http://www.medicalnewstoday.com/articles/184715.php
Där är nåt annat intressant...
"Balanitis is an inflammation of the glans, or the head, of the penis, due to infection or another cause. "
Yep det är exakt vad jag misstänker. Inflammation av någon art.
Det står även att det påverkar ofta män som ej är omskurna och speciellt dem med trång förhud (det har jag).
Och så står det att inflammationen kan vara "Candida albicans", den vanligaste orsaken. Andra alternativ som listas som stämmer in på riskerna jag utsatts för, är Bakterier (som förökas under förhuden), och irritation på grund av tvål (listas även som anledning till inflammationen).
"Washing daily and drying the penis carefully so no moisture remains under the foreskin helps reduce the risk, although excessive genital washing with soap may aggravate the condition."
Jag har redan slutat med tvål (enbart vatten nu på ollonet) för några månader sen, och problemet kvarstår.
Så... det verkar som att jag borde testa något mot "candida albicans" och om det ej funkar borde antibakteriellt lösa det.
Vad tror ni? Någon som vet? Det är så jävla svårt att få tag på tid hos urologen. Min tid är om EN MÅNAD. :/