Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-22, 16:58
  #1
Medlem
jenny1990s avatar
Träffade en kille för ert tag sen men vi började bråka massa. Han ville liksom att jg skulle prata mycket och berätta om mig, men han berätta inget om sig själv. Han va väldigt på mig o skulle vara nära
Mig hela tiden o jag tyckte det då var lite jobbigt. Jg är van att vara mer självständig o berättar det jag känner för inte allt. Jag ville inte ha någon som är nästan som han bestämmer över mig ville mer att båda litar på varandra men det är så svårt att få en sån kontakt med den killen.
Nu har vi slutat träffas men jag gillade honom väldigt mycket först vet inte vad jag ska göra för att få en bättre relation med honom , måste det vara på det sättet som han säger? Jag trivs inte alls med den rollen som han ger mig som en kvinna känner inte att jag kan vara mig själv då. Är det fel på mig eller borde jag anpassa mig
Mkt mer till vad han vill? Jag tror jag gillade honom men det är svårt att få reda på lite mer vem han är.
Citera
2017-04-22, 17:00
  #2
Medlem
Ducadreams avatar
Se det som en röd flagga. Definitivt en kontrollerande kille. Spring åt andra hållet.
Citera
2017-04-22, 17:01
  #3
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Träffade en kille för ert tag sen men vi började bråka massa. Han ville liksom att jg skulle prata mycket och berätta om mig, men han berätta inget om sig själv. Han va väldigt på mig o skulle vara nära
Mig hela tiden o jag tyckte det då var lite jobbigt. Jg är van att vara mer självständig o berättar det jag känner för inte allt. Jag ville inte ha någon som är nästan som han bestämmer över mig ville mer att båda litar på varandra men det är så svårt att få en sån kontakt med den killen.
Nu har vi slutat träffas men jag gillade honom väldigt mycket först vet inte vad jag ska göra för att få en bättre relation med honom , måste det vara på det sättet som han säger? Jag trivs inte alls med den rollen som han ger mig som en kvinna känner inte att jag kan vara mig själv då. Är det fel på mig eller borde jag anpassa mig
Mkt mer till vad han vill? Jag tror jag gillade honom men det är svårt att få reda på lite mer vem han är.
Nej, det är inte fel på dig och du skall absolut inte anpassa dig till en roll du inte trivs i.

Det verkar också vara så att det även om du är attraherad av killen så vet du egentligen inte så mycket om honom - men har upptäckt sidor som du INTE tycker om.

Är det verkligen honom du tycker om -- eller är det din egen föreställning av vem han kunde vara utan dessa negativa sidor och krav som ställs på dig?
Citera
2017-04-22, 17:12
  #4
Medlem
jenny1990s avatar
Jag tyckte om honom för han var lik mig och vi hade mkt att prata om.
Men sen verkade han ha väldigt dåligt självförtroende också och det vanlige jobbigt, tänkte det måste vara jobbigt för honom o försökte uppmuntra honom.
Nu har jag iaf i efterhand fått reda på lite mer vem han är o jag blev rätt förvånad. Hade rätt i att det var en kille med dåligt självförtroende o han var väl rädd för att visa vem han är o att inte bli omtyckt om han är sig själv. Han är en kille som gjort en del dåliga saker
Citera
2017-04-22, 17:16
  #5
Medlem
Xer0s avatar
Det är fel på dig. Du är hans undersåte som kvinna, klart du måste berätta allt.
Se till och fixa en smörgås åt honnom nu.
Citera
2017-04-22, 17:17
  #6
Medlem
Kommunikation är viktigt, ju mer man kommunicerar ju bättre. Leder till bättre förhållande, lättare att bygga tillit och reder ut missförstånd innan de utbryter i tjafs/bråk etc.

Men han verkade ju vara socialt handikappad.
Citera
2017-04-22, 17:19
  #7
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Jag tyckte om honom för han var lik mig och vi hade mkt att prata om.
Men sen verkade han ha väldigt dåligt självförtroende också och det vanlige jobbigt, tänkte det måste vara jobbigt för honom o försökte uppmuntra honom.
Nu har jag iaf i efterhand fått reda på lite mer vem han är o jag blev rätt förvånad. Hade rätt i att det var en kille med dåligt självförtroende o han var väl rädd för att visa vem han är o att inte bli omtyckt om han är sig själv. Han är en kille som gjort en del dåliga saker
Innebär det att du tror att du kan förändra honom och få honom mindre kontrollerande och krävande?

För mig låter det mest som ursäkter för att gå in i en relation som är fel från starten.
Citera
2017-04-22, 17:52
  #8
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Innebär det att du tror att du kan förändra honom och få honom mindre kontrollerande och krävande?

För mig låter det mest som ursäkter för att gå in i en relation som är fel från starten.
Ne det tror jag inte. Slutade träffa honom när jag märkte hur han är.
Ville bara se hur andra ser på detta o inte bara det han säger
Citera
2017-04-22, 17:54
  #9
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Ne det tror jag inte. Slutade träffa honom när jag märkte hur han är.
Ville bara se hur andra ser på detta o inte bara det han säger
Ok.
Eftersom han kräver att du skall vara på sätt som du vantrivs med så har du gjort helt rätt som slutade träffa honom.
Citera
2017-04-22, 19:32
  #10
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Träffade en kille för ert tag sen men vi började bråka massa. Han ville liksom att jg skulle prata mycket och berätta om mig, men han berätta inget om sig själv. Han va väldigt på mig o skulle vara nära
Mig hela tiden o jag tyckte det då var lite jobbigt. Jg är van att vara mer självständig o berättar det jag känner för inte allt. Jag ville inte ha någon som är nästan som han bestämmer över mig ville mer att båda litar på varandra men det är så svårt att få en sån kontakt med den killen.
Nu har vi slutat träffas men jag gillade honom väldigt mycket först vet inte vad jag ska göra för att få en bättre relation med honom , måste det vara på det sättet som han säger? Jag trivs inte alls med den rollen som han ger mig som en kvinna känner inte att jag kan vara mig själv då. Är det fel på mig eller borde jag anpassa mig
Mkt mer till vad han vill? Jag tror jag gillade honom men det är svårt att få reda på lite mer vem han är.
'

Testa honom.. säg att du är van att bli knullad av grova negerkukar och gillar att knulla runt..
Fråga även honom om han kan tänka sig en trekant med en extra negerkuk som är bisexuell och gärna vill ha båda runt staken.. DET borde provocera honom att inte kräva uppoffringar från din sida.. VISA att du är självständig och gå inte med på hans krav.. kom med motkrav..

Jag är gift och skulle aldrig kräva något sådant av min fru och hon heller inte av mig..

DET kanske säger en del om hur det borde vara..

Provocera och se hur han reagerar.. ger han upp och ger bollen till dig.. OK.. men blir han jobbig gör slut direkt.
Citera
2017-04-22, 20:08
  #11
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
'

Testa honom.. säg att du är van att bli knullad av grova negerkukar och gillar att knulla runt..
Fråga även honom om han kan tänka sig en trekant med en extra negerkuk som är bisexuell och gärna vill ha båda runt staken.. DET borde provocera honom att inte kräva uppoffringar från din sida.. VISA att du är självständig och gå inte med på hans krav.. kom med motkrav..

Jag är gift och skulle aldrig kräva något sådant av min fru och hon heller inte av mig..

DET kanske säger en del om hur det borde vara..

Provocera och se hur han reagerar.. ger han upp och ger bollen till dig.. OK.. men blir han jobbig gör slut direkt.
det vågar jag inte säga kanske åker på en lavett..
Nej men träffat många som jag gillar mer än honom. Min ex pojkvän var inte alls sån... Bara det arr han försvann..
Citera
2017-04-22, 20:13
  #12
Medlem
Det du berättar låter inte som en bra början på en sund relation. Du kan hitta någon bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback