2007-04-09, 21:41
Medlem
Tyvärr inte, men jag skulle gärna villja dit.

I Uråsa finns skyddsrum som tillhörde Uråsa flygfält kvar. Även en del byggnader kvar på själva området. Dock så används vissa saker av civila företag men mycket stod tomt sist jag var där. Någon som ska med ut dit?

*Edit* Ang. portarna på valhallagatan så var det en del till kulvertarna under sjukhuset men enligt säker källa så stängdes dn delen för ca 10 år sedan.
Citera
2007-04-10, 17:08
Medlem
Finns det något kul på teleborg?
Citera
2007-04-10, 22:49
Medlem
damprexs avatar
fan va skoj de här låter, kanske dags att åka hem till födelseorten växjö
Citera
2007-04-17, 20:48
Medlem
enhanceds avatar
Hembygdsföreningen goes UE... eller hur man nu ska se det..

"Resa 4 – Minnen från kalla krigets dagar (halvdag)
Första anhalt blir forna Kungliga Kronobergs regemente. Turen fortsätter ut mot Växjö Flygplats som hade stor betydelse för krigsplanläggningen. I Ör ska vi se på det som en gång var Krigstryckeriet KT 4.

Färden går därefter mot reservflygbasen som ingått i ett större sammanhang för luftförsvaret. Bussen kör vidare längs koncentreringsvägen till Moheda och Mobiliseringsförrådet för stormkanonkompaniet, ”oljeberget”.

Vid Kronobergshed intar vi kaffe med tilltugg på fältmässigt sätt. Via Alvesta järnvägsknutpunkt far vi till Vislanda där det forna Svenska pansarförsvaret håller på att skrotas."

Källa: www.hembygd.se
Citera
2007-04-18, 16:17
Medlem
Någon som ska med?
Citera
2007-04-20, 16:59
Medlem
tänkte på en sak... vattentornet, i stan. inte det uppe vid teleborg alltså. utan det som det pratats om skulle rivas. Där låg ett café förr och vore väl lite småkul att utforska?
Citera
2007-04-20, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ajdan
tänkte på en sak... vattentornet, i stan. inte det uppe vid teleborg alltså. utan det som det pratats om skulle rivas. Där låg ett café förr och vore väl lite småkul att utforska?

Jag är också sugen på det. Kommer stå där nere vid 22.00 ikväll. Alla som vill är välkomna att hänka på. Ta med egen pannlampa.
Citera
2007-04-20, 17:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den_gule
Någon som varit inne i det stora skyddsrummet mittemot tågstatioen?

Jag har varit där, inget märkvärdigt skulle jag vilja säga. Det var öppet för visning under kulturnatten förra året.
Citera
2007-04-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stekt_OrM
Någon som ska med?
Då måste man vara medlem och delta i riksmötet.
Känner du nån som är med kan du få följa med som deltagares "medföljare".
Citera
2007-04-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Då måste man vara medlem och delta i riksmötet.
Känner du nån som är med kan du få följa med som deltagares "medföljare".

Okej, läste inte så långt

Nu när det byggs ett nytt va-torn, kommer det på teleborg att sluta användas då? Det skulle kunna vara värt ett besök.

Synd att ni ska till va-tornet ikväll. Jag skulle gärna följt med.
Citera
2007-04-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpan
Jag är också sugen på det. Kommer stå där nere vid 22.00 ikväll. Alla som vill är välkomna att hänka på. Ta med egen pannlampa.

åh, ta lite foton. vore skitkul att se! min dotter ligger hemma i magsjuka så jag kommer ingenstans är jag rädd... men uppdatera mig!
Citera
2007-04-21, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpan

Bilder tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in