Citat:
Ursprungligen postat av
Riddarhuset
Var och en kan väl bekräfta att så är fallet så jag frågar inte OM det är så utan VARFÖR?
Man ser ju många unga kvinnor och män som ser bra ut samtidigt som det finns de med ett ointressant utseende och tom en inte så liten grupp som ser riktigt motbjudande ut.
De fula parar sig med de fula och på det sättet fortsätter fulheten i all evighet utom när en ful blir rik.
Men ta en ful man i 40årsåldern och jämför med en kvinna med ointressant utseende, kvinnan leder ju i detta läge rejält på poäng. Fram emot 60-årsåldern börjar mannen däremot bli attraktiv och kvinnan se ut som Madam Mim.
Mannen får ett härdat utseende (av allt slit i skogen som det tycks) och hela hans manlighet tydliggörs på detta sätt, en riktig karl! Kvinnans ansikte, och behag också för den delen, dras dock ner av gravitationen och blir allt mer obehagligt.
Ni som inte har levt så länge har ju inte upplevt detta changemang i er omgivning, men vi andra går omkring med denna tysta sanning som inte vågas ut i feministisk atmosfär.
Jag som hänger en del på dejtingsidor och i utelivet kan dock intyga att männen saggar ihop ordentligt typ efter 40. De verkar liksom inte ta hand om sig (finns enstaka undantag förstås). Mina tjejkompisar däremot håller sig fräscha och fina de flesta.
Samma sak på arbetsplatser jag varit på.
Undantag finns förstås i båda lägren, som sagt.
Så hur gärna jag än ville svara på VARFÖR så gick det inte. Vi verkar se det på olika sätt.