Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-19, 00:57
  #1
Medlem
Hej

Om man bara skulle blanda socker i juice/saft/nektar så att sockermängden blev rätt och sedan hälla i 24 timmars turbojäst, skulle resultat bli drickbart. Isf måste det ju vara det snabbast sättet att skapa drickbar alkoholhaltig dryck. Jag tänker mig också att man således med lite matte kan göra mindre satser (1-5liter). Någon som har testat? Hur hög blev alkoholhalten? Finns der nägra faror med detta?
Citera
2017-04-19, 01:07
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juicemania
Det bildas etanol som icke är nyttigt.

Menar du att det skulle bildas några ämnen farligare än en flaska köpt på systemet? Hur blir smaken?
Citera
2017-04-19, 01:08
  #3
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicemania
Det bildas etanol som icke är nyttigt.

Fast i detta forum är nog etanol det man vill få fram dock. Allt "socker" som jäser blir ju etanol eller?

Metanol är dock vääääldigt onyttigt...
Citera
2017-04-19, 01:15
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Fast i detta forum är nog etanol det man vill få fram dock. Allt "socker" som jäser blir ju etanol eller?

Metanol är dock vääääldigt onyttigt...

Men inte kan det väl blidas metanol vid en sån blandning?

Någon som testat detta?
Citera
2017-04-19, 02:33
  #5
Medlem
Tror inte det blir bra, socker från juice/saft är väl inte samma äkta socker?

Varför inte använda vanliga socker? Det är helt omöjligt att göra mäsk drickbart, man får lära sig gilla mäsksmaken.

Annars du får destillera mäsken istället.
Citera
2017-04-19, 06:31
  #6
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Hej

Om man bara skulle blanda socker i juice/saft/nektar så att sockermängden blev rätt och sedan hälla i 24 timmars turbojäst, skulle resultat bli drickbart. Isf måste det ju vara det snabbast sättet att skapa drickbar alkoholhaltig dryck. Jag tänker mig också att man således med lite matte kan göra mindre satser (1-5liter). Någon som har testat? Hur hög blev alkoholhalten? Finns der nägra faror med detta?
På en del fängelser kallas detta "bult".
Citera
2017-04-19, 10:07
  #7
Medlem
Vem gjorde inte detta i ungdomen? Full blir man och skit smakar det, värre än så är det inte.
Citera
2017-04-19, 11:11
  #8
Medlem
herrcarlssons avatar
När jag pysslade med hembränning för ca 15 år sedan så var det en snubbe på ett bryggforum som berättade att när han inte orkade eller hade tid att bränna och rena så drack han mäsken utspätt med lite Fanta för att erhålla en fylla. Har inte testat detta själv men tror knappast att det smakar bra, men man vänjer sig kanske.
Citera
2017-04-19, 11:13
  #9
Avstängd
Det skulle väl gå att dricka och kanske inte jtätestor risk att det är farligt. Dock skitäckligt och fyllan är ine densamma som ens en flaska explorer Så spendera en hundring istället grabbem
Citera
2017-04-19, 18:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elkbrewsjukommafem
Det skulle väl gå att dricka och kanske inte jtätestor risk att det är farligt. Dock skitäckligt och fyllan är ine densamma som ens en flaska explorer Så spendera en hundring istället grabbem

Du måste väl ändå någonstans förstå charmen i att tillverka alkohol otroligt billigt hemma på skrivbordet?
Citera
2017-04-20, 00:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Du måste väl ändå någonstans förstå charmen i att tillverka alkohol otroligt billigt hemma på skrivbordet?

Börja med små mängder. 1dl kan vara bra start.
Citera
2017-04-20, 01:06
  #12
Medlem
johnthedickholmess avatar
Godaste märken? Drickbart?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback