Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2017-08-31, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antooox
Om du har kontinuerliga fascikulationer bör det ändå kollas upp, kan vara något så enkelt som magnesiumbrist. Du har alltså ryckningar i daglig basis? Dessa både syns och känns?

Nej inte dagligt ihållande. Men det kan rycka till en (1) gång på ett ställe (alltid ben/lår) nån gång per dag. Eller som nu nån gång i veckan då det blir mer ihållande. De både syns o känns ja de gånger de blir ihållande.

Tänkte köpa Magnesium faktiskt för o se om det ändrar något.

Just idag kan det ha sina förklaringar. Spelade fotboll som sagt o fick inatt kramp i låret, gjorde att jag sovit dåligt. Dessutom druckit 3 koppar kaffe.
Citera
2017-09-04, 17:49
Medlem
http://www.aboutbfs.com/forums/viewtopic.php?f=5&t=11434

Rekommenderar detta forum ang "muskelryckningar".
Citera
2017-09-04, 19:26
Medlem
Jo har sett forumet. Tycker dock det är konstigt att det bara är cirka 5k medlemmar. Jag menar, fibroforumena har ju typ 200.000 medlemmar. Känns som att denna åkomma inte är så himla vanlig ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Ullabella8
http://www.aboutbfs.com/forums/viewtopic.php?f=5&t=11434

Rekommenderar detta forum ang "muskelryckningar".
Citera
2017-11-15, 22:28
Hej!

Har sedan 10 år tillbaka haft muskelryckningar utav bara satan.
Mådde skitdåligt första åren vid debuten eftersom jag var övertygad om ALS men läkarna skrattade åt mig pga ingen muskelförtvining eller andra symptom.

Lever än idag och är numera övertygad om att det inte är ALS. 10 år med ALS så hade jag givetvis haft grova symptom vid det här laget.. Har aldrig gjort en EMG.

Däremot är muskelryckningar i hela kroppen med mig KONSTANT fortfarande. Och riktigt jävla irriterande. Utöver detta har jag en hel del verk på olika ställen i kroppen och framförallt i ryggen. Är trött som fan konstant. Har sista året skaffat en sund livsstil där jag springer 5-10km flera dar i veckan o äter nyttigare.
Känner mig precis lika trött som för 1 år sedan.

Upplever även det som engelsmännen kallar för "tremble"/skakningar som känns men inte syns. Dessa upplever jag tydligt när jag håller på att somna, det känns som hela kroppen vibrerar. Framförallt i ryggmusklerna. Det pirrar även i olika delar av kroppen ofta.

Kan enkelt tvinga fram muskelryckningar i vilken muskel som helst i stort sett genom massage eller att slå på den. Ryckningarna är dock inte så långvariga utan runt 10-20 sek.

Äter mineraler, har försökt stoppa i mig mycket magnesium men utan framgång.

Misstänker att jag har det som kallas för BFS men det känns lite som fibromyalgi. Alltså en sjukdom som aldrig bevisats.

Jag skulle gärna vilja veta om nån kommit på lösning på detta problem?

Jag vill bara att mina muskler ska sluta rycka, sluta vara stela och att jag ska bli piggare i kroppen.
Citera
2017-11-16, 21:17
Medlem
Hej! I know the feeling. Lägg till mig på facebook så kan vi dela tankar kring detta skumma fenomen. https://www.facebook.com/andreas.pettersson.9461

Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Hej!

Har sedan 10 år tillbaka haft muskelryckningar utav bara satan.
Mådde skitdåligt första åren vid debuten eftersom jag var övertygad om ALS men läkarna skrattade åt mig pga ingen muskelförtvining eller andra symptom.

Lever än idag och är numera övertygad om att det inte är ALS. 10 år med ALS så hade jag givetvis haft grova symptom vid det här laget.. Har aldrig gjort en EMG.

Däremot är muskelryckningar i hela kroppen med mig KONSTANT fortfarande. Och riktigt jävla irriterande. Utöver detta har jag en hel del verk på olika ställen i kroppen och framförallt i ryggen. Är trött som fan konstant. Har sista året skaffat en sund livsstil där jag springer 5-10km flera dar i veckan o äter nyttigare.
Känner mig precis lika trött som för 1 år sedan.

Upplever även det som engelsmännen kallar för "tremble"/skakningar som känns men inte syns. Dessa upplever jag tydligt när jag håller på att somna, det känns som hela kroppen vibrerar. Framförallt i ryggmusklerna. Det pirrar även i olika delar av kroppen ofta.

Kan enkelt tvinga fram muskelryckningar i vilken muskel som helst i stort sett genom massage eller att slå på den. Ryckningarna är dock inte så långvariga utan runt 10-20 sek.

Äter mineraler, har försökt stoppa i mig mycket magnesium men utan framgång.

Misstänker att jag har det som kallas för BFS men det känns lite som fibromyalgi. Alltså en sjukdom som aldrig bevisats.

Jag skulle gärna vilja veta om nån kommit på lösning på detta problem?

Jag vill bara att mina muskler ska sluta rycka, sluta vara stela och att jag ska bli piggare i kroppen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in