2013-03-26, 08:49
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tails
Blev en lyckad gårkväll med ett besök i häxan (namn?, bunker i centrala växjö).

Slänger upp 3 bilder som hintar om att det är ett rekomenderat besök.
Kom ihåg att vara försiktiga och att det krävs minst 2 personer för jobbet.

http://tinypic.com/r/ztdibr/6
http://tinypic.com/r/2vtvf2e/6
http://tinypic.com/r/2isw4zc/6

Mvh UE Skåne

Hur mycket lät det när ni lossade gallret? Har sonderat terrängen ett antal gånger innan och vet hur illa det ligger. Man är ju i princip inne i grannens vardagsrum.
Citera
2013-03-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Hur mycket lät det när ni lossade gallret? Har sonderat terrängen ett antal gånger innan och vet hur illa det ligger. Man är ju i princip inne i grannens vardagsrum.

Kanske läge för arbetskläder, hjälm och varselväst som maskirovka?
Citera
2013-03-26, 15:48
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorasUE
Kanske läge för arbetskläder, hjälm och varselväst som maskirovka?

Lutar faktiskt åt det hållet.
Citera
2013-03-26, 17:17
Medlem
Just att lyfta gallret lät nog högre än vad det egentligen gjorde. Det låter alltid högre för den som försöker vara tyst kan jag tänka mig.

Vi hade iaf 2 utkikare på kullen ovanför som höll koll på förbipasserande och dessa smet ner såfort vi skruvat bort bultarna. Själva öppnandet av gallret är ju att man lyfter fort upp så högt såatt alla kan krypa under (så det låter egentligen inte många sekunder) sen sänker man ner det så tyst man kan. Då det gäller att lyfta griden rekomenderar jag fortfarande att man är minst 2personer, inte kul om något händer och man blir inlåst
Kan tillägga att lossa bultarna/skruvarna lät ingenting direkt. Det var mest omständigt och stressande att skruva av dem.

Jag får tacka för rättelsen att det inte var "Häxan" det gällde och jag hoppas även det framgick att jag var osäker när jag skrev det Vi kollade på den tidigare (utanför) därav förväxlingen.

Mvh
Citera
2013-03-27, 22:14
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tails
Just att lyfta gallret lät nog högre än vad det egentligen gjorde. Det låter alltid högre för den som försöker vara tyst kan jag tänka mig.

Vi hade iaf 2 utkikare på kullen ovanför som höll koll på förbipasserande och dessa smet ner såfort vi skruvat bort bultarna. Själva öppnandet av gallret är ju att man lyfter fort upp så högt såatt alla kan krypa under (så det låter egentligen inte många sekunder) sen sänker man ner det så tyst man kan. Då det gäller att lyfta griden rekomenderar jag fortfarande att man är minst 2personer, inte kul om något händer och man blir inlåst
Kan tillägga att lossa bultarna/skruvarna lät ingenting direkt. Det var mest omständigt och stressande att skruva av dem.

Jag får tacka för rättelsen att det inte var "Häxan" det gällde och jag hoppas även det framgick att jag var osäker när jag skrev det Vi kollade på den tidigare (utanför) därav förväxlingen.

Mvh

Gick alldeles utmärkt att bara va två pers. Själva öppnandet av gallret var som sagt den känsliga biten, men det lät nog mindre än man föreställde sig i nere i hålet. Ett stadigt ryck upp och lika så när det skulle ner så gick det fort. Hade sån tur att det var arbete på järnvägen samtidigt som vi va nere vilket lät en del.
Citera
2013-03-27, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Gick alldeles utmärkt att bara va två pers. Själva öppnandet av gallret var som sagt den känsliga biten, men det lät nog mindre än man föreställde sig i nere i hålet. Ett stadigt ryck upp och lika så när det skulle ner så gick det fort. Hade sån tur att det var arbete på järnvägen samtidigt som vi va nere vilket lät en del.

Upp med souvernirerna!
Citera
2013-03-28, 08:34
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorasUE
Upp med souvernirerna!

Sitter på laptop hos mor och far, men när jag kommer hem efter påsk slänger jag upp bilderna.
Citera
2013-03-31, 20:54
Medlem
Tails!
Dunka upp ett par foto till
Vi som har
Mvh skååååne.
Citera
2013-04-09, 13:01
Medlem
Delar med mig av en länk där ni hittar både gamla och de nya bilderna vi tog från FMR Staglaberget i Växjö

http://www.ls-tornet.se/forum/viewtopic.php?f=32&t=732

Intressant för er som varit där inne eller för er som är nyfikna på ett besök.

Med vänlig hälsning

UE Skåne
Citera
2013-04-27, 08:32
Medlem
Finns det någon som vet hur det ser ut nu på staglaberget?
Ta gärna ett foto på ingången.
Citera
2013-04-27, 18:46
Medlem
keluars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valle4646
Finns det någon som vet hur det ser ut nu på staglaberget?
Ta gärna ett foto på ingången.

Jag gissar att ingången fortfarande är frilagd, tills intressenten bestämt sig med tanke på att saneringsfirmor och sånt förmodligen vill ta sig en titt innan de skriver offert. Tydligen handlar det om företaget IST som vill (föga förvånande) använda lokalen som serverhall.

Citat:
Enligt Paul Herbertsson, mark- och exploateringschef på Växjö kommun, har det skrivits ett optionsavtal mellan parterna.
– Vi håller bergrummet fram till och med september. Vi får se om de väljer att gå vidare eller inte.

Ur en artikel i Smålandsposten idag
http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/foretag-vill-bygga-serverhall-i-berget(3751325).gm
Citera
2013-05-05, 16:55
Medlem
Tackar för länken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här