2018-07-10, 14:09
Medlem
jesusarherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det brukar finnas vittnen till stora händelser ja. Varför finns det inga vittnen till avspärrningar på Drottninggatan dagen innan denna hoax?

Är det rimligt att Media skulle stjälpa sin egen bluff med motstridiga vittnen menar du?
Det låter inte som en bra utförd Fake attack om dom gjorde det.
Citera
2018-07-10, 14:11
Medlem
jesusarherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
En avspärrad gata är inga större nyheter.
I övrigt v.g läs mitt tidigare svar.

Här är Anna Tärnhuvud som vann ”Årets Bild” 3 Mars 2018
Fan vad jag hatar när de är vanlig söt tjej som är inblandad i sånt här, så sorgligt!

De gav henne pris på 3 Crisis Actors, ingenting märkvärdigt inte som bilden på kvinnan de släpar runt på Klara Norra.
Anna säger vinstbilden togs 3 minuter efter krocken, vilket gör att vi kan knyta henne till platsen under hela operationen.
”Årets bild 2018: Anna Tärnhuvud – första kvinna att vinna Årets bild”
https://www.kamerabild.se/nyheter/foto/fotografer/rets-bild-2018-anna-t-rnhuvud-f-rsta-kvinna-att-vinna-rets-bild

Hade varit intressant att se alla hennes bilder härifrån.

Lysande ! knuten till platsen.!
Citera
2018-07-10, 14:11
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusarherre
Är det rimligt att Media skulle stjälpa sin egen bluff med motstridiga vittnen menar du?

Vittnena kan ju skriva här eller på twitter. Varför finns det inga vittnen till att Drottninggatan spärrades av för teater dagen innan denna hoax?
Citera
2018-07-10, 14:14
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Att hon var knuten till platsen kan man nästan lista ut pga att hon fotat på platsen. Man kan nog säga att alla som var där är knutna till platsen.
Konstigt att ingen som är knuten till platsen dagen innan kan vittna om avspärrningar och teater?
Citera
2018-07-10, 14:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vet du vilken bild fick hon pris för?
https://www.kamerabild.se/nyheter/foto/fotografer/rets-bild-2018-anna-t-rnhuvud-f-rsta-kvinna-att-vinna-rets-bild

Citat:
Vet du denna också, den verkar ha försvunnit hittar inte artikeln nu, från Märsta och vid gripande av Akilov: ”First words -Im from ISIS, I drove the truck”och Akilovs ansikte nertryckt i gatan. Lite udda bild att ta så snabbt, och dessutom kablas ut av media så fort som den gjorde. Hörde att Snuten hade DN (eller SvD kanske de va) fotograf med sig men inte kunnat styrka det.
Det verkar vara polisens eget foto:
Rakhmat Akilov is seen being apprehended in Marsta, North of Stockholm after the lorry attack in Central Stockholm that killed five on April 7, 2017 in this handout photo taken in Stockholm, Sweden on April 7, 2017 and released by Swedish Police on January 30, 2018. TT NEWS AGENCY/Swedish police/Handout via REUTERS
https://www.reuters.com/article/us-sweden-attack/stockholm-truck-attacker-wanted-to-punish-sweden-for-is-fight-prosecutors-idUSKBN1FJ1D5
Citera
2018-07-10, 14:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Bra Snaken nu har du hittat en militär som fotade och en journalist.. Båda lägligt på plats vid attacken.
Då tar Aftonbladets fotograf Anna Tärnhuvud, som har sprungit från redaktionen mot Drottninggatan, bilden.
EDIT: Aftonbladets redaktion ligger på Västra Järnvägsgatan - det är ungefär 500 meter från Drottninggatan.
Då var det problemet löst...

Citat:
Haha, ja hur f@n skulle hon kunnat ta bilderna om hon inte var där? Jättezoomobjektiv från Mariefred?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-07-10 kl. 14:30.
Citera
2018-07-10, 14:28
Medlem
jesusarherres avatar
Citat:
Att hon var knuten till platsen kan man nästan lista ut pga att hon fotat på platsen. Man kan nog säga att alla som var där är knutna till platsen.
Konstigt att ingen som är knuten till platsen dagen innan kan vittna om avspärrningar och teater?

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då tar Aftonbladets fotograf Anna Tärnhuvud, som har sprungit från redaktionen mot Drottninggatan, bilden.

Då var det problemet löst...

Haha, ja hur f@n skulle hon kunnat ta bilderna om hon inte var där? Jättezoomobjektiv från Mariefred?

ok ok . Knuten till platsen 3 minuter efter Händelsen.
Citera
2018-07-10, 14:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
ok ok . Knuten till platsen 3 minuter efter Händelsen.

Har du en aning om hur många fotografer och journalister det bor i Sthlm? Är det underligt att några befann sig i närheten?
Citera
2018-07-10, 14:47
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Hur många, mellan tumme och pekfinger, skulle du säga är inblandade i den här hoaxen? Och varför finns det inga vittnen till händelsen dagen innan?

Runt 150 personer är min teori, baserat på vad vi vet om den tillfälliga HQ som sattes på Centralbadet. De krävs att de har något sådant ställe, centralt och nära platsen där de kan agera ostört, brukar ofta vara bibliotek men här var det ju ännu bättre.

Officiella förklaringen är att de första ambulanssjukvårdare på plats såg att de var så många personer ”påverkade” vad som hade hänt så man tog dem till Centralbadet.
Jag förutsätter att man bokat upp lokalen i förtid och får påpeka att detta är en teori och ingenting jag vet.
Mer info om Central Badet se: https://www.bitchute.com/video/JbkiSL2oxBAm/

Citat:
Logiskt tänkande! Det är de folk som begärt innan och jag håller med.
Likadant tror jag inte nån skulle ringa Aftonbladets tipstelefon för en avspärrad gata, eller att de ens hade velat nämna det i annat scenario då intresset för en tillfälligt avspärrad gata i Stockholm inte är något direkt allmän intresse.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

Det verkar vara polisens eget foto:
Rakhmat Akilov is seen being apprehended in Marsta, North of Stockholm after the lorry attack in Central Stockholm that killed five on April 7, 2017 in this handout photo taken in Stockholm, Sweden on April 7, 2017 and released by Swedish Police on January 30, 2018. TT NEWS AGENCY/Swedish police/Handout via REUTERS
https://www.reuters.com/article/us-sweden-attack/stockholm-truck-attacker-wanted-to-punish-sweden-for-is-fight-prosecutors-idUSKBN1FJ1D5
Wow, tack igen!
Vad roligt att du är så duktig på bilder och jag är inte ironisk eller nått givetvis. Hur fanken får du fram info sådär om varenda bild?

Utifrån scenariot att man gripit en trolig Terrorist så år det kanske inte en klumpig bild, men hur man skickade ut den till Massmedia direkt vid gripandet av misstänkt GM ute i Märsta är suspekt.

Fixar du denna oxå? Aktion Bild Polis, samma som Tärnhuvud fotade men här gör de gripande, händerna på pistolen och blicken i kameran, med största sannolikhet taget av en journalist.
https://nodisinfo.com/wp-content/uploads/2017/04/Stockholm-terror-attack-789230.jpg
Citera
2018-07-10, 14:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Runt 150 personer är min teori, baserat på vad vi vet om den tillfälliga HQ som sattes på Centralbadet. De krävs att de har något sådant ställe, centralt och nära platsen där de kan agera ostört, brukar ofta vara bibliotek men här var det ju ännu bättre.

Officiella förklaringen är att de första ambulanssjukvårdare på plats såg att de var så många personer ”påverkade” vad som hade hänt så man tog dem till Centralbadet.
Jag förutsätter att man bokat upp lokalen i förtid och får påpeka att detta är en teori och ingenting jag vet.
Mer info om Central Badet se: https://www.bitchute.com/video/JbkiSL2oxBAm/

Logiskt tänkande! Det är de folk som begärt innan och jag håller med.
Likadant tror jag inte nån skulle ringa Aftonbladets tipstelefon för en avspärrad gata, eller att de ens hade velat nämna det i annat scenario då intresset för en tillfälligt avspärrad gata i Stockholm inte är något direkt allmän intresse.

Wow, tack igen!
Vad roligt att du är så duktig på bilder och jag är inte ironisk eller nått givetvis. Hur fanken får du fram info sådär om varenda bild?

Utifrån scenariot att man gripit en trolig Terrorist så år det kanske inte en klumpig bild, men hur man skickade ut den till Massmedia direkt vid gripandet av misstänkt GM ute i Märsta är suspekt.

Fixar du denna oxå? Aktion Bild Polis, samma som Tärnhuvud fotade men här gör de gripande, händerna på pistolen och blicken i kameran, med största sannolikhet taget av en journalist.
https://nodisinfo.com/wp-content/uploads/2017/04/Stockholm-terror-attack-789230.jpg

150? Det måste ju iaf vara alla som jobbar på Stockholms alla sjukhus. För om de inte är inblandade så bör en och annan sjuksyrra och läkare ha reagerat när inga patienter dök upp för omplåstring. SÖS har ca 4000 på lönelistan.
Citera
2018-07-10, 14:59
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Har du en aning om hur många fotografer och journalister det bor i Sthlm? Är det underligt att några befann sig i närheten?

Vi vet från tidigare event att journalister är högt inblandade, med militär precis som här.
Emma Rushton. Jan Holtzer och den judiska kvinnan vars namn jag inte kan uttala, med många fler, det bor ju ännu mer journalister i Berlin men när så gott som allihopa är journalister så blir det suspekt.
Se Berlin: https://www.bitchute.com/video/Mkackha2mbRo/

Sen ska vi komma ihåg Rickard Guthjar som filmade både Nice Attack och skotten utanför OEZ i München 8 dagar efteråt, bilder som hela världen har sett och där han även blandade in sin dotter Thamina i rapportering.
Mamman i familjen är i ockuperade Palestina där hon arbetar för ockupationsmakten säkerhetstjänst, även känd som Mossad.

Journalister är därav av högsta intresset även om Tärnhuvud inte ser ut att va en lika ful fisk. Ny i stan från Blekinge, kanske ett sätt att göra karriär nu när hon vann ett pris och allt.
Citera
2018-07-10, 15:01
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
150? Det måste ju iaf vara alla som jobbar på Stockholms alla sjukhus. För om de inte är inblandade så bör en och annan sjuksyrra och läkare ha reagerat när inga patienter dök upp för omplåstring. SÖS har ca 4000 på lönelistan.

De är nog i största del inte från SÖS utan från www.crisis-solutions.com eller något utav dess konkurrenter. Det finns en hel industri för det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in