Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-21, 10:24
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Aha du har en gammal PS2 seriell mus? dom brukar annars funka...

Det har jag inte en aning om, somagt jag är inte så kunnig, de enda jag vet är att det är en trådlös lasermus.
Citera
2017-04-21, 10:28
  #14
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felixhaljeskog
Det har jag inte en aning om, somagt jag är inte så kunnig, de enda jag vet är att det är en trådlös lasermus.
Då är den antingen bluetooth eller har en usb-dongle som sitter i ett usb uttag.
Nyinstallerar du win7 så måste du installera bt eller mus drivrutiner för musen annars står den still hur mycket du än rör den...
Citera
2017-04-21, 17:25
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Då är den antingen bluetooth eller har en usb-dongle som sitter i ett usb uttag.
Nyinstallerar du win7 så måste du installera bt eller mus drivrutiner för musen annars står den still hur mycket du än rör den...

Jo men drivrutinerna till möss brukar ju installeras automatiskt när man kopplar i dom, sedan förklarar inte det hur jag inte kan koppla upp mig på nätet.
Citera
2017-04-21, 17:30
  #16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felixhaljeskog
Jo men drivrutinerna till möss brukar ju installeras automatiskt när man kopplar i dom, sedan förklarar inte det hur jag inte kan koppla upp mig på nätet.

Hämta hem drivrutinen till moderkortet så bör du finna även där drivrutiner till nätverksdelen.

Så om du har tillgång till en annan dator samt ett USB-minne. Har du dessutom en gammal datormus liggande och helst med sladd så kan detta underlätta ditt problem.
Citera
2017-04-21, 17:44
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hämta hem drivrutinen till moderkortet så bör du finna även där drivrutiner till nätverksdelen.

Så om du har tillgång till en annan dator samt ett USB-minne. Har du dessutom en gammal datormus liggande och helst med sladd så kan detta underlätta ditt problem.

Får ta och testa det, har dock ingen annan dator eller mus, går det att hämta drivrutiner för USB uttagen också? För dom fungerar inte heller.
Citera
2017-04-21, 17:45
  #18
Medlem
Och hur hämtar jag drivrutiner utan nätverk?
Citera
2017-04-21, 17:48
  #19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felixhaljeskog
Och hur hämtar jag drivrutiner utan nätverk?

Hm, kanske hos en vänlig kompis som kan låna ut sin dator. Men du verkar har nätverk någonstans där du sitter nu. Du är online här och skriver på tråden.
Citera
2017-04-21, 18:47
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hm, kanske hos en vänlig kompis som kan låna ut sin dator. Men du verkar har nätverk någonstans där du sitter nu. Du är online här och skriver på tråden.

Får bli brorsan isåfall. Ja jag har nätverk när jag är inne på Win 10, men så fort jag byter till Win 7 så fungerar nästan ingenting förutom tangenterna och skivor.

Ska prova ladda ner drivrutinerna för musen och nätverket å lägga över på en skiva å se!
Citera
2017-04-21, 19:24
  #21
Medlem
Laddade ner drivrutiner här ifrån: https://www.asus.com/se/support/Down...nquTkyI5Cn/45/
men ingen fungerade att installera, fick upp meddelandet: "There is a problem with this Windows installer package. A program run as part of the setup did not finish as expected".
Citera
2017-04-21, 19:28
  #22
Medlem
Kanske är så att min dator inte kan ha Windws 7 installerat?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback