• 1
  • 2
2017-04-20, 16:55
Medlem
Så jag laddade ner Windows 7 (torrent) och tänkte installera det på en partition så att jag både har Win 10 och 7 på samma dator, problemet är att efter installationen är slutförd så kan jag inte röra musen, den är fast på sin plats uppe i vänstra hörnet. Jag kan heller inte koppla upp mig till internet och alla USB enheter jag sätter i datorn visas inte, endast skivor visas.

Så är det någon som vet vad jag gör för fel? Har provat installera två gånger med två olika torrents, men händer samma sak på båda.

Jag är inte någon expert på detta och min dator är en Asus ifall den infon behövs.
Citera
2017-04-20, 17:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Skapade du en ny och egen partition där du läste in Windows 7?
Citera
2017-04-20, 19:33
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Dualboot var förr i alla fall en tumregel att installera det äldsta OS:et först.
Har du en modern dator kan du ju köra Windows 7 virtuellt istället. Hyper-V i Windows 10 är att föredra då den är gratis.
Citera
2017-04-20, 20:12
Medlem
kimdah2002s avatar
Du kanske sätter musen o andra usb grejor i usb-3 uttag och inte har drivrutinen för det installerat (i win10 funkar det automatiskt i win7 måste man installera den själv)
Citera
2017-04-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Skapade du en ny och egen partition där du läste in Windows 7?

Ja det gjorde jag
Citera
2017-04-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
Dualboot var förr i alla fall en tumregel att installera det äldsta OS:et först.
Har du en modern dator kan du ju köra Windows 7 virtuellt istället. Hyper-V i Windows 10 är att föredra då den är gratis.

Hur menar du med virtuellt? och vad är Hyper-V?
Jag kan säga att jag endast installerar windows 7 för att kunna spela vissa äldre spel som inte går att spela på windows 10 av någon anledning, vilket stör mig.
Citera
2017-04-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Du kanske sätter musen o andra usb grejor i usb-3 uttag och inte har drivrutinen för det installerat (i win10 funkar det automatiskt i win7 måste man installera den själv)

Jag har inga USBer inkopplade under installationen och efteråt, förutom USB stickan som jag installerade med.
Citera
2017-04-20, 22:58
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felixhaljeskog
Hur menar du med virtuellt? och vad är Hyper-V?
Jag kan säga att jag endast installerar windows 7 för att kunna spela vissa äldre spel som inte går att spela på windows 10 av någon anledning, vilket stör mig.

Senaste versionen av W10 ska vara väldigt bra för spel.
Citera
2017-04-21, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Senaste versionen av W10 ska vara väldigt bra för spel.

Jag har försökt installera t.ex. Red alert utan framgång, och enligt folket på webben så behövs det trixas en del för att få dessa äldre spel att fungera i Win 10, vilket jag inte riktigt pallar eller förstår hur man gör för att fixa, och jag vill heller inte endast ha Win 7 så därför tänkte jag att jag kunde installera det på en enskild partition istället.
Citera
2017-04-21, 07:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Denna partition som du skapade, är denna HDD frisk och inte har några defekter skador?
Citera
2017-04-21, 07:55
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felixhaljeskog
Jag har inga USBer inkopplade under installationen och efteråt, förutom USB stickan som jag installerade med.
Aha du har en gammal PS2 seriell mus? dom brukar annars funka...
Citera
2017-04-21, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Denna partition som du skapade, är denna HDD frisk och inte har några defekter skador?

Ja det tror jag, har aldrig haft något problem med den förut, dessutom är den inte speciellt gammal heller. Finns det något sett att kolla om den är skadad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in