2017-04-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kan du utveckla din teori? Vad är det för dignitär(er) som skulle ha beskjutits?

Det är ingen teori. Identiteten tänker jag inte avslöja men känd som företagare och med släktnamn som är väl känt i västvärlden. Min vän sen + 40 år och anhörig. Ingen politik.
Citera
2017-04-08, 22:50
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Eldstriden var mellan personskydd och attentatsman/män. Tror du att lastbilschauffören sköt från förarhytten. Polis hade ännu inte kommit dit. Det tog 5 minuter. Då var allt över. Skadade säkerhetsmän förs i säkerhet under sekretess.

Menar du att MGM sköt när han lämnade bilen och flydde? Känns som du hittar på eller har du någon som backar upp det annars är det onödigt att sprida meningslösa rykten.
Citera
2017-04-08, 22:52
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Det är ingen teori. Identiteten tänker jag inte avslöja men känd som företagare och med släktnamn som är väl känt i västvärlden. Min vän sen + 40 år och anhörig. Ingen politik.

Ingen politik, säger du. Du menar att det skulle handla om ett försök till gangstermord eller liknande? Låter inte särskilt sannolikt. Inhyrda hit men brukar inte använda sig av lastbilar. De är vanligtvis diskreta eftersom de inte vill åka fast.
Citera
2017-04-08, 22:53
Medlem
Citat:
Eldstriden var mellan personskydd och attentatsman/män. Tror du att lastbilschauffören sköt från förarhytten. Polis hade ännu inte kommit dit. Det tog 5 minuter. Då var allt över. Skadade säkerhetsmän förs i säkerhet under sekretess.

Var har du fått detta ifrån?

Säger man A så säger man B, inget trams nu.
Citera
2017-04-08, 22:55
Medlem
TeamJesuss avatar
se vad som händer vid tivolit i Köpenhamn! kemiska attack det tar sig al'a Nato!
Citera
2017-04-08, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Menar du att MGM sköt när han lämnade bilen och flydde? Känns som du hittar på eller har du någon som backar upp det annars är det onödigt att sprida meningslösa rykten.

Du får ha vilken känsla du vill ha men den information jag får som anhörig litar jag mer på än polisens pressträffar.

Polisen lämnar inte all information men anstränger sig för att visa respekt för anhöriga i sin rapportering. Sekretess och hänsyn till relation till utländsk makt är motivet. Jag tar inte sådana hänsyn.
Citera
2017-04-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Var har du fått detta ifrån?

Säger man A så säger man B, inget trams nu.

Det är Ygeman som skall säga B. Vill han inte har jag redan meddelat att jag kommer att göra det men där är vi inte.
Citera
2017-04-08, 23:00
Medlem
killawifes avatar
Det är lite konstigt att alltid när man har pratat med bekanta till den misstänkte terroristen så säger de alltid samma sak, Han som var så snäll, han har aldrig visat några sympatier med IS, han skulle aldrig göra nånting sådant.
Känner de sina vänner så illa eller är det nåt skumt?

Och en annan grej. Hur lätt är det att sno en lastbil egentligen? Detta är väl det tredje attentat på några år där man använder lastbilar.
Citera
2017-04-08, 23:01
Medlem
TeamJesuss avatar
Se vad som kommer att hända vid tivolit i Köpenhamn, kemiska attack al'a Nato
Citera
2017-04-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ingen politik, säger du. Du menar att det skulle handla om ett försök till gangstermord eller liknande? Låter inte särskilt sannolikt. Inhyrda hit men brukar inte använda sig av lastbilar. De är vanligtvis diskreta eftersom de inte vill åka fast.

Gangstermord skulle jag inte kalla det. Jag har kommenterat det där med lastbil tidigare. Ett tidigare attentat med skjutvapen misslyckades. Övervåld med lastbil var en oväntad eskalation svår att stoppa.
Citera
2017-04-08, 23:03
Medlem
Jag har precis nu läst i en utländsk tidning om det här med övningen .
Övningen i New york
Övningen i London 2006
Övningen i Madrid
CIA chef på besök i Paris två dagar innan attack
övningen i Stockholm

Putin hade ett möte under veckan med säkerhets chefer . Hans uttalande efter mötet: 95 procent av alla terrorattacker genomförs av CIA . Journalister frågade om det är lite överdrivet men han förnekade och sa att det är sanningen
Citera
2017-04-08, 23:04
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Du får ha vilken känsla du vill ha men den information jag får som anhörig litar jag mer på än polisens pressträffar.

Polisen lämnar inte all information men anstränger sig för att visa respekt för anhöriga i sin rapportering. Sekretess och hänsyn till relation till utländsk makt är motivet. Jag tar inte sådana hänsyn.

Det har du rätt i. Men polisen försöker lämna så korrekt information till allmänheten som möjligt. Tittar vi på tex dåden i Paris och Boston osv, gick polisen ut tidigt med att att GM var beväpnade och att skottlossning förekommit och på vilka platser. Om det är som du säger är det mycket anmärkningsvärt agerat av polis.

Lägg där till att det borde finnas ett antal vittnen då mycket folk rörde sig i området.
Senast redigerad av MitchRapp 2017-04-08 kl. 23:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in