2017-04-08, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Det verkar vara en 11-årig flicka försvunnen: https://twitter.com/nathbrgstrm/status/850452321595256837/photo/1

Vad stod i tweeten?
Citera
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiming-HIGH
Men seriöst. Hade jag snott en lastbil mitt i centrum i Sthlm så hade det varit svårt att inte ta kål på fler än 4 pers. Vad är det för jävla amatör, snacka om att aldrig ha spelat GTA.

Jag gissar på att detta var en ordentlig amatör, men fruktar att "riktiga" IS nu ser vilka möjligheter det finns i Sverige med tanke på all uppståndelse i världen kring det här lilla attentatet. Värre är att vänta med andra ord - nu vet IS om att pyttesmå attentat i Sverige kan få såhär stor uppståndelse.

Killen behövde bara ta kål på 4 pers och köra en lastbil in i en klädbutik för att tidningar och nyhetskanaler runtom hela världen skulle skriva om händelsen!

Och det är en jävla tur att han var inkompetent. Tänker själv fan en lastbil som kör i full fart genom Drottninggatan när det kryllar av folk en fredag eftermiddag. Vilken jävla tur att det inte dog fler kunde fan ha lätt varit 50 offer.
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Vet någon vad lastbilen innehöll ? bara ÖL ?

Det jag inte kan förstå i det hela är - VARFÖR ?

Sno en lastbil för att bränna Drottninggatan i 100 knyck och sedan krascha in i Åhlens.
Vad är meningen ?

Att döda så många som möjligt. Vad tror du? Det är ju själva syftet med ett terrorattentat, att skada och döda. Skapa skräck.
Citera
2017-04-08, 00:02
Medlem
Jag visste att gärningsmannen var från Märsta, skev det på min Twitter långt före media. Märsta har producerat terrorister tidigare.
Citera
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAESHFIGHTER
Min syster jobbar på en akutmottagning i Stockholm.

De fick bekräftat via ett internt samlingslarm att det kom in personer med skottskador.
Bland annat på Karolinska. En annan sak som ej nämnts i media var att sjukhusens kommunikationssystem slagits ut i någon form av sabotage mot flera sjukhus i Stockholm, det nämns endast kort i media som "katastrofläge"

Har ni andra frågor eller funderingar så är det bara att fråga, har pratat lite med henne idag.

Mvh

Stämmer det här så kan man ju undra om man öht ska lyssna på MSM och myndigheter nästa gång.
Citera
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Eiffeltornet ska släckas ner i midnatt.

http://www.nydailynews.com/newswires/news/national/latest-swedish-leader-lays-flowers-police-probe-truck-article-1.3029431
Tack för den infon. Det är ett fint sätt att visa solidaritet på tycker jag.
Citera
2017-04-08, 00:03
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laidbackk
undra om det är han som körde bilen? personen i citatet hadu ju virrat omkring i märsta och betett sig märkligt... så förhoppningsvis är det bara 1 GM som är den gripne.

blir inte kul ifall han e på fri fot framöver
Han erkände omedelbart.

Det är ganska misstänksamt för en person som gömt sig tycker jag.

Jag tycker att man ska vara öppen för teorin om att han tar på sig all skuld för att låta någon annan komma undan. Såvitt jag vet så är polisen fortfarande inte ens säker på att det där är föraren.

Inblandad lär han vara, men det är inte säkert att han är den enda. Att han erkänner omedelbart efter att ha hållt sig undan tycker jag är konstigt

Edit: I och för sig. Den gripne var ju också skadad. Då lär det här varit från krocken. Därmed borde detta kunna vara föraren trots allt. Givetvis måste man analysera prover först, men chansen är nog stor att det är föraren vid närmare eftertanke, i alla fall med tanke på skadorna
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-08 kl. 00:07.
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Bilden är väldigt låg upplösning (312x314). Man ser inga 'detaljer' (vet inte hur jag ska uttrycka mig). Anser mig själv känslig men var inte jättejobbig bild att titta på.

Den finns i större upplösning (har postats tidigare i tråden) men jag hittade bara den där just nu. Kläderna stämmer till punkt och pricka. På grund av vinkeln är det omöjligt att avgöra personens ålder (eller ens kön, även om frisyren får en att anta att det är en kvinna/flicka).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Kolla detta

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1826155997706121&id=100009352 161924

Kränkta muslimer som inte gillar att rasist TV benämner det som terrorattack

Visst har de här personer inget med det att göra då de är shiamuslimer.
men andå tycker jag att ta avstånd och hålla käft
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumboear
Stämmer det här så kan man ju undra om man öht ska lyssna på MSM och myndigheter nästa gång.

Kan bekräta dessa uppgifter
Citera
2017-04-08, 00:04
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Enligt Avpixlat är det en asylsökande som fått avslag, en papperslös alltså och ett nytt "IKEA-mord".

Jag hjälper dig med en länk...

http://avpixlat.info/2017/04/07/avpixlat-avslojar-den-gripne-hade-dubbla-identiteter-fick-avslag-pa-asylansokan-i-januari/
Citera
2017-04-08, 00:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Jag visste att gärningsmannen var från Märsta, skev det på min Twitter långt före media. Märsta har producerat terrorister tidigare.

Nu verkar det ju lite oklart om MGM faktiskt är från Märsta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in