2017-04-12, 20:39
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Positiv om stortån pekar uppåt oavsett om andra tår rör sig eller inte.

Tack. Du är underbar som svarar på mina dumma frågor.
Citera
2017-04-12, 20:46
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Tack. Du är underbar som svarar på mina dumma frågor.

Tack! Ingen fara!
Citera
2017-04-12, 21:21
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antooox
Alla som gör en hemsida har som mål att så många som möjligt ska besöka webplatsen, därför använder man gärna ord som det söks ofta på. Och sådant som skrämmer, click baiting. Folk har ett symptom, dom söker på det. Vad går man in och läser på? Det som står som rubrik "ryckningar är vanligt hos stressade personer" eller "ryckningar är vanligt vid neurologiska, dödliga sjukdomar"

[/b]

Nej, det är inte så det går till. Dom största och mest seriösa aktörerna profiterar på ett högt anseende och korrekt information, inte click bait. Skulle du påstå att internetmedicin, praktiskmedicin, 1177, mayo clinic eller wikipedia använder sig av click bait?
Citera
2017-04-12, 21:30
Medlem
McCreepys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Jag har gått och nojjat över MS i ett år nu.

Är det möjligt att MS bara skulle ge följande symtom:

Värk i vänster ben vid vila, ibland spänningar

Allt började efter en klamydiainfektion.

Har inga andra symptom förutom en depression som ökat pga symptomen i benet.

Nej, du kan vara lugn!
Citera
2017-04-13, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Jag har gått och nojjat över MS i ett år nu.

Är det möjligt att MS bara skulle ge följande symtom:

Värk i vänster ben vid vila, ibland spänningar

Allt började efter en klamydiainfektion.

Har inga andra symptom förutom en depression som ökat pga symptomen i benet.

Det låter inte alls som ms. Värk är inget typiskt ms symtom.
Testa att ta en promenad om dagen 20-30 min så kanske värken ger sig lite och huvudet mår bättre också. Å skulle det vara ms är det dessutom att rekommendera att röra på sig.
Å skulle det vara ms trots allt så finns bra mediciner nuförtiden. Sluta oroa dig.
Ms är inte så jäkla farligt nuförtiden. Jag har det å ja jag lever mitt liv helt som vanligt. Kankse är jag lite lite tröttare , men det kankse är för jag blivit äldre. Sen tar jag mina två tabletter med medicin om dagen och gör en MR/år + blodprov , och det är det hela. Tackåhej!
Citera
2017-08-08, 09:42
Medlem
Tillägg

Fått ett fall av hypokondri. Har haft små muskelryckningar i höger lår lite till och från sen igår. Hade likadant för en månad sen på samma ställe under ett dygn. Sen försvann det. Kan säga att det bara känns vid stillasittande.

Har såklart googlat och är nu övertygad om att det är första tecknet på ALS. Snälla övertyga mig om att jag är galen...

Är 36 år o känner mig bra annars. Ingen muskelsvaghet eller så. Är inte direkt i den bästa formen konditionsmässigt (inte tränat ordentligt på en månad). Sömnen är okej men kunde varit bättre pga småbarn.
Senast redigerad av Ullabella8 2017-08-08 kl. 09:47. Anledning: Tillägg
Citera
2017-08-08, 10:18
Medlem
Vid ALS, är nerveyckningarna här o där eller kan de vara på vara ett ställe?
Citera
2017-08-08, 12:43
Medlem
rajrajmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ullabella8
Fått ett fall av hypokondri. Har haft små muskelryckningar i höger lår lite till och från sen igår. Hade likadant för en månad sen på samma ställe under ett dygn. Sen försvann det. Kan säga att det bara känns vid stillasittande.

Har såklart googlat och är nu övertygad om att det är första tecknet på ALS. Snälla övertyga mig om att jag är galen...

Är 36 år o känner mig bra annars. Ingen muskelsvaghet eller så. Är inte direkt i den bästa formen konditionsmässigt (inte tränat ordentligt på en månad). Sömnen är okej men kunde varit bättre pga småbarn.

Små muskelryckningar i låret är ingenting att oroa sig över, så gott som alla har liknande ryckningar.
Citera
2017-08-08, 14:26
Medlem
Jag brukar alltid fråga om det är inblandat några mediciner, som ex. insomningstabletter eller SSRI? Dessa kan ställa med oerhört mycket problem, något som läkarna tyvärr är mycket dåligt insatta i.
Citera
2017-08-08, 14:29
Medlem
Jo jag förstår ju att det är väldigt osannolikt att det är ALS. Läst lite mer nu o verkar som muskelryckningar är mer av ett sent symptom vid ALS, dvs svaghet i muskeln osv är före. Men är man nojjigt lagd så...

Tycker mest det är skumt att det kom tbx på exakt samma ställe som för en månad sen. Känns inte när jag rör på mig osv.

Äter inga mediciner som kan påverka. Endast Mjölksyrebakterier för magen.
Citera
2017-08-08, 16:22
Medlem
Citat:
Jo jag förstår ju att det är väldigt osannolikt att det är ALS. Läst lite mer nu o verkar som muskelryckningar är mer av ett sent symptom vid ALS, dvs svaghet i muskeln osv är före. Men är man nojjigt lagd så...

Tycker mest det är skumt att det kom tbx på exakt samma ställe som för en månad sen. Känns inte när jag rör på mig osv.

Äter inga mediciner som kan påverka. Endast Mjölksyrebakterier för magen.

Jag har också små muskel/nervryck som alltid brukar uppstå på ungefär samma ställen från gång till gång, har haft det så länge jag kan minnas och det är inget jag fäster någon vikt vid. Jag är i bra kondition både fysiskt och psykiskt men märker av det mer i samband med avslappning efter mental anspänning / stress.
Citera
2017-08-08, 19:57
Medlem
Citat:

borrelia ger muskelryckningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in