Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-22, 17:18
  #1
Medlem
Freimuths avatar
Tjena, hittade ett hamburgar recept på nätet som gordon ramsay har gjort, tänkte prova det.
I receptet står ett att jag ska använda ground sirloin, som jag inte har en aning om vad det är. Jag försökte slå upp de men hittade inget vettigt, har förstått att sirloin är ryggbiff från nötdjur, aja tänkte kolla om någon här vet vad det faktist är för nått,
Citera
2017-04-22, 17:22
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freimuth
Tjena, hittade ett hamburgar recept på nätet som gordon ramsay har gjort, tänkte prova det.
I receptet står ett att jag ska använda ground sirloin, som jag inte har en aning om vad det är. Jag försökte slå upp de men hittade inget vettigt, har förstått att sirloin är ryggbiff från nötdjur, aja tänkte kolla om någon här vet vad det faktist är för nått,

Färs på ryggbiff helt enkelt.
Citera
2017-04-22, 17:23
  #3
Medlem
Freimuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Färs på ryggbiff helt enkelt.
Aha okey tack för svaret!
Citera
2017-04-22, 17:24
  #4
Medlem
Croissants avatar
Ground sirloin är färs på biff. Jag tror det är slöseri med ändamål att vara snobbigt och att det skulle fungera bättre med bl.a. högrev.

Det blir nog ganska torr och fettsnål köttfärs, om det är ändamålet så är det bra.
__________________
Senast redigerad av Croissant 2017-04-22 kl. 17:31.
Citera
2017-04-22, 17:24
  #5
Medlem
Freimuths avatar
Aha tack för svaret!
Citera
2017-04-22, 17:26
  #6
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freimuth
Tjena, hittade ett hamburgar recept på nätet som gordon ramsay har gjort, tänkte prova det.
I receptet står ett att jag ska använda ground sirloin, som jag inte har en aning om vad det är. Jag försökte slå upp de men hittade inget vettigt, har förstått att sirloin är ryggbiff från nötdjur, aja tänkte kolla om någon här vet vad det faktist är för nått,

Mald biff, helt enkelt. Skulle tippa på "rostbiff" alternativt högrev som man gör köttfärs av.
Kanske fransyska. Skit samma vad man maler, det blir nog samma köttfärs ändå.

På grisen är det motsvarande "kotlettrad", om du känner till anatomin.
Mer info här:https://en.wikipedia.org/wiki/Sirloin_steak

(På människor är det den biten vi brukar få "ont i ryggen" i)..
Citera
2017-04-22, 17:30
  #7
Medlem
Freimuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Mald biff, helt enkelt. Skulle tippa på "rostbiff" alternativt högrev som man gör köttfärs av.
Kanske fransyska. Skit samma vad man maler, det blir nog samma köttfärs ändå.

På grisen är det motsvarande "kotlettrad", om du känner till anatomin.
Mer info här:https://en.wikipedia.org/wiki/Sirloin_steak

(På människor är det den biten vi brukar få "ont i ryggen" i)..
Har inte sån bra koll, har haft ett väldans intresse för jakt så man har tillbringat en del tid i slakthuset så lite vet man ju,
Hh de va bara nått jag ville testa, är så trött på dessa frysta hamburgare så tänkte att jag skulle prova nått nytt, ett recept från en proffskock, tack för svaret!
Citera
2017-04-22, 17:34
  #8
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freimuth
Har inte sån bra koll, har haft ett väldans intresse för jakt så man har tillbringat en del tid i slakthuset så lite vet man ju,
Hh de va bara nått jag ville testa, är så trött på dessa frysta hamburgare så tänkte att jag skulle prova nått nytt, ett recept från en proffskock, tack för svaret!

Köp vanlig högrev på exempelvis Willys, kostar 60 kr/kg. Mal detta i din köttfärskvarn. Världens bästa köttfärs!
Citera
2017-04-22, 17:39
  #9
Medlem
Freimuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Köp vanlig högrev på exempelvis Willys, kostar 60 kr/kg. Mal detta i din köttfärskvarn. Världens bästa köttfärs!
Det ska jag göra!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback