2018-07-10, 18:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Fixar du denna oxå? Aktion Bild Polis, samma som Tärnhuvud fotade men här gör de gripande, händerna på pistolen och blicken i kameran, med största sannolikhet taget av en journalist.
https://nodisinfo.com/wp-content/uploads/2017/04/Stockholm-terror-attack-789230.jpg

Din länk funkar inte men jag gissar att det är denna bild du tänker på: https://www.thetimes.co.uk/article/shoppers-massacred-in-stockholm-lorry-attack-pxb3z07t6

Och då står ju fotografens namn där: Thomas Oneberg.

Bilden finns även i Aftonbladets bildspel (bild nr 5) här: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p6pJwW/rakhmat-akilov-spelade-in-trohetsvideo-fore-attacken
Där framgår även att Oneborg jobbar för SvD - och SvD sitter i samma byggnad som Aftonbladet, dvs Västra Järnvägsgatan ca 500 meter bort.
Citera
2018-07-10, 19:45
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är Band of Horses också inblandade? Sångaren sjöng nämligen på begravningen. Tror att din siffra på 150 pers invigda i bluffen snarare lär landa på 100 000 om det här ska hålla. Men då lär nåt gola.
Just nu har vi alla på Drottninggatan, alla inom sjukvården i Sthlm, Spotify, polis, ambulans och brandkår.

Band of Horses är oskyldiga. Nä, men jag vet inte, det är dom kanske inte. Men man försöker väl hålla det hålla det inom en så liten grupp som möjligt, den grupp som genomför operationen, vilket inte är speciellt stor, 150 pers känns rimligt.

Inte ”alla inom polis, sjukvård. Ambulans och alla med Spotify account”
Dessutom finns de gott om folk som var i närheten och tror att de var delaktiga i ett terrordåd, du såg själv Drottninggatan och det var inga överkörda tanter, barn eller hundar.
Du måste lita på dina egna ögon, de påstår att de ”låg döda kroppa överallt” men när man ser gatan precis efteråt så år det helt tomt, förutom blomjord.

Jag lovar dig att detta inte är så komplicerad operation för en säkerhetstjänst att genomföra. Här har vi även militärer på plats som har utbildning som passar in på Operation Gladio.
Den operationen har aldrig upphört.

Den lilla grupp som vet, vilka ska gola då? Till vem då? DN? Polisen?
Kolla på Sverigedemokraten Anette Sarkany som fattade vad som hände, de sparkade henne.
Sånt får man inte upptäcka. https://twitter.com/ir_irtm/status/974627822718390274

En riktigt hjälte är hon — vet ingenting om henne förutom detta men tycker de va bra att nån reagerade mot den formen av landsförräderi i hjärtat av Stockholm!
Citera
2018-07-10, 20:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Officiella förklaringen är att de första ambulanssjukvårdare på plats såg att de var så många personer ”påverkade” vad som hade hänt så man tog dem till Centralbadet.
Jag förutsätter att man bokat upp lokalen i förtid och får påpeka att detta är en teori och ingenting jag vet.
Om det var uppbokat i förväg så borde väl inte personalen på Centralbadet ha blivit förvånade, vilket det står i artikeln du själv länkade: https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2017/april/hon-ledde-den-akuta-varden-i-city-efter-dadet/

Citat:
Journalister är därav av högsta intresset även om Tärnhuvud inte ser ut att va en lika ful fisk. Ny i stan från Blekinge, kanske ett sätt att göra karriär nu när hon vann ett pris och allt.
Tärnhuvud är ingen journalist - var fick du det ifrån? Hon är frilansfotograf.

Citat:
De är nog i största del inte från SÖS utan från www.crisis-solutions.com eller något utav dess konkurrenter. Det finns en hel industri för det här.
Flyger de in t.ex. egna ambulanser också? För om de lånar de av landstinget borde det ju onekligen märkas... Och om de flyger in egna så stämmer ju regnumren (t.ex. GER293 och RRA531) vilket borde förvåna de ambulansförare som körde runt med samma ambulanser samtidigt i sånt fall. Dessa två exempel ägs dessutom av olika ambulansoperatörer i Stockholm..

Citat:
Ja de måste tycka de är extremt jävla sjukt. Bara att man skiter i sjukhus och börjar vårda folk på Centralbadet är ju helt stört snarare än ”förvånade” som Ambulanssjuksköterskan Veronika uttrycker det:
De som blev förvånade var personalen på Centralbadet - inte läkarna.. Att undvika att fylla ambulanser med nåt 100-tal chockade människor eller lätt skadade som bara kommer ockupera akutmottagningarna för allvarligt skadade och akut sjuka är förstås suveränt smart!

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ingen har sett Drottninggatan vara avspärrad för hoaxerier dagen före.
Detta har vi talat om gånger flera nu.
Ja men du har ju aldrig förklarat det..
Citera
2018-07-10, 22:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur fanken får du fram info sådär om varenda bild?

Jag gör inget särskilt - bildsöker, letar efter nyckelord, söker på bildbyråer.. inget som inte alla skulle kunna göra.
Citera
2018-07-13, 18:02
Medlem
Arbetarbroders avatar
Det här är en intressant artikel, både för dig och din kompis dofterna som har svårt att förstå hur det genomför en sådan här operation.

Citat:
"Men kan de genomföra svart psyops?

– Det är en samvetsfråga, säger överstelöjtnant Björn Andersson som ansvarig för psykologiska operationer på Högkvarteret."
https://www.fokus.se/2012/05/sveriges-hemliga-propagandasoldater/
Detta är alltså legalt i Sverige, hur sjukt det än låter!

Försvaret har en egen avdelning för sådana här, "Psyopsförbundet" - låter snällare än vad det är! https://www.forsvarsutbildarna.se/psyopsforbundet/

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om det var uppbokat i förväg så borde väl inte personalen på Centralbadet ha blivit förvånade, vilket det står i artikeln du själv länkade: https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2017/april/hon-ledde-den-akuta-varden-i-city-efter-dadet/
De är mycket de ljuger om, jag förutsätter att de bokar upp en sådan här plats i förväg naturligtvis

Citat:
Tärnhuvud är ingen journalist - var fick du det ifrån? Hon är frilansfotograf.
Journalister, militärer (gärna specifikt den du hittade som filmade från Altair, hans utbildning stämmer perfekt) och fotografer likt Tärnhuvud, som har varit med och fotat även på rättegången.

Fotografer är väldigt intressant. Visste du tex. att det i princip endast är två fotografer som tog bilderna på Westminster Bridge som gick ut till media?

Citat:
De som blev förvånade var personalen på Centralbadet - inte läkarna.. Att undvika att fylla ambulanser med nåt 100-tal chockade människor eller lätt skadade som bara kommer ockupera akutmottagningarna för allvarligt skadade och akut sjuka är förstås suveränt smart!
Intressant när man lyssnar på dem, de påstår att när de kom till platsen var det redan avspärrat https://youtu.be/40nA_c3AjwY

Citat:
Jag gör inget särskilt - bildsöker, letar efter nyckelord, söker på bildbyråer.. inget som inte alla skulle kunna göra.
Jag tycker det var bra jobbat, då har vi Tärnhuvud och militären som filmade
Citera
2018-07-13, 18:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det här är en intressant artikel, både för dig och din kompis dofterna som har svårt att förstå hur det genomför en sådan här operation.

https://www.fokus.se/2012/05/sveriges-hemliga-propagandasoldater/
Detta är alltså legalt i Sverige, hur sjukt det än låter!
Du jämför nu alltså flygblad och radiosändningar riktade mot främmande makt med att arrangera en terroraktion mot sin egen befolkning? Vet du - i krig får man skjuta kanon på de andra också!!

Citat:
De är mycket de ljuger om, jag förutsätter att de bokar upp en sådan här plats i förväg naturligtvis
OK, och om man går ut i media och berättar hur djävla förvånade alla anställda på centralbadet blev så är det förstås ingen risk att någon av de anställda berättar att de inte alls blev förvånade eftersom centralbadet var bokat typ 2 månader i förväg - och att det de blev förvånade över var HUR I HELVETE den som bokade lokalen kunde veta att det skulle ske ett terrordåd just då???

Citat:
Fotografer är väldigt intressant. Visste du tex. att det i princip endast är två fotografer som tog bilderna på Westminster Bridge som gick ut till media?
Nej det visste jag inte - men jag visste att du hade funnit det exakt lika misstänkt om det varit 40 fotografer, eller 1...

Citat:
Intressant när man lyssnar på dem, de påstår att när de kom till platsen var det redan avspärrat https://youtu.be/40nA_c3AjwY
Vad är det som är "intressant" med det? De som kommer först till platsen spärrar rimligen av platsen - de som kommer efteråt kommer till en avspärrad plats..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-07-13 kl. 18:23.
Citera
2018-08-09, 22:58
Medlem
Död o återfödds avatar
.
Angående den svenska lastbils-konspirationen, är det någon som nånsin hört vad Ebbas pappa heter?

Ebba fick ju tilläggsnamnet Stefansdotter i efternamn för något halvår sedan (sjukt skumt...), men vad heter pappan i efternamn?

Stefan ..........?

Någon som vet?
Senast redigerad av Död o återfödd 2018-08-09 kl. 23:11.
Citera
2018-08-10, 14:21
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Angående den svenska lastbils-konspirationen, är det någon som nånsin hört vad Ebbas pappa heter?

Ebba fick ju tilläggsnamnet Stefansdotter i efternamn för något halvår sedan (sjukt skumt...), men vad heter pappan i efternamn?

Stefan ..........?

Någon som vet?

SnakePlissken och kjellkritisk, ni som har skrivit mycket i denna tråd, har ni någon aning?

Ingen som har reflekterat kring detta?

Har Stefan överhuvudtaget något efternamn?
Citera
2018-08-10, 14:37
Medlem
Citat:
.

Stefan ..........?

Någon som vet?

Åkerlund enligt denna tråd, (FB) Ebbas pappa: pga Sveriges invandringspolitik dog min dotter (Terrordådet Drottningg)
Citera
2018-08-10, 14:51
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Åkerlund enligt denna tråd, (FB) Ebbas pappa: pga Sveriges invandringspolitik dog min dotter (Terrordådet Drottningg)

Åkerlund är väl mamma Jeanettes efternamn?

Var står det att Åkerlund är Stefans efternamn?
Senast redigerad av Död o återfödd 2018-08-10 kl. 14:54.
Citera
2018-08-10, 14:53
Medlem
Citat:
Åkerlund är väl mamman Jeanettes efternamn?

Var står det att Åkerlund är Stefans efternamn?

Det är möjligt, jag antog bara. Jag har inte hittat något annat namn.
Citera
2018-08-10, 15:19
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Det är möjligt, jag antog bara. Jag har inte hittat något annat namn.

Ska bli väldigt spännande att se om någon lyckas fiska fram nåt efternamn... tror inte ens konspirationsförnekarna i tråden lyckas med det...

Sen detta med att Ebba långt efter händelsen fick tillägsnamnet Stefansdotter... hur gick det till och varför?
Senast redigerad av Död o återfödd 2018-08-10 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in