2017-04-08, 23:05
Moderator
OT raderat. Det är inte motdebattörerna som är ämnet för tråden.

/Moderator
Citera
2017-04-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Det har du rätt i. Men polisen försöker lämna så korrekt information till allmänheten som möjligt. Tittar vi på tex dåden i Paris och Boston osv, gick polisen ut tidigt med att att GM bar beväpnade och skottlossning förekommit. Om det är som du säger är det mycket anmärkningsvärt agerat av polis.

Polisen har hamnat lite i kläm mellan mig och andra intressen.
Citera
2017-04-08, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Vi har sett rånare och mördare med rånarluvor förr och aldrig någonsin har Media skrikit Terroristattack i Sverige så snabbt som nu. Det tog dom drygt 10-15 minuter. Notera att alla andra medier i utlandet var minst lika snabba. Ingen fact check alls. Alla skrek terror samtidigt. Feta bokstäver, frontpage och hela köret.
Men personer på brottsplatsen måste ju vara dem första att skricka terrorister! En man i Rånarluva och i världens fart i lastbilen dem kopplar ihop tidigare lastbils körningar och ringer 112 och skricker terrorister. Lastbilen var ju påväg just mot människorna. Ett rån hade väl sett anorlunda ut och en lastbil är inte någon bra flyckt fordon.
Det snabba förloppet gjorde att dem rätt snabbt kunde döma det till terrorister.
Fast jag tycker att skottlossning är misstänkt.
Citera
2017-04-08, 23:15
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Vad skulle dom annars skrikit? Vårdslöshet i trafik?

Tidigare vansinneskörningar i Stockholm (även då Drottninggatan?) har utförts av psykiskt störda personer. Det måste ha varit 15 år sen typ.
Citera
2017-04-08, 23:17
Medlem
Den mannen som eventuelt var målet för attacken.

Är det Lars Vilks eller vad han heter igen? Det var hans person skydd som öppnade eld?

Då betyder det att det säkerligen var flera inblandade, om dom följde efter honom menar jag.

Helt klart att det hördes skott. Det är 100% klart.

Polisen mörkar som fan verkar det som.

Dom låg i bakhåll redo att slå till. Dom visste om det. ?

Eller så var "person skyddet" backupat av extra polis i området. Och helikopter som någon sagt tidligare stod och hovvrade i området med innsats styrkan? Det är ju vanligt tex när det är politiska möten med hot bild att det är helikopter i området under tiden.

Något är det med det här. Det är för få skadade och döda för att vara en terror attack ? Vad tror ni?
Citera
2017-04-08, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Du får ha vilken känsla du vill ha men den information jag får som anhörig litar jag mer på än polisens pressträffar.

Polisen lämnar inte all information men anstränger sig för att visa respekt för anhöriga i sin rapportering. Sekretess och hänsyn till relation till utländsk makt är motivet. Jag tar inte sådana hänsyn.

Det har du ju uppenbarligen då du inte berättar vad du påstår dig veta.

Citat:
Det är Ygeman som skall säga B. Vill han inte har jag redan meddelat att jag kommer att göra det men där är vi inte.

Det alltså upp till Ygeman att berätta sanningen om den beskjutning du påstår att din släkting med säkerhetsanhang utsatts för?

Du har hintat om att FBI är inblandade just för din anhörigas skull och den nedtystade skottväxlingen?

Du säger att du inte behöver visa liknande hänsyn men hänvisar till Ygeman??

Fattar du ens hur patetisk du verkar?

Det har hänt något rätt allvarligt i Stockholm så vill du berätta någon sanning så gör du det eller kniper käft, vän sedan 40 år? Din mamma är 40 år.
Citera
2017-04-08, 23:19
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Det är ingen teori. Identiteten tänker jag inte avslöja men känd som företagare och med släktnamn som är väl känt i västvärlden. Min vän sen + 40 år och anhörig. Ingen politik.
Sjukt ändå att det du kallade för spekulationer för några timmar sen (du vet att man kan se användares tidigare inlägg?) om en utländsk VIP och säkerhetsmän skulle visa sig vara helt riktigt och dessutom visade sig att denna utländska VIP var en vän till dig sen 40 år tillbaka. Smått otroligt.

Beklagar förresten, hoppas han repar sig snart.
Citera
2017-04-08, 23:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikkiki
Jag har precis nu läst i en utländsk tidning om det här med övningen .
Övningen i New york
Vad var det för övning i new york?
Vad jag känner till hade Norad en övning på andra sidan Amerika - vad övades i new york? Var det något terror-relaterat?

Citat:
CIA chef på besök i Paris två dagar innan attack
Övade han bara på att besöka Paris eller vad har detta med övningar att göra?

Citat:
övningen i Stockholm
Vad övades i Stockholm? Var, vad, vem?

Madrid? London? Koppling?
Citera
2017-04-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Det har du rätt i. Men polisen försöker lämna så korrekt information till allmänheten som möjligt. Tittar vi på tex dåden i Paris och Boston osv, gick polisen ut tidigt med att att GM var beväpnade och att skottlossning förekommit och på vilka platser. Om det är som du säger är det mycket anmärkningsvärt agerat av polis.

Lägg där till att det borde finnas ett antal vittnen då mycket folk rörde sig i området.

Jag har visserligen svarat på det tidigare men av skall vi kalla det pedagogiska skäl skulle följande scenario kunna förklara det.

Gärningsmannen flyr, personskydd följer efter utan konfrontation pga allmänheten. När gärningsmannen befinner sig i ett bästa fall helt folktomt område konfronterar personskyddet gärningsmannen. Kort eldstid 4-5 skott 15 sekunder. Allt klart.

Det finns en video från en fransk flygplats två säkerhetsmän konfronterar en gärningsmän som tagit gisslan. När ingen resenär fanns i skottlinjen gick gisslan ner på knä och gärningsmannen sköts.

Personskydd skjuter inte hejvilt omkring sig.
Citera
2017-04-08, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av violettemoon
Tidigare attentat mot vem? När?
Hoppas att din anhörig snart blir bättre.

Mot min anhörige. När tänker jag inte säga.
Citera
2017-04-08, 23:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Tidigare vansinneskörningar i Stockholm (även då Drottninggatan?) har utförts av psykiskt störda personer. Det måste ha varit 15 år sen typ.

Skulle han skrikit "psykiskt störd lastbilschaufför kör på folk - akta er!!"?

Med tanke på tidigare terrordåd med lastbilar så var väl slutsatsen "terrordåd" inte så underlig?
Citera
2017-04-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det har du ju uppenbarligen då du inte berättar vad du påstår dig veta.

Det alltså upp till Ygeman att berätta sanningen om den beskjutning du påstår att din släkting med säkerhetsanhang utsatts för?

Du har hintat om att FBI är inblandade just för din anhörigas skull och den nedtystade skottväxlingen?

Du säger att du inte behöver visa liknande hänsyn men hänvisar till Ygeman??

Fattar du ens hur patetisk du verkar?

Det har hänt något rätt allvarligt i Stockholm så vill du berätta någon sanning så gör du det eller kniper käft, vän sedan 40 år? Din mamma är 40 år.

Trams
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in