2017-04-08, 23:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
De verkar ha kopierat från danska snaphanen.

http://snaphanen.dk/

Det stämmer, men de har också en del egna uppgifter, som att han kommer från Samarkand.
Citera
2017-04-08, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
En sak jag inte förstår. Den "delade kvinnan" ska väl vara stackars 11-åriga Ebba? Hur hamnade hon isåfall ända borta på Kungsgatan? Enligt historien så hade hon väl precis lagt på luren med sin mamma på väg upp från tunnelbanan utanför Åhléns. Därmellan är väl åtminstone 5 minuters promenad i normal takt.

Hur kan man kalla en elvaåring för en kvinna? flicka mer korrekt uttryck.
Citera
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TodayForever
En sak jag inte förstår. Den "delade kvinnan" ska väl vara stackars 11-åriga Ebba? Hur hamnade hon isåfall ända borta på Kungsgatan? Enligt historien så hade hon väl precis lagt på luren med sin mamma på väg upp från tunnelbanan utanför Åhléns. Därmellan är väl åtminstone 5 minuters promenad i normal takt.

Nej, hon hade klivit av bussen på väg till tunnelbanan. Men om hon åkte från sin skola borde det ha inneburit att hon klev av på Mäster Samuelsgatan, lik förbannat en bit bort.
Citera
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulavinter
Ok. Så du är helt säker på att familjen ville indentifiera kroppsdelarna genom att titta på bilder på mosat barn?

Eller spekulerar du nu?

Jag utgår ifrån att de velat identifiera kroppar. Om de inte velat så är saken en annan. Men diskussionen har hela tiden utgått från vad polisen velat. "Polisen vill inte ge ut information om de inte är 100% säkra". Dett är första gången jag bemöts med argument att föräldrar kanske inte velat identifiera kroppar. Kan det vara så att det var föräldrarna som ville vänta? Jag hoppas ju det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Okej. Verkar vara en klumpig terrorist fick inte ens fyr på sina bomber.

* bra skrivit *

sedan när han utfört arbetet, vet han inte var han ska ta vägen.
Börjar irra i tuben, för att sedan irra runt tills han kommer på att han ska åka till MÄRSTA av alla platser i sthlms län.
Citera
Medlem
And64luns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nja, det rörde sig antagligen om muslimer men det var inte islamistislt motiverat. Bakgrunden kan ses i Israel/Palestina-konflikten, vilken huvudsakligen är en nationell konflikt - inte religiös.

Det vanligaste offret för islamister är andra muslimer. Jag kallar dem hellre sjuka idioter och dess rätta namn. Att kalla dem terrorister känns också lite överkvalificerat i min smak. Det handlar om sjuka människor som har minst ett fel i huvudet.
Citera
2017-04-08, 23:18
Medlem
Om SÄPO inte har haft koll på denne terrorist och den miljö han figurerat i trots allt som framkommit om honom via på sociala medier så blir jag mörkrädd. Terroristen har ju tillkännagivit sina islamistsympatier helt öppet. Blir nog svårt för att inte säga omöjligt att utvisa alla muslimer, men varför inte börja med de 500 mest extrema islamisterna så skulle svenska folket få tillbaka lite grann av sin svunna trygghet.
Citera
2017-04-08, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
bombprylen talar ju starkt för att det var planerat.

Ja men flyktvägen är inte planerad. Man kör linan ut...
Citera
2017-04-08, 23:19
Medlem
Orkar någon vänlig själ sammanfatta vad som nu är känt om MGM? Eller peka mig till ett inlägg där en sammanfattning redan finns.
Citera
2017-04-08, 23:20
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Hur kan en offentlig försvarer plötsligt bli Johan Eriksson?!
Tja, offentlig försvarare är vad Eriksson ägnar i stort sett hela sin arbetstid åt att vara...

Citat:
Är han den billigaste advokat vi kan hitta?!
Alla offentliga försvarare går på samma taxa, så Eriksson är inte dyrare än nån annan. Bara bättre. Och jag tror inte att nåt blir bättre av att vi tilldelar terrormisstänkta dåliga advokater.
Citera
2017-04-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixtenssjal
Om SÄPO inte har haft koll på denne terrorist och den miljö han figurerat i trots allt som framkommit om honom via på sociala medier så blir jag mörkrädd. Terroristen har ju tillkännagivit sina islamistsympatier helt öppet. Blir nog svårt för att inte säga omöjligt att utvisa alla muslimer, men varför inte börja med de 500 mest extrema islamisterna så skulle svenska folket få tillbaka lite grann av sin svunna trygghet.

GM Är känd av polis sedan 2016, ( eller som dem uttryckte sig: "sedan förra året" ) sa dem på nyheterna.
Citera
2017-04-08, 23:21
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
* bra skrivit *

sedan när han utfört arbetet, vet han inte var han ska ta vägen.
Börjar irra i tuben, för att sedan irra runt tills han kommer på att han ska åka till MÄRSTA av alla platser i sthlms län.

Han åkte till Arlanda först med Arlanda Express, kanske insåg sen att det var stor risk att bli gripen där och därför tog bussen till Märsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in