2017-04-17, 16:45
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Åldringsprocessen skiljer sig inte nämnvärt mellan könen. Det är snarare fråga om att olika attribut värdesätts det handlar om. För män är det ofta inget större problem med rynkor och lite fåror, medan det för kvinnor oftast anses vara det. Det beror helt enkelt på att kvinnors yta värderas högre än mäns. När det gäller män värderas andra saker högre eller lika högt i större utsträckning än hos kvinnor.

Dagens rimligaste inlägg. Får jag bjuda på fika?
Citera
2017-04-17, 16:49
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Dagens rimligaste inlägg. Får jag bjuda på fika?
Fika är alltid trevligt.

På tal om åldrande så är det väl heller inte helt sant att män inte attraheras av äldre kvinnor. Då hade ju inte MILF-porren varit så stor som den är.
Citera
2017-04-17, 16:49
Medlem
Ziayas avatar
Jag håller inte med. Hör denna tråd hemma här? Borde ligga i R&S.
(FB) Män är snyggare än kvinnor
(FB) Män är snyggare än kvinnor? (Justin Bieber tex)
(FB) Kvinnor, suger det inte att ni endast är snygga upp till 30 år?
(FB) Tjejer som förfaller vid tidig ålder
Senast redigerad av Ziaya 2017-04-17 kl. 17:06.
Citera
2017-04-17, 17:01
Medlem
Kvinnors kroppar får sig en (stor eller liten) törn av havandeskapet men män som får dras med en graviditetsgnällig fruga, som dessutom kräks till höger och vänster i tre månaders tid, får nog också sig några törnar. Åtminstone ett par gråa hår. Resten kommer under förlossningen och med den nyblivna moderns förlossningsdepression. Och när det är dags för nästa barn så blir det dubbelt upp.
Citera
2017-04-17, 17:19
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Hmm, om man tittar på bilder från "förr" så ser det ut som kvinnor och män åldrats mer "jämlikt". Kanske beror det på att båda slet lika hårt samt att kosten var nyttigare. Många kvinnor idag använder smink, solar mycket och därutav åldras "sämre"? Sedan är det mer stressigt att vara kvinna tror jag, män verkar generellt ha en mer avslappnad inställning till det mesta i livet medan kvinnor är mer oroliga och omhändertagande av sig. För att inte tala om den förkastliga menstruationen, kan knappast vara nyttigt för kropp och själ med alla dessa hormoner som löper amok. Tror även att vi har indoktrinerats med budskapet hur en "snygg" kvinna ska se ut, retuscherad och för evigt under åldern 20. Så när en kvinna väl börjar åldras går vi runt med någon slags kollektiv undermedveten bild om hur en "snygg" kvinna ska se ut, ung och fräsch. Män däremot har haft "turen" att det länge ansetts "hett" med lite gråa strån och väderbiten hud, tänker på flertalet reklamkampanjer/kändisar man sett sedan barnsben (innan det var superpopulärt med dessa gosseflickor). Men sedan så är män (antar TS är man) genetiskt benägna att avfärda gammtackor då en ung kvinna är mer fertil och hennes estimerade livslängd är statistiskt "längre" än en äldre kvinnas, får beakta att medellivslängden var kortare förr och det är knappast så att evolutionen skulle "uppdatera" dessa preferenser då det finns mindre risk för komplikationer vid förlossning hos yngre.
Citera
2017-04-17, 17:56
Medlem
Ratads avatar
En anledning skulle kunna vara kvinnors större mängd underhudsfett. Det påverkas tillsammans med hudens elasticitet under åldrandet. Det som var slätt och fast runt 20 börjar bli stramare, rynkigare och ojämnare fördelat runt 40. Läste någon halvseriös artikel om det för länge sedan.

Hur fort huden mister själva elasticiteten beror till största delen på generna. Jag märker att mitt babyface (även om det är överbetalt och CGI) inte gett mig in närheten av lika stora rynkor som de flesta i min ålder.
Citera
2017-04-17, 18:22
Medlem
olasvenssons avatar
Nackdel för kvinnor: Hängbröst.

Fördel för män: Hängsnopp.

... på ålderns höst.
Senast redigerad av olasvensson 2017-04-17 kl. 18:26.
Citera
2017-04-19, 11:58
Medlem
Mackan52s avatar
Generellt för att män alltid har möjlighet att skaffa barn och därför är naturen nådiga mot dem.

När kvinnor blir för gamla är dock deras syfte förbrukat enl naturen och stänger ner allt icke-vitalt.
Senast redigerad av Mackan52 2017-04-19 kl. 12:01.
Citera
2017-04-20, 01:58
Medlem
Det är väl för att män som ser äldre ut ses som ett större hot (motsatsen blir då ett större beskydd för tjejen från andra hot). Tjejer är oftast svagare än killar och är därför i behov av någon som beskyddar henne. Därav blir ett äldre utseende hos killar mer attraktivt.

Nu för tiden är det vanligare än förr att intelligens och erfarenhet är ett starkare hot än kroppsstyrka så det borde innebära att äldre kvinnor även skulle kunna vara attraktivt för killar som skydd. Men yngre tjejer är mer fertila vilket nog för dom flesta killar överväger möjligheten att bli "beskyddad" av en intelligent och erfaren äldre kvinna vilket dessutom knappast hunnit förändra vad man attraheras av sexuellt.

Yngre tjejer bör även vara lättare att förföra. Killarna i deras egna ålder har ju ingen erfarenhet. Dom puttar man åt sidan ganska lätt. Unga tjejer har även dom liten erfarenhet av problem som kan uppstå och hoppar därför i säng med i stort sett vem helst, är den uppfattningen jag haft tidigare iaf. Nu för tiden verkar dock tjejer vara mer försiktiga än förut, nån som vet varför?
Citera
2017-04-20, 08:27
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya

Du vet att de går att rapportera tråden va?

OnT. Det är nog bara egentligen på grund av normer, som om att mannen ska vara manlig och kvinnan "ung" och fräsch. Så egentligen åldras båda könen likadant. Det är bara några ideal vi har kommit på.
Citera
2017-04-20, 22:08
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya

Ja, det tycks ju räcka med såna trådar. Jag låser den här och flyttar tråden till rätt forum, så får de modsen avgöra om de vill slå samman eller kasta tråden.

Laidback --> Relationer och samlevnad: allmänt
/Moderator
Citera
2017-04-21, 10:35
Medlem
SkepticalHippos avatar
Nämen vi gör ett försök att låta den här leva eftersom diskussionen kommit igång.

Tråd öppnad.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in