2018-12-17, 19:07
Medlem
BeppoYapps avatar
Saxat från HD 17/12

"Två ängelholmare får fängelse för miljonbedrägerier i byggbranschen
Den man från Ängelholm som stod åtalad för att ha lurat sin arbetsgivare på över 14 miljoner kronor
genom falska fakturor fälls för grovt bedrägeri. Straffet blir fängelse i tre och ett halvt år. Hans
medhjälpare får fängelse i två år."

Någon som vet mer om detta ärendet(brottet)?
Vilken arbetsgivare? Namn på dömda?
Citera
2018-12-27, 18:46
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Ingen som har några nyheter till denna tråd?
Eller har all kriminalitet minskat i staden?
Fick man tag på människorna som vandalisera hembygdsparken?
Citera
2018-12-27, 18:47
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Äcklet vid Hembygdsparken?

Nu blev jag lite orolig... Bor själv nära Hembygdsparken.

EDIT: Känner till en pedofil här i området. Menar du han?
Vem är denna pedofil ni syftar på?
Citera
2018-12-28, 14:39
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Ingen som har några nyheter till denna tråd?
Eller har all kriminalitet minskat i staden?
Fick man tag på människorna som vandalisera hembygdsparken?
Nä, kriminaliteten har nog inte minskat. Nått jag blivit förbannad på är allt klotter i centrum. På polisens Facebooksida gick de ut med att de har sprayat på privata bilar o jag såg nån bild från kebabvagnen på torget som de också hade sprayat ner. På mitt hus på Storgatan också...
Citera
2019-01-04, 17:16
Medlem
Vår vän vid hembygdsparken ska tydligen varit igång igen.
Ska ha tafsat på en kille i 13 årsåldern på badhuset i stan.

Polisanmälan blev det inte tal om efter en diskret swish överföring
Citera
2019-01-06, 14:17
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Nä, kriminaliteten har nog inte minskat. Nått jag blivit förbannad på är allt klotter i centrum. På polisens Facebooksida gick de ut med att de har sprayat på privata bilar o jag såg nån bild från kebabvagnen på torget som de också hade sprayat ner. På mitt hus på Storgatan också...
Såg också detta klotter idag när jag gick till Ica för att köpa frulle. Fontänen som står i parken vid konfektasken var också ner klotrad med något idiotiskt budskap
Citera
2019-01-06, 14:19
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobril10
Vår vän vid hembygdsparken ska tydligen varit igång igen.
Ska ha tafsat på en kille i 13 årsåldern på badhuset i stan.

Polisanmälan blev det inte tal om efter en diskret swish överföring
Denna manen har jag missat helt är det en pedofil på frifot och varför tar man emot swish istället för att göra en polisanmälan?
Citera
2019-01-10, 13:42
Medlem
Vilka är dom värsta i Ängelholm? Är det Afghanerna,Araberna eller Albanerna. Innan var det vissa individer som höll på men dom sitter inne.
Citera
2019-01-11, 11:42
Citat:
Ursprungligen postat av Anders1122
Vilka är dom värsta i Ängelholm? Är det Afghanerna,Araberna eller Albanerna. Innan var det vissa individer som höll på men dom sitter inne.
Jag tror det är ganska svårt att peka ut nån direkt grupp, polisen lär nog ha lite bättre koll. Men baserat på de ca 500 domar jag begärt ut på folk med anknytning till Ängelholm, så är det inte nån särskild grupp som sticker ut. Visst förekommer en del individer frekvent, men inte så att man kan "döma" hela grupper.
Citera
2019-01-11, 11:50
Medlem
tigerrakets avatar
Enligt mina kontakter så är det Albanerna som styr eller i alla fall har styrt i Ängelholm
Citera
2019-01-11, 12:11
Medlem
Dom flesta albaner som styrde sitter inne vissa på rätt så långa straff . Afghaner är dom som säljer narkotika och liknande och håller på mest och är mest farliga . Sedan har vi ju 2 mc gäng som också håller till här nu.
Citera
2019-01-11, 15:41
Citat:
Ursprungligen postat av Anders1122
Dom flesta albaner som styrde sitter inne vissa på rätt så långa straff . Afghaner är dom som säljer narkotika och liknande och håller på mest och är mest farliga . Sedan har vi ju 2 mc gäng som också håller till här nu.
Ja, jag vet inte vilka som säljer narkotika, men enligt en kompis var det afghaner som håller till på Stortorget, som kom in på vår konstutställning som vi hade på gamla Kronohäktet vid Tingstorget för ett par månader sen, o att dessa enbart kom in för att se om det fanns nått att stjäla.

Albaner har jag mest stött på i domar rörande illegal alkoholhandel.

Har ingen som helst koll på MC-gängen. Vet inte ens vilka det är/vad de kallar sig numera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in