2017-04-08, 14:31
Medlem
Imastrangerheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Så du hade en chans att bemöta det jag skrev efter jag påpekat att du misslyckats och du väljer igen att hålla med mig?

MSM och resten av samhället gjorde det omöjligt för "normala" personer att offentligt vara SD:are innan 2015. Majoriteten av de som är kommunpolitiker eller riksdagsmän är folk som inte hade så mycket att förlora eller folk som är väldigt drivna och inte bryr sig om så mycket annat.

Det är inte dessa människor jag ville ha till mina politiker. De gör ett bra jobb och de håller med mig, men de är inte alltid så lyckade. Det var du och media som ville ha dem när ni hanterade SD som ni gjorde.

Nästa val kommer inte vara samma sak, nu är SD:s åsikter standar i de flesta partier och man blir inte längre lika utfryst som SD:are då alla insett att det var de som hade rätt hela tiden.

Varför fortsätta argumentera med mig om du anser att jag håller med dig?
Citera
2017-04-08, 14:33
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
SD ökar med 5% i övrigt kvarstår den svenska flatheten som är överlagt allt.
Kärleksmanifestationer och antirasistiska fackeltåg att vänta.

Media kommer vara floskcentraler dygnet runt i flera dagar tills att naiva Svensson "förstår" att man måste betala mer i skatt och öppna våra hjärtan (rövhål) ännu mera, så arber och negrer kan fortsätta förpesta vårt land till oigenkännlighet.
Jag är inte så säker på detta. Visst, den värsta identitetsvänstern kommer fortsätta med sina fackeltåg och kärleksmanifestationer.

En sak som dock är säker. Något som gemene svensk älskar och vill ha, mer än allt annat, är trygghet och säkerhet. Detta kommer bli avgörande. Detta terrordåd i sig påverkar nog inte opinionen så stort, men fler börjar fundera. Samma sak med IKEA-dådet. Varje gång något händer börjar fler och fler fundera på sin trygghet och säkerhet. Sker tillräckligt mycket sådant som drabbar vanligt folk så kommer SD framstå mer och mer som ett alternativ.

Gängskjutningar och våld i förorter påverkar inte opinionen särskilt mycket. Det drabbar främst andra invandrare och de få stackars svenskar som bor där. Det drabbar inte "vanligt folk", därför bryr sig inte vanligt folk om det. Saker som denna dock, det kan drabba vem som helst.

Som sagt, svenskens vurmande för trygghet kommer bli avgörande. Och vem vet, kanske kommer detta ses som vår tids Ådalen i framtiden? Något som gjorde högern oväljbar i flera flera decennier.
Citera
2017-04-08, 14:33
Medlem
SvartChilis avatar
Hatet och rädslan, som syns så väl här på flashback, kommer att ge SD luft under vingarna. De som lätt hittar syndabockar och gärna skyller andra svenskar för terror, kommer att finna nya medlemmar i sin skara.
Citera
2017-04-08, 14:35
Medlem
Joe Blows avatar
Londons muslimske borgmästare har ju berättat för oss att priset av detta slag är det man får betala för att leva och bo i en modern storstad. Det är bara att tugga i sig och vara än mer förlåtande och inkluderande av de som hatar en över alla gränser. Eller raka motsatsen.
Citera
2017-04-08, 14:36
Medlem
ticktackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imastrangerhere
Möjligt att du inte vill att någon gasas ihjäl men det blir ju kontentan när folk inte har någonstans att fly.

https://www.svtplay.se/video/12966984/ett-rop-fran-syrien/dokument-utifran-ett-rop-fran-syrien-ett-rop-fran-syrien

Ta dig en titt på filmen i länktipset, kan kanske få dig att fundera över dina värderingar.

Vilka av mina värderingar är det du har problem med? Som en film från SVT ska ändra menar du?

Svara istället på min tidigare fråga nu.
Citera
2017-04-08, 14:38
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ni som hoppas att folket vaknar av detta kommer bli besvikna. Var själv ute och gick här i mitt område som är fullt med röd grön rosa fittor och alla lever på precis som vanligt. Sitter och fikar skrattar och har kul. Som att det inget speciellt hände igår. Och nu börjar dem dessutom förbereda sina sedvanliga "kärleksmanifestationer" för att sprida kärlek efter dådet. Dessa människor är totalt förlorade. Liksom detta land.
Men ni som sprider hat och skräckpropaganda gör den här världen till en bättre plats och SD i samarbete med Trump kommer att frälsa oss alla.

Ja. SD kommer att finna nya supportrar men motståndet kommer att leva vidare.
Citera
2017-04-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
Det positiva med det här är all ångest pk-isterna känner

Nja, PK-folket är förlorat. Att kritisera Sveriges behandling av återvändande IS-krigare är hat och fördomar. Det går inte ens att säga att detta var väntat och att svenska politiker borde förhindrat detta genom krafttag mot terrorism utan att få PK-maffians klor i sig. Det är en svår balansgång mellan att uttrycka sin åsikt och att bli martyr.
Citera
2017-04-08, 14:44
Medlem
Hursomhelstings avatar
Läser och hör hur händelsen nyttjas, det tjatas om kramar enighet omtanke och kärlek.
Det är som att en del räds att det som dom påstår inte riktigt stämmer.

Sofia Olsson Olsén skriver i Aftonbladet att det är nu vi väljer vilka vi är.
Då är vi där i igen, vi mot er, jag är rätt ni är fel!

Det är ett kallt samhälle med mycket floskler, det här är över o glömt i nästa vecka men kommer att leva kvar som ett politisk slagträ mot dem som erkänner att de älskar inte alla och att kärleken som sådan ska äras och vårdas precis som med respekt, respekt får den som respekt förtjänar, respekt är inget man begär man kan inte heller begära kärlek, kärlek förtjänas.

Sofia Olsson Olsèn och jag är två exempel på personer som aldrig kan komma att tycka om varandra och det är helt hennes eget fel.
Citera
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Jag är inte så säker på detta. Visst, den värsta identitetsvänstern kommer fortsätta med sina fackeltåg och kärleksmanifestationer.

En sak som dock är säker. Något som gemene svensk älskar och vill ha, mer än allt annat, är trygghet och säkerhet. Detta kommer bli avgörande. Detta terrordåd i sig påverkar nog inte opinionen så stort, men fler börjar fundera. Samma sak med IKEA-dådet. Varje gång något händer börjar fler och fler fundera på sin trygghet och säkerhet. Sker tillräckligt mycket sådant som drabbar vanligt folk så kommer SD framstå mer och mer som ett alternativ.

Gängskjutningar och våld i förorter påverkar inte opinionen särskilt mycket. Det drabbar främst andra invandrare och de få stackars svenskar som bor där. Det drabbar inte "vanligt folk", därför bryr sig inte vanligt folk om det. Saker som denna dock, det kan drabba vem som helst.

Som sagt, svenskens vurmande för trygghet kommer bli avgörande. Och vem vet, kanske kommer detta ses som vår tids Ådalen i framtiden? Något som gjorde högern oväljbar i flera flera decennier.
Om nu inte de andra partierna närmar sig sd politiskt efter detta så blir det nog som du skriver.
Citera
Medlem
Bennermanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Hatet och rädslan, som syns så väl här på flashback, kommer att ge SD luft under vingarna. De som lätt hittar syndabockar och gärna skyller andra svenskar för terror, kommer att finna nya medlemmar i sin skara.

Kolla på kaoset vi har överallt med masskriminalitet, gäng, IS-krigare, inbrott och våldtäkter.
Så drar du tillbaka klockan 20 år - TOTAL kontrast!! Sen tittar du på Finland som valt en annan väg än oss....
Kalla mig för rädd och hatisk efter det.
Citera
2017-04-08, 14:47
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Nja, PK-folket är förlorat. Att kritisera Sveriges behandling av återvändande IS-krigare är hat och fördomar. Det går inte ens att säga att detta var väntat och att svenska politiker borde förhindrat detta genom krafttag mot terrorism utan att få PK-maffians klor i sig. Det är en svår balansgång mellan att uttrycka sin åsikt och att bli martyr.
Vad de säger och vad de känner är olika saker. Tror faktiskt att pk-folket mår skit just nu.
Citera
2017-04-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
Vad de säger och vad de känner är olika saker. Tror faktiskt att pk-folket mår skit just nu.

Ja detta är nog sista chansen för dem att ändra lite åsikter. Spelar ju ingen roll hur ofta det smäller i Frankrike, Belgien eller MÖ - åsikterna består. Nu smällde det i Stockholm och om inte ens det får igång tankeverksamheten så finns det tyvärr inget hopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in