tanke på att processer som Cyanidlakning redan finns beviljat i skellefteåtrakterna så ska nog inte litiumåtervinning vara omöjligt heller, bara de har tillräckligt med miljöåtgärder.
Citera
2022-07-07, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ojävlar, jag hade inte ens läst tråden innan jag postade, men nu ser jag att de användare som uttrycker misstänksamhet mot det här blir genast anklagade av massor av nyregistrerade pk/hbtq/provaccin-sympatisörer för att vara rysstroll eller anställda troll från Putins trollfabriker. WoW då har vi verkligen fått det bevisat rakt på sak att det handlar om bedrägeri av fondförvaltningspengar som går till Nato.
Fyfan, ännu en inavlad förortslallare som leker expert framför datorn i källaren hos mamma i Rågsved.
Citera
2022-07-07, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guldgas
Hej hopp, Dumsvensk här.

Rätta mig om jag har fel men är inte ROHS guidelinier för produktion av elektroniska produkter och inte guide för återvinning av elektroniska produkter? Har för mig att det hamnar under andra regler då.

Sen med tanke på att processer som Cyanidlakning redan finns beviljat i skellefteåtrakterna så ska nog inte litiumåtervinning vara omöjligt heller, bara de har tillräckligt med miljöåtgärder.
Du dribblar med ord som en typisk svensk jurist dvs en slags satans djävulspräst som använder gummiparagrafer långt borta från fakta och logik. Om du tar ett använt batteri, återanvänder metallerna för att framställa ett nytt batteri, har du inte producerat en elektronisk produkt då? Hallå det är åldersgräns här 18 år hallå? Eller juste glömde att jag befinner mig på ett dumsvenskt forum. Asså jag sitter seriöst mest på internationella forum och inga är så korkade som svenska människor. Har du ens provat att diskutera med kineser, ryssar, iranier, indier, brasilianare, pakistanier och andra som faktiskt är i sydafrika under gruvkontrakt? Skulle inte tro det svenne, fortsätt läs på svt. Jag skulle kunna visa mitt bokmärksfält det är bara seriösa medier jag klickar på och nej bloomberg eller euronews bajs räknas såklart inte eftersom det är Joe Bidens personliga dasspapper.
Citera
2022-07-07, 17:21
Medlem
Citat:
Du dribblar med ord som en typisk svensk jurist dvs en slags satans djävulspräst som använder gummiparagrafer långt borta från fakta och logik. Om du tar ett använt batteri, återanvänder metallerna för att framställa ett nytt batteri, har du inte producerat en elektronisk produkt då?

Nja, jag köper inte det resonemanget. Jag menar, du har inte fel men det dras som oftast en linje mellan återvinning och produktion. Annars så skulle Bolidens koppar och guldkunder måste betala extra för den mängd som kommer från återvunnen elektronikskrot.

Citat:
Hallå det är åldersgräns här 18 år hallå? Eller juste glömde att jag befinner mig på ett dumsvenskt forum. Asså jag sitter seriöst mest på internationella forum och inga är så korkade som svenska människor. Har du ens provat att diskutera med kineser, ryssar, iranier, indier, brasilianare, pakistanier och andra som faktiskt är i sydafrika under gruvkontrakt?

Varför skulle jag göra det? Nu blir man självklart nyfiken på vad gruvdriften i Sydafrika har med en fabrik I norra Sverige att göra.

Citat:
Skulle inte tro det svenne, fortsätt läs på svt. Jag skulle kunna visa mitt bokmärksfält det är bara seriösa medier jag klickar på och nej bloomberg eller euronews bajs räknas såklart inte eftersom det är Joe Bidens personliga dasspapper.

Nej tack, det behövs inte. Inte för mig i.a.f. men någon annan är kanske intresserad.
Citera
2022-07-07, 17:29
Bannlyst
Citat:
Nja, jag köper inte det resonemanget. Jag menar, du har inte fel men det dras som oftast en linje mellan återvinning och produktion. Annars så skulle Bolidens koppar och guldkunder måste betala extra för den mängd som kommer från återvunnen elektronikskrot.
Haha det fungerar inte att göra jämförelser på det sättet i världens mest korrupta muslimland Swedistan. Facebook-datahallar har monopolställning mot sina konkurrenter vilket är otillbörlig marknadspåverkan, samma sak med Boliden, detta eftersom Sverige är korrupt och inte följer internationella lagar och regler, endast Joe Bidens som när Maggan åker till Washington och kommer hem för att hålla pressträff kring Northvolt...

Northvolt är samma sak där, deras kemiska framställningsprocesser kommer trots sin olagliga status mot ROHS godkännas av svenska djävulsjurister eftersom Northvolt jobbar åt Joe Bidens Nato, G7 och FVEY. Skulle du och jag öppna en liten kemifabrik för att som ambition sälja på lika villkor, skulle mutade svenska jurister och hela den korrupta lobbyistkåren tillsammans med amerikanska intressen sänka skiten dag 1. Boliden är en terrororganisation precis som Ericsson, man mutar ISIS-terrorister för att lägga infrastruktur på stulna marker för att kunna spionera på Ryssland och sno deras industrihemligheter som man sedan använder för att bygga batterifabriker i bögstaden Skellefteå.

Det spelar egentligen ingen roll vad du säger eftersom vi alla vet att inspektörerna som kommer kontrollera att Northvolt inte bryter mot några europeiska framställningsprocesser, är naturligtvis mutade på förhand precis som amerikanska "fredsorganisationer" (spionorganisationer) även kallat UN.

Sverige är terror och spionlandet nummer 1. Denna skit är fejk och ja SYDAFRIKA har precis allting med batterifabriken att göra vilka tror du är deras leverantörer av litium för det första? Gräver Northvolt upp litium från Rosengård eller? Haha ha
Citera
2022-07-07, 18:00
Medlem
Citat:
Northvolt är samma sak där, deras kemiska framställningsprocesser kommer trots sin olagliga status mot ROHS godkännas av svenska djävulsjurister eftersom Northvolt jobbar åt Joe Bidens Nato, G7 och FVEY.

Som sagt, ROHS är väl för produktion avelektronikprocesser, inte förädling och återvinning av råmaterial?

Citat:
Sverige är terror och spionlandet nummer 1. Denna skit är fejk och ja SYDAFRIKA har precis allting med batterifabriken att göra vilka tror du är deras leverantörer av litium för det första? Gräver Northvolt upp litium från Rosengård eller? Haha ha

Tror inte att de får det från Rosengård. Är rätt så säker på att de har kontrakt med Tianqi Lithium fram till 2025 som har sin produktion av Litiumhydroxid i Australien. Australien som har högst utvinning av Litium i världen samt världens näst (?) Största litiumreserv i marken (efter Chile). Sen så kan de iofs köpa litiumslig och sådant från Sydafrika för att förädla i Australien så klart.
Senast redigerad av Guldgas 2022-07-07 kl. 18:03. Anledning: Syftningsfel
Citera
2022-07-07, 19:06
Bannlyst
Citat:
Som sagt, ROHS är väl för produktion avelektronikprocesser, inte förädling och återvinning av råmaterial?

Tror inte att de får det från Rosengård. Är rätt så säker på att de har kontrakt med Tianqi Lithium fram till 2025 som har sin produktion av Litiumhydroxid i Australien. Australien som har högst utvinning av Litium i världen samt världens näst (?) Största litiumreserv i marken (efter Chile). Sen så kan de iofs köpa litiumslig och sådant från Sydafrika för att förädla i Australien så klart.
Nu använder du precis som svenska jurister återigen gummiord för att passa din terroragenda. BATTERIFABRIKEN i Skellefteå har verkligen ingenting att göra med förädling och återvinning av råmaterial, du får det att låta som om det vore nån hamnbaserad station för transformering av oraffinerad olja till diesel...???? Det är en fucking batterifabrik de tillverkar elektroniska produkter som egentligen omfattas av ROHS men undantages pga kartellkorruption, hur svårt ska det vara att fatta? Du verkar inte förstå vad EU är för något. Det är en utpressningsklubb för att utesluta 80% av länderna från att delta i den internationella industrimarknaden, den som spionerar och säljer sig mest till amerikanska intressen vinner mutade kontrakt att undantas från ROHS, precis som batterifabriken i Skellefteå. Rumänien och massor av andra länder inom EU har försökt få tillåtelse av de goda hbtq-kartellerna att producera batterifabriker med samma upplägg men nekats, eftersom ... det strider mot ROHS.

Precis som en typisk amerikan pratar du utan att basera det på fakta och logik, allt för att passa er globala sadismimperialism. Se här hur ni håller på och förvränger saker för att kunna utkonkurrera ärliga länder på oärliga villkor (i detta fall relaterat till insektsmarknaden), de som inte vill böja sitt anus åt er.
Citat:
Bees are fish, US court declares
Insects don’t qualify for California Endangered Species Act protection, so bumblebees are being reclassed. Four species of bumblebees have been reclassified as ‘fish’ in the state of California so that they can be protected under its Endangered Species Act, a court ruled on Tuesday, reversing a 2020 ruling and affirming that the term ‘fish’ shouldn’t be confined to merely ‘aquatic’ invertebrates under the law.
https://www.rt.com/news/556623-bees-...ia-endangered/

Men snälla dumsvensk, alla vet att "Australienska" (kinesiskt ägda) Tianqi Lithium importerar sitt litium från återigen, kinesiskt ägda slavgruvor i Sydafrika och Chile, där tusentals svarta människor dör som flugor 2km nere under jord för att svenne ska få köpa så kallad av europeiska och norska myndigheter "miljövänlig Tesla", på grund av att ni blir så ägda inom gas och oljedrivna marknaderna. Bedrägeriet att ni klassar terrorcentralen Northvolt som miljövänlig är ju så jävla ironiskt det bara går. Världens smutsigaste och giftigaste bransch liksom. Vill du veta vad som skrivs om Tianqi Lithium på internationella forum? Haha jag kan berätta för dig att det är mest av en billig australiensk stämpel, ungefär som Microsofts skatteparadis i Irland. Litiumreserverna i Australien är snart kaputt men det vill inte terrorklubbarna EU, NATO eller FVEY erkänna ännu.

Citat:
Joe Lowry, founder of advisory firm Global Lithium. "You can build a huge battery factory like Tesla does in a couple years. It takes up to ten years to bring a fully integrated lithium chemicals project online," he said.
10 år innan batterifabriken i Skellefteå kommer i drift med andra ord. Det här betyder att kontraktet som löper fram till 2025 med HBTQ-Australienska låtsasreserver inte kan sägas vara på riktigt, utan mer som en slags fejkad dokumentation för att få igenom mutkontrakten av "grön HBTQ energi" i miljöhitler-landet nummer 1 i hela världen.

Citat:
Last year, Congolese President Félix Tshisekedi said that people living in areas with mines were "still languishing in misery," while foreign multinationals prospered.
https://www.voanews.com/a/china-look...m/6603201.html

Hela litiummarknaden är en kamp mot klockan att försöka skicka ned så många svarta jävlar 2km under jord för att bortskämda dumsvennar inte får lämna petrodollarn och handla med Ryssland. Nu har ni sanktionerat er själva och knullat upp er totalt. Tror du själv att era sk "oberoende kvalitetskontroller" från amerikanska-europeiska kemikalieförbund kommer neka sina största terrorsponsorer Muslimlandet Swedistan trots att det är extremt mycket olagligt som pågår? Knappast. Ni svenskar är så jävla äckliga hycklare, satans djävulshoror.
Citera
2022-07-07, 20:24
Medlem
Citat:
Nu använder du precis som svenska jurister återigen gummiord för att passa din terroragenda. BATTERIFABRIKEN i Skellefteå har verkligen ingenting att göra med förädling och återvinning av råmaterial, du får det att låta som om det vore nån hamnbaserad station för transformering av oraffinerad olja till diesel...????

Fast det är väl det de är? (Inte hamnbaserade då). Det var väl det ditt första inlägg handlade om idag, eller tar jag miste? Upp till 95% återvinning (antar att orden UPP TILL är nyckeln i de orden) av materialet ska ske på Revolt 1, alltså inte Northvolt 1. Samma ägare, samma mark, olika fabriker. Hur som, ska den återvinnas och säljas vidare inom koncernen så torde det vara som ren metall, alltså ca 99,9% (gissar här). Då finns det väldigt lite plats för förbjudna metaller och andra ämnen.

Citat:
Rumänien och massor av andra länder inom EU har försökt få tillåtelse av de goda hbtq-kartellerna att producera batterifabriker med samma upplägg men nekats, eftersom ... det strider mot ROHS.

De måste nog ha gjort något annat fel då det ser ut som att battericeller är helt undantagna från RHOS

Tror tyvärr inte att jag svarar på resten då Mod redan har varit här inne och rensat inlägg med konspirationsteorier. Vill inte elda på mera.
Citera
2022-07-07, 21:01
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Fabriken i Skellefteå har varit öppen sedan i januari. Den har ettusen anställda. Det har skrivits mycket om den i tidningarna. Men det har inte skrivits något om vem som tar emot eventuella leveranser eller vad batterierna eventuellt används till.

Man skall inte acceptera att våra skattemedel används på det sättet. Vi har rätt att veta om fabriken verkligen producerar något säljbart.

Man blir lite frågande när Northvolt INTE ENS NÄMNS i t ex;
https://www.fortunebusinessinsights....-market-106486

...och märk väl att man gör en forecast till 2028. Det är Panasonic, Samsung, kineserna etc - the usual suspects typ. Inte ett ljud om Northvolt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in