Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-19, 14:13
  #1
Medlem
Tjena!

Dags för min andra kur. Fick grymma resultat på min första kur. Bra tryck, fina styrkeökningar och bra volym. Kände inte av några biverkningar, körde dock en ganska mild kur. Lade inte på mig någon direkt vätska utan höll mig ganska hård vilket känns positivt. Denna gång blir det lite mer kräm i kuren och hoppas att biverkningarna lyser med sin frånvaro.

Mål med kur att lägga på mig massa och kolla hur kroppen klarar av en höjning av testot. Nästa kur funderar jag på att blanda in primo eller mast ihop med testo, men har inte bestämt mig än.

Denna kur blir:
- Testo E Alpha Pharma 600 mg ew i 15 veckor, frontar de två första sticken.
- Arimidex 0,5 mg eod

Tidigare kur:
- Testo E 350 mg ew 18 veckor.

PCT:
- HCG 5000 IU
- Nolva Dag 1 - 14: 20 mg, dag 15 - 30: 40 mg.

Längd: 179 cm
Vikt: 80 kg
Ålder: 30+
BF: 10 %, kalippermätning

Kcal per dag 2820, kan dock ökas om jag märker att jag inte lägger på mig för mycket fett.

Macro:
- Protein 45 %
- Kolhydrater 35 %
- Fett 20 %

Matintag:
Ris, Bulgur, Potatis
Havregryn, Rågryn, Dinkelflingor
Nötter
Kyckling, färsk fisk, kalkon, nötkött väldigt sällan
Kesella, Keso
Ägg

Tillskott:
Proteinpulver Casein och vassle
Malto
BCAA
ZMA

Träning ca. 5 dagar i veckan.

Återkommer med mått under veckan. Planerad start på måndag den 24/4.

Kul om ni vill följa, kommentera gärna eller berätta om era egna kurer.

Väl mött!
Citera
2017-04-19, 15:52
  #2
Medlem
Korrigering,

Nolva dag 1 - 14: 40 mg, dag 15 -30: 20 mg
Citera
2017-04-19, 16:46
  #3
Medlem
ftwGBGftws avatar
Ser nice ut kommer följas. Min nästa kur blir också en höjning av testo och kanske en blast.
Citera
2017-04-19, 16:47
  #4
Medlem
ftwGBGftws avatar
Hade du behov av AI förra kuren? Eller vet du att du aromatiserar så pass?
Citera
2017-04-19, 18:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ftwGBGftw
Hade du behov av AI förra kuren? Eller vet du att du aromatiserar så pass?

Kul att du kommer följa, jag har läst din rapport med, alltid kul att se hur det går för andra.

Nej jag hade inga problem förra kuren, men med tanke på att jag kommer ligga ganska högt, enligt mig iaf, så funderar jag på att köra Arimidex. Har dock inte bestämt mig ännu, men kommer definitivt ha det hemma.

En kompis, som har kurat en del, pitchade att jag borde köra det med tanke på den höga dosen testo.
Citera
2017-04-21, 06:51
  #6
Medlem
Uppdatering med mått:

Lår 57 cm
Vad 36 cm
Midja 80 cm
Bröst 102 cm
Axlar 125 cm
Biceps (spänd) 39,5 cm
Underarm 30 cm
Citera
2017-04-21, 19:39
  #7
Medlem
Då satte man första, satan va gött. Skulle börja den 24:e men fick grejerna redan igår, då gick det fan inte att hålla sig. 850 mg in i högra skinkan gick som smort.

Sjukt att man redan längtar till nästa...
Citera
2017-04-29, 10:28
  #8
Medlem
Då satte man andra i onsdags. Gick fint att sätta den, dock ganska öm i skinkan. Men det håller på att lätta.

Har även börjat med Arimidex, kör 0,5 mg eod för säkerhetsskull.
Citera
2017-05-08, 18:11
  #9
Medlem
Satte nytt stick i lördags, gick som smort.

Har haft lite ömmande pungkula, har läst att det kan hända. Kände inte av det förra gången, men som sagt ligger på högre nivåer denna gång. Det var dock värre första två veckorna men nu har det börjat släppa. Fortsätter det att ömma nästa gång jag sätter funderar jag på att starta med HCG.

Har inte känt av så mycket på gymmet än, hoppas att det ska dra igång snart. På fredag är det tre veckor sen första sticket. Förra gången tog det runt tre veckor innan jag "kände av det". Efter det fick jag goa resultat och hoppas på ännu bättre denna gång eftersom jag höjt dosen.

Välmåendet är bra, känner inte av det så mycket i vardagen i övrigt.
Citera
2017-05-08, 18:19
  #10
Medlem
havregransgrats avatar
Intressant att veta hur du lagt kosten och dina måltider?
Citera
2017-05-08, 19:22
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av havregransgrat
Intressant att veta hur du lagt kosten och dina måltider?

Yes, då kör vi en liten redovisning.

Frukost:
2 dl Havregryn, rågflingor, dinkelflingor samt lite olika frön och 1 dl proteinpulver, kasein.

Mellanmål (oftast innan gym):
Banan, riskakor, havregryn, ägg. Alltså lite varierande men försöker få i mig lite snabba carbs.
BCAA

Efter gymmet:
Malto 0,5 dl
Whey 1 dl

Lunch:
150 g ris
170 g kyckling (ibland fisk)
Mycket grönsaker, försöker alltid få med grönkål och spenat.

Mellanmål:
125 g MiniKeso med 1 dl proteinpulver eller 250 g kvarg med 10 gram nötter.
Vissa dagar egengjord proteinbar, ca. 180 kcal.
Även ägg ibland.

Middag:
Samma som lunch.

Mellanmål:
Som tidigare mellanmål.

Kvällsmat:
Samma som lunch/middag

För att nå upp till rätt kcal kompletterar jag med nötter eller liknande under dagen samt en del frukt. Brukar även öka på mängden mat vid lunch/middag när det är benpass på schemat.

Just nu ligger jag på underskott, känner jag att jag inte lägger på mig tillräckligt med massa kommer intagen under lunch och middag ökas. Jag har en ganska slimmad kropp och vill inte lägga på mig fett då jag trivs med att vara rippad, så det gäller att hitta en fin balans.

Detta är en typisk dag och jag varierar den ibland. Dock håller jag på mitt kcal intag och mina macron.

Tidigare skrev jag att jag skulle ligga på 2800 kcal men har ändrat och ligger just nu runt 2400 kcal.
Citera
2017-05-08, 22:42
  #12
Medlem
havregransgrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolicgains
Yes, då kör vi en liten redovisning.

Frukost:
2 dl Havregryn, rågflingor, dinkelflingor samt lite olika frön och 1 dl proteinpulver, kasein.

Mellanmål (oftast innan gym):
Banan, riskakor, havregryn, ägg. Alltså lite varierande men försöker få i mig lite snabba carbs.
BCAA

Efter gymmet:
Malto 0,5 dl
Whey 1 dl

Lunch:
150 g ris
170 g kyckling (ibland fisk)
Mycket grönsaker, försöker alltid få med grönkål och spenat.

Mellanmål:
125 g MiniKeso med 1 dl proteinpulver eller 250 g kvarg med 10 gram nötter.
Vissa dagar egengjord proteinbar, ca. 180 kcal.
Även ägg ibland.

Middag:
Samma som lunch.

Mellanmål:
Som tidigare mellanmål.

Kvällsmat:
Samma som lunch/middag

För att nå upp till rätt kcal kompletterar jag med nötter eller liknande under dagen samt en del frukt. Brukar även öka på mängden mat vid lunch/middag när det är benpass på schemat.

Just nu ligger jag på underskott, känner jag att jag inte lägger på mig tillräckligt med massa kommer intagen under lunch och middag ökas. Jag har en ganska slimmad kropp och vill inte lägga på mig fett då jag trivs med att vara rippad, så det gäller att hitta en fin balans.

Detta är en typisk dag och jag varierar den ibland. Dock håller jag på mitt kcal intag och mina macron.

Tidigare skrev jag att jag skulle ligga på 2800 kcal men har ändrat och ligger just nu runt 2400 kcal.

Japp, det var känslan jag fick, att du låg på underskott. Om jag inte minns fel ville du lägga på dig massa, vilket rimmar lite illa med 2400. Man behöver inte grisbulka men lite till får du nog stoppa i dig.

Lycka till.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback