Som nämnts i en annan låst tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av Franchi_414
Som liten befann jag mig mycket i staden Växjö, i en annan UE tråd pratas det om en gång som går mellan två skolor som ska används vid krig, mycket intressant då jag som liten (7 8 år) lekte i skogarna runt Växjö och fann en väl dold brunn som vilken annan brunn som helst, brunnen var kanske 30 cm bred, att leka i den här var självklart, i brunnen visades det dock att det var en tunnel som gick rätt in mot stan (och en av skolorna) men min rädsla för de tarantella stora spindlarna fick mig genast att krypa upp igen, det här är inget jag har funderat på fören jag läste om UE och växjö. Sen dess har jag inte varit där och inte brytt mig om det. Min upptäckt som liten är kanske inte världens fräckaste, men garanterat oupptäckt de senaste årtiondena iaf, jag ska till sommaren/våren tillbaks till växjö och nu när man har nyttjat ett nytt intresse ska jag ta mig till brunnen och underjordsgången, självklart kommer jag ha kamera med mig (hur dum får man va om man inte har det) jag kommer ta reda på om det bara är något skräp eller om det faktiskt är den beryktade bortglömda tunneln.
Sagt och gjort gott folk, efter en fest i Göteborg mellanlandade jag hos en tjej i Växjö, efter diverse aktiviteter med den goda tjejen gav jag mej av på morgonen för att söka upp min barndomsbrunn. Med kameran i högsta hugg traskade jag i skog och mark och fann till sist brunnen i skogen, eftersom inget var planerat hoppade jag bara ner och fotade lite grann, tanken var att ja ska tillbaks imorgon (onsdag 03/28) men den jävla arbetsförmedlingen ringde och ville att ja skulle komma på ett möte på torsdag, så blir det ingen mer aktivitet ikväll får ja nog nöja mej med fotona jag tog, det är för mej inget jätte häftigt men för er andra kanske det är kul å se, är det någon som kan hjälpa mej länka upp bilderna, skicka ett pm tack.