2017-04-08, 23:27
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Jag har visserligen svarat på det tidigare men av skall vi kalla det pedagogiska skäl skulle följande scenario kunna förklara det.

Gärningsmannen flyr, personskydd följer efter utan konfrontation pga allmänheten. När gärningsmannen befinner sig i ett bästa fall helt folktomt område konfronterar personskyddet gärningsmannen. Kort eldstid 4-5 skott 15 sekunder. Allt klart.

Det finns en video från en fransk flygplats två säkerhetsmän konfronterar en gärningsmän som tagit gisslan. När ingen resenär fanns i skottlinjen gick gisslan ner på knä och gärningsmannen sköts.

Personskydd skjuter inte hejvilt omkring sig.

Så nu hävdar du att GM sköts. Vem skulle i så fall den anhållne mannen vara?
Citera
2017-04-08, 23:28
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikkiki
Jag har precis nu läst i en utländsk tidning om det här med övningen .
Övningen i New york
Övningen i London 2006
Övningen i Madrid
CIA chef på besök i Paris två dagar innan attack
övningen i Stockholm

Putin hade ett möte under veckan med säkerhets chefer . Hans uttalande efter mötet: 95 procent av alla terrorattacker genomförs av CIA . Journalister frågade om det är lite överdrivet men han förnekade och sa att det är sanningen

Självklart, varför tror du terrorattentatet skedde i Ryssland i veckan? Råkade bara vara exakt den dagen och exakt på den platsen (S:t Petersburg) där Putin hade möte med Lukashenko angående tvisten om gaspriset. Förutom detta så ordnades det även fejkade protester i både Ryssland och Vitryssland vid exakt samma tidpunkt ett par dagar innan. Alla dessa saker var hot och var till för att störa det dom kom fram till...

Världen är mycket orolig just nu.
Citera
2017-04-08, 23:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Tror jag hittade rätt:
"Polismyndigheten, Försvarsmakten och Säkerhetspolisen övade terroristbekämpning
2017-04-06
Polismyndigheten, Försvarsmakten och Säkerhetspolisen har under två dagar genomfört en gemensam övning. Syftet var att öva samverkan mellan myndigheterna vid ett terroristattentat i Sverige."

Där nämns inte var och hur övningen utspelade sig. Jag ställer mig frågande till om någon övning överhuvudtaget genomfördes, i så fall borde väl sättet att göra avspärrningar på inte varit att poliser succesivt föste folk längre och längre bort från Drottninggatan (jag såg det på tv, en gärningsman på flykt skulle kunnat promenera betydligt snabbare). Hade man övat så borde även möjligheten att sända VMA till mobiltelefoner i krisområdet kommit till användning (i aktuellt fall brydde sig inte polisen om detta vilket säkert skulle uppskattats av många). "Övningen" kanske bestod i att ett gäng träffades på en kursgård och festade?
Ungefär så ja...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-04-08 kl. 23:34.
Citera
2017-04-08, 23:30
Medlem
Det kom lägligt för Eliasson, Ygeman m.fl.
Nu är skjutningar och brottsuppklarnings-% glömda.
Ser ni mönstret?
Citera
2017-04-08, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Tidigare vansinneskörningar i Stockholm (även då Drottninggatan?) har utförts av psykiskt störda personer. Det måste ha varit 15 år sen typ.
Jag håller lite med i alla fall löven var snabb och nyheterna fast vi inte haft ett terrorist attentat på flera år.
Citera
2017-04-08, 23:32
Medlem
sonicguides avatar
Han är tydligen byggjobbare så en klart alternativ teori är att han blivit lurad på lönepengar vid t.ex. Mall of Scandinavia och nu tog ut en revansch.
Citera
2017-04-08, 23:32
Medlem
Citat:
Mot min anhörige. När tänker jag inte säga.

Det är sant? Det är något skit med hela saken! Kan du säga mej. Någon av offren är relaterad till din anhörige?

Det är inte Vilks Well han säger på bloggen att han sprang 400 meter när det hände. Men undrar om inte Vilks var i området kort innan.

Kan ju också vara en "skyddad" politiskt eller liknande muslim som är under statens skydd! Hmm.

Om det är sant så är allt under sekretess, vi kommer aldrig få veta sanningen, det är fullt med "wanted" muslimer, folk mords mördare och andra rena kriminella som vi gömmer undan, helt sjukt egentligen.
Citera
2017-04-08, 23:34
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Mot min anhörige. När tänker jag inte säga.

I så fall namedroppar jag i sann Flashback-anda (=ren spekulation) Thorbjörn Törnqvist, oljemiljardär, storägare i Gunvor Group, med intressen i gamla sovjetrepubliker, möjligen också i Uzbekistan.
Citera
2017-04-08, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Sjukt ändå att det du kallade för spekulationer för några timmar sen (du vet att man kan se användares tidigare inlägg?) om en utländsk VIP och säkerhetsmän skulle visa sig vara helt riktigt och dessutom visade sig att denna utländska VIP var en vän till dig sen 40 år tillbaka. Smått otroligt.

Beklagar förresten, hoppas han repar sig snart.

Jag vet att jag började ett inlägg med " Låt oss spekulera i att en VIP ETC".

Vad som var spekulation och vad som är sanningen har jag hållit för mig själv.
Tro inte att jag skriver för att förstöra den svenska polisutredningen.

Det otroliga är väl att jag har en anhörige som är "VIP". Man väljer ju inte precis att vara anhörig, på gott och ont.

Ännu mer otroligt vore att jag skulle vara VIP. Dessutom skulle jag varken klara av det eller trivas med det.
Citera
2017-04-08, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Vi har sett rånare och mördare med rånarluvor förr och aldrig någonsin har Media skrikit Terroristattack i Sverige så snabbt som nu. Det tog dom drygt 10-15 minuter. Notera att alla andra medier i utlandet var minst lika snabba. Ingen fact check alls. Alla skrek terror samtidigt. Feta bokstäver, frontpage och hela köret.

Hmm... Jag vill minnas att jag väntade ivrigt på bekräftelse om terrordåd och det tog minst en timme om inte två innan det rubricerades som "misstänkt terrordåd" och på kvällen bekräftade man terrordådet.

Däremot körde polisen runt i bil och ropade "varning för terrordåd" och det är inget media styr.
Citera
2017-04-08, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
I så fall namedroppar jag i sann Flashback-anda (=ren spekulation) Thorbjörn Törnqvist, oljemiljardär, storägare i Gunvor Group, med intressen i gamla sovjetrepubliker, möjligen också i Uzbekistan.

Ohh. Så det ligger till? Jävlar nu börjar jag förstå lite mera. Det är ryssarna som eller amerikanarna. Fy fan att dom vågar... polisen vet nog.
Citera
2017-04-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Så nu hävdar du att GM sköts. Vem skulle i så fall den anhållne mannen vara?

Jag hävdar inte det utan detvekan är ett pedagogiskt scenario för jag har inte den informationen men scenariot utesluter inte flera gärningsmän där polisen menar sig ha gripit chauffören. Åklagaren har anhållit en man på sannolika skäl för mord genom terror brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in