2017-04-10, 07:11
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per.GW.Leifsson
Utvisning med samtycke torde vara sällsynt.
Varför det? Mängder döms till utvisning av domstolar i brottmål och samarbetar med svenska myndigheter för att ordna fram pass och andra resehandlingar.
Citera
2017-04-10, 07:17
Medlem
De motionärer som yrkat en återgång till "generös flyktingpolitik" tycks inte ha framhärdat i detta, på helgens S-partikongress i Göteborg. Orsak? Det jihadistiska terrorattentatet i fredags. Så tillfällig är den politiska opportunismen. Var så säkra att "de goda" mycket snart börjar yla om "generös flyktingpolitik" igen.

Stålsätt er inför ett nytt immigrerat Bidragsgöteborg, med den flod av nya asylanter, anhöringinvandrare som står för dörren inom bara ca 4 år. Det kan alltså röra sig om en halv miljon människor ytterligare som väntar på att välla in i Sverige. Detta under den nuvarande "restriktiva flyktingpolitiken".
Citera
2017-04-10, 07:39
Medlem
Bostadsbolagen i miljonprogammet har stor del av skulden att 10 000-tals illegala immigranter flyter omkring i samhället. Man satsar inte på kontrollanter som kan åka omkring och avslöja 2:-, 3:- och 4:-handsboenden.
Det ligger i både i hyresvärdars och legala hyresgästers intressen att få bort både olagliga boenden och såna som genom att missbruka regelverket kan leva gott på enbart detta.
I längden betalar sig kontroller och avhysningar. Boendemiljön förbättras och slitage minskar.

Ygemans 100 nya förvaringsplatser för de som vägrar lämna Sverige trots slutliga avslag förslår dock inte långt.
Citera
2017-04-10, 07:55
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vilket skratt, du är ju sjuk. Du är ju utkommenderad hit efter denna händelse eftersom du vet att den enda politiska kraft som sannolikt kommer att gynnas är SD, av ett mycket enkelt skäl: de har inget blod på sina händer. Ebba, 11, delad på mitten, hade levt fortfarande med SD vid rodret. Så jag vet att du somnar lätt darrande ikväll. Annars skulle sådana som du sitta här och slösa tid med SD-sympatisörer.
Med största sannolikhet kommer S få ökat stöd efter en utmärkt hantering av situationen.
Citera
2017-04-10, 08:00
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Med största sannolikhet kommer S få ökat stöd efter en utmärkt hantering av situationen.

Du säger alltså "Ja" till mer terror då det är bland annat S har varit med och möjliggjort terrorn i Sverige? Låter högst märkligt.
Citera
2017-04-10, 08:18
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Svenska muslimer kommer att få det motigt. I Stockholm dödar och lemlästar en muslim urskiljningslöst oskyldiga på en gågata, i Egypten skär muslimer halsen av kristna och spränger kyrkor etc. Det är med stor skepsis jag betraktar muslimer.

Bara med skepsis? Se dem som mördarbin de attackerar alla som kommer i vägen. Vad avser att vi inte kan utvisa as som mördar och våldtar till sina hemländer, så borde vi ha dödsstraff i stället för livstid.

Allt fler länder övergår i stadier av förfall och tillslut statskollapps som Somalia. Hur skyddar vi oss mot deras medborgare? Vi landsätter dom inom territoriets gränser, där de hör hemma. Dumpar problemet helt enkelt.

Men framförallt släpper inte in dem i Sverige för då slipper vi deporteringsproblemet. Runt år 2030 tror jag den svenska gränsen är helt stängd. Utan visum inte insläppt asylskäl finns inte kvar.
Citera
2017-04-10, 08:19
Medlem
Gullegubbens avatar
Det enda sättet att få msm och det övriga etablissemanget att göra något åt det islamska hotet är att vi svenska, vita, heterosexuella medelålders Cis-män ansluter oss till läran. DÅ kommer ni få se på oro och reaktioner.
Citera
2017-04-10, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Bara med skepsis? Se dem som mördarbin de attackerar alla som kommer i vägen. Vad avser att vi inte kan utvisa as som mördar och våldtar till sina hemländer, så borde vi ha dödsstraff i stället för livstid.

Allt fler länder övergår i stadier av förfall och tillslut statskollapps som Somalia. Hur skyddar vi oss mot deras medborgare? Vi landsätter dom inom territoriets gränser, där de hör hemma. Dumpar problemet helt enkelt.

Men framförallt släpper inte in dem i Sverige för då slipper vi deporteringsproblemet. Runt år 2030 tror jag den svenska gränsen är helt stängd. Utan visum inte insläppt asylskäl finns inte kvar.
Jag förväntar mig att de som är vid sunda vätskor överger islam, därför är jag beredd att inledningsvis nöja mig med skepsis.
Citera
2017-04-10, 09:14
Medlem
usch vad förbannad jag blir över en stor del av svenska politiker och svenska väljarkåren.

politikerna tävlar just nu i att säga att avvisade ska lämna landet och polisen ska få mer resurser till att utvisa dem. det krävdes ett terrordåd för att de fega satarna skulle våga prioritera frågan.

att politikerna haft beröringsskräck i frågan beror på en högljudd del av väljarkåren som saknar verklighetsförankring. ni som röstar V, Fi, C och tidigare Mp för deras humanistiska, verklighetsfrånvända "allt åt alla"-politik där alla med grundskolematte inser att kalkylen inte håller.

låt oss sammanfatta den typiske "humanistiske" väljarens åsikter i frågan:

1. vi ska erbjuda sjukvård, tandvård, skola, och gärna andra bidrag och stöd till personer som saknar asylskäl och ska avvisas.
2. personal inom de myndigheter som ska hjälpa avvisade personer får absolut inte rapportera till avvisande myndigheter när en person tar kontakt
3. vi ska helst inte aktivt leta efter avvisade personer som gömmer sig (lex REVA), för det är rasistiskt
4. det är SYND om alla som ska avvisas, de har inget ansvar i att själva sökt asyl trots att de vet att asylskäl saknas. det är extra SYND om barnen, föräldrarna bär inget ansvar för att ha placerat sina barn i den piss-situation det är att leva i det limbo som innebär utvisningshot.
5. Sverige är paradiset på jorden - att påpeka att det inte faller några bomber i resten av Europa, det är i princip rasism. ALLA som vill ska få komma hit, för Sverige är bättre än alla andra länder. särskilt Danmark och Ungern.
6. att Sverige lägger mer pengar på mottagandet för 163.000 än vad UNHCR har i budget för att hjälpa 65 miljoner flyktingar över hela världen, det är helt i sin ordning. att pengarna för mottagande tas ur biståndsbudgeten är inga konstigheter.
7. "Hjälpa på plats" är rasism. För det har Jimmie sagt. Att Rosling också sagt det, låtsas vi inte om (alternativt var han ond han med, utom när han sa "jag har rätt och du har fel").
8. ingen (utom FI och några i V) vill ha helt fri invandring, utan den ska vara reglerad

...men helst av allt ska dessa frågor inte diskuteras konkret, eftersom det så lätt blir rasism av det hela när de uppenbara motsättningarna i ovan resonemang blir pinsamt uppenbara när frågorna diskuteras.

det värsta är att de som på allvar förespråkar fri invandring alternativt generös flyktingpolitik - de vill öka skattetrycket för att sveriges 4,9 miljoner skattebetalare ska kunna betala det här kalaset. en betydligt rimligare ståndpunkt vore att ok, nu släpper vi in alla som vill komma - men då monterar vi ner välfärdsapparaten till minimum också. Detta eftersom det är fullkomligt orimligt att skatteintäkterna ska kunna täcka den nivå av välfärd vi önskar när så många som inte bidrar med skatteintäkter kommer vilja ta del av välfärden. jag är fullkomligt övertygad om att det är det Reinfeldt vill med sina öppna hjärtan - ös på med invandrare tills välfärdsapparaten krackelerar, så går vi över till en minimal stat där privata aktörer sköter allt.

i detta fall är det så jävla enkelt egentligen - en person som finns på Säpos radar för terrorism, när den personen får ett utvisningsbeslut ska det gå så fort att personen inte ens hinner förstå vad som hänt. till flygplatsen, hejdå, lycka till. misstankar som inte kan bevisas ska inte ligga personen i fatet under asylhandläggningen, men när ett avvisningsbeslut tagits mot en person där de misstankarna existerar - då ska man inte ens hinna säga flaska förrän personen befinner sig i Långtbortistan eller var fan han nu kom ifrån.

det som är så jävla tragiskt är att det krävs ett terrordåd för att politikerna ska våga röra i frågan.

Löfven står och säger att det är "frustrerande" att personen inte lämnat landet, när hans parti var med och drev igenom fri sjukvård och skola för de som ska utvisas och gömmer sig...
Citera
2017-04-10, 09:14
Medlem
Vryzass avatar
Stockholm, Berlin, Paris, London, Warszawa.

En av dessa städer skiljer sig från de andra. Media menar på att om man bor i en storstad så får man lära sig leva med terror. Men uppenbarligen inte i alla storstäder.

Då kan man ju titta på vad som skiljer vissa storstäder från andra. Om man verkligen vill komma fram till roten av problemet det vill säga.
Citera
2017-04-10, 09:15
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Du säger alltså "Ja" till mer terror då det är bland annat S har varit med och möjliggjort terrorn i Sverige? Låter högst märkligt.
Jag tror personligen det skulle bli betydligt mer terror om SD kom till makten. Men om vi leker med tanken att terrorattentaten inte har med invandring att göra så har socialdemkoraterna nu visat att vi kan lita på dem vid en sån här kris. Dessutom har polisen visat att de är mer än kapabla att snabbt lösa en sån här situation.

Den största orsaken till terrorism är hat och SD är det mest hatiska partiet. Nä, jag känner mig mycket tryggare med S vid styrspakarna.
Citera
2017-04-10, 09:23
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Visst kommer det inträffade påverka svensk inrikespolitik.

Men kanske tyvärr inte så som Sverigevänner hoppas.

De olika "Kärleksmanifestationer" (Krama en Muslim) som hölls igår söndag hade en stor publik (i Sthlm City, Sergels torg kanske 30.000 muslimvänner) och fick som planerat en stor medial uppmärksamhet i ljugmedia. "En stark manifestation emot främlingsfientlighet", som SR Morgonekot framhöll imorse.

Vänstern och alla anti-SD-röster inom den fördummade borgerligheten kan komma få ett uppsving av detta dåd.

Kanske kommer begreppet "möjligt attentat" tonas ner ytterligare och ges bilden av en utsatt invandrare som förvägrats rättmätig asyl och utsatts för främlingsfientlighet och av detta blivit desperat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in