Citat:
Ursprungligen postat av
megasinned1
Aha har själv hittat på lite skit i lilla Ängelholm må jag säga. Aha något har väl i alla gjort. Har dock aldrig varit en fitta som rånar eller lurar ungar på pengar, jackor och sådant skit. Numera håller jag mig i kragen tar tag i viktiga saker istället.
Då är du säkert med...
För jag samkörde hela Lexbase med Ratsit, o beställer ut alla brottmålsdomar för de som finns med på Lexbase i Ängelholms kommun. Jag ska besöka tingsrätten kanske nästa vecka o hämta dom. Några har jag fått redan, o jävlar med vänner man hittar... Jag har ingen ordning på dom, men jag slumpade några... Har ca 25 domar.
Vän 1 - Rån, narkotikabrott
Vän 2 - Övergrepp i rättssak
Vän 3 - Snatteri
Vän 4 - Brott mot vapenlagen
Vän 5 - En stackare på 44 år, som jag känt sen jag var tretton. Han bor i en liten stuga på sina föräldrars tomt, när han var 20 drack han hembränt varje dag, full på förmiddagen. Jag tänker inte skriva ut hans brott. Men det är jävligt synd om honom...
Men jag mailade med Helsingborgs tingsrätt o enstaka domar kostar inget, men nu när jag skrev att jag ville ha flera hundra domar, så kostar det. Vet inte om jag vill betala, men det är spännande... Försökte lura dem o be om 5 st domar per mail, men till sist svarade de; -Du är en dagligen återkommande o vi behöver en faktura-adress.
EDIT: Så är det nån lustigkurre som är dömd för: Otillåten miljöverksamhet, 29 kap 4 § 1 st 1 p l miljöbalken (1998:808) i sin lydelse före 1 maj 2012 jämfört med 14 kap 8 § miljöbalken, 7 § förordningen (2008:245) om kemiska produkter och biotekniska organismer och 4:1 kemikalieinspektionens föreskrifter (KIFS 2008:2)