2017-04-21, 23:58
Bannlyst
Den här tråden är ny och speglar vad vissa tycker i dag? Jag vill gärna säga ett par saker som ger ett bättre perspekiv.

När jag var 23år så träffade jag en kvinna som fyllde 30år den kvällen hon var 7år äldre än mig hon var född 1956.
Det var så PINSAMT att erkänna att man som så ung följde med en kvinna så gammal 1986. När mina vänner frågade vart jag försvann så sade jag att jag gick hem?

I dag speciellt tiden efter 2000 så finns det väldigt många unga män som är ihop med riktiga kärringar bokstavligt talat.
Självklart så finns det inga lagliga problem med detta men när en tråd hänger upp sig på att äldre män har en fördel så har dom som säger detta ingen förankring i verkligheten.

Jag tycker snarare att äldre kvinnor 36år och äldre ligger med 25åringar blivit vanligt.
Där har jag en åsikt jag har barn som är 25 och äldre och jag önskar dom inte en sur kvinna med 3 kids med 2 olika pappor.

Det finns gott om såna trådar på den här siten för den som vill läsa.
Citera
2017-04-22, 01:43
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Var och en kan väl bekräfta att så är fallet så jag frågar inte OM det är så utan VARFÖR?
Man ser ju många unga kvinnor och män som ser bra ut samtidigt som det finns de med ett ointressant utseende och tom en inte så liten grupp som ser riktigt motbjudande ut.
De fula parar sig med de fula och på det sättet fortsätter fulheten i all evighet utom när en ful blir rik.
Men ta en ful man i 40årsåldern och jämför med en kvinna med ointressant utseende, kvinnan leder ju i detta läge rejält på poäng. Fram emot 60-årsåldern börjar mannen däremot bli attraktiv och kvinnan se ut som Madam Mim.
Mannen får ett härdat utseende (av allt slit i skogen som det tycks) och hela hans manlighet tydliggörs på detta sätt, en riktig karl! Kvinnans ansikte, och behag också för den delen, dras dock ner av gravitationen och blir allt mer obehagligt.
Ni som inte har levt så länge har ju inte upplevt detta changemang i er omgivning, men vi andra går omkring med denna tysta sanning som inte vågas ut i feministisk atmosfär.

Jag som hänger en del på dejtingsidor och i utelivet kan dock intyga att männen saggar ihop ordentligt typ efter 40. De verkar liksom inte ta hand om sig (finns enstaka undantag förstås). Mina tjejkompisar däremot håller sig fräscha och fina de flesta.
Samma sak på arbetsplatser jag varit på.

Undantag finns förstås i båda lägren, som sagt.

Så hur gärna jag än ville svara på VARFÖR så gick det inte. Vi verkar se det på olika sätt.
Citera
2017-04-22, 02:04
Medlem
Sheiks avatar
Det skiljer sig inte speciellt mycket egentligen med hur utseendet förändras med åren mellan könen. Däremot skiljer sig våran biologi i hur vi värdesätter dessa förändringar. Heterosexuella män attraheras av ungdomliga drag hos kvinnan, då det signalerar fertilitet. En kvinna är som mest fertil och lämpad att föda barn mellan tonåren och tidiga 20, sedan sjunker fertiliteten med åren.

För en man spelar denna tidens klocka mindre roll, då de behåller sin fertilitet längre upp i åldern. Istället värdesätts trygghet, pondus och självsäkerhet, drag som oftare finns hos äldre män än hos små pojkar.
Citera
2017-04-22, 03:54
Bannlyst
Kvinnor har avsevärt tunnare hud än män och utvecklar därmed rynkor och påtaglig förslappning snabbare. Det är ett vetenskapligt faktum.
Citera
2017-04-22, 03:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Det skiljer sig inte speciellt mycket egentligen med hur utseendet förändras med åren mellan könen.

Förutsättningarna för förändringarna skiljer sig enormt.
Citera
2017-04-22, 04:07
Medlem
Utöver de anledningar som nämnts(högre procent underhudsfett, samt muskler kontra fett, som gör att huden blir slappare, normer, barnafödande, kemiska produkters åverkan osv) så skulle jag vilja lägga till klimakteriet. En man blir "aldrig", teoretiskt sätt, för gammal för att föröka sig. Det i sig självt är en anledning då män vanligen är fertila betydligt högre upp i åldrarna. Det leder till att män på ett biologiskt plan faktiskt åldras långsammare än kvinnor.

Vidare, åtminstone, historiskt så har män varit fysiskt aktiva i större utsträckning(inbillar mig att så är fallet även idag) vilket leder till bättre hållning generellt.
Citera
2017-04-22, 08:13
Medlem
Katzyns avatar
Näe jag tycker nog att det i bägge fall mest är en fråga om att hålla sig till någorlunda normalvikt, hälsa och stil i klädseln. Många förfaller på flera av dessa punkter och ser därmed förjävliga ut, och desto värre blir det med åldern. För den som förblir hälsosam och välvårdad så tycker jag bägge könen ser lika bra ut, äldre, men bra för sin ålder.
Citera
2017-04-22, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Näe jag tycker nog att det i bägge fall mest är en fråga om att hålla sig till någorlunda normalvikt, hälsa och stil i klädseln. Många förfaller på flera av dessa punkter och ser därmed förjävliga ut, och desto värre blir det med åldern. För den som förblir hälsosam och välvårdad så tycker jag bägge könen ser lika bra ut, äldre, men bra för sin ålder.

Vet inte vilken värld du lever i. Utöver de så kallade Milfen ser ju kvinnor på 40+ för jävliga ut, medan män mycket väl kan vara åtråvärda väl upp till 50.
Citera
2017-04-22, 08:33
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Vet inte vilken värld du lever i. Utöver de så kallade Milfen ser ju kvinnor på 40+ för jävliga ut, medan män mycket väl kan vara åtråvärda väl upp till 50.

Tja, det är ju du som tycker att de är åtråvärda? I själva verket är väl de flesta i förhållande i den åldern, och andelen i förhållande respektive inte är rätt jämnt fördelat. Jag som 30 årig kvinna tycker inte att män över 50 eller 60 är åtråvärda på något sätt.
Citera
2017-04-22, 09:06
Medlem
Egentligen åldras man utifrån hur man tar hand om sig. Dricker man mycket och röker, samt inte motionerar så blir det därefter. Den stora skillnaden tror jag ligger i att många kvinnor röker som borstbindare för att inte känna hungersug, sedan käkar de sallad för att hålla sig smala och om det fungerar, så finns det ju ingen anledning att motionera. Sedan lägg därtill fest varje helg och massa smink, samt pressa på stranden under sommaren, så har man svaret till varför de ser rent utslitna ut vid 40 år.
Citera
2017-04-22, 09:15
Medlem
För att män ska vara erfarna och kvinnor unga.

Vem som uppfattas som ung är dock relativt. 30åringar är unga för de som är 60, 60åringar är unga för de som är 90.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-04-22 kl. 09:19.
Citera
2017-04-22, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja, det är ju du som tycker att de är åtråvärda? I själva verket är väl de flesta i förhållande i den åldern, och andelen i förhållande respektive inte är rätt jämnt fördelat. Jag som 30 årig kvinna tycker inte att män över 50 eller 60 är åtråvärda på något sätt.

Det finns en uppsjö män som är heta på dejtingmarknaden runt 45. Som inte har rynkat ner sig. Ytterst få kvinnor däremot. Det är därför välbevarade kvinnor brukar belysas, medan begreppet välbevarad till en man runt liknande ålder inte är lika flitigt använt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in