2017-04-07, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defektbronco
Efter attacken i Stockholm och även tidigare terroristattacker har jag undrat lite varför det aldrig blir några demonstrationer från folk som flytt förtrycket av islam som vill visa sin avsky för det som hänt. Det enda man får se är en enskild imam som säger att attacken är inget islam stöder.

Varför vågar ingen muslim visa sin avsky mot attackerna? Tycker ni att det var bra det som hände eller är det rädsla för repressalier från IS muslimer? Jag förstår inte varför vi ska se er som flyktingar och vänner när ni inte kan gå i fronten för att jobba mot den ondskan som radikal islamism faktiskt står för och enligt många av er var anledningen till att ni flydde ert hemland och kom hit.

Det vore kanske dags att ni visar era avsikter.
That'll be the day! Japp undrar också det. Kika in på FB grupper, Islam och unga muslimer eller vad de heter. I en enda grupp fanns ett inlägg men resterande nada. Skäms på er!
Citera
2017-04-07, 23:57
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland
Ny uppdatering på polisens hemsida:
"Den person som är gripen är en man och han greps i Stockholmsområdet. Den gripne mannen liknar den person som vi har efterfrågat tidigare. Det innebär inte att det är bekräftat att personen på bilden är mannen som är gripen."

Nog mest formalia.
Citera
2017-04-07, 23:58
Medlem
Personen måste ju känna till Drottninggatans struktur. Okej han körde in i lejon och plantering men det är bänkar och annat längs hela vägen till Åhlens mestadels i mitten. Syns ju att han delvis zick-zackat sig fram.
Lägger migranter märke till sånt så snabbt? Definitivt inget impulsgöra iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAESHFIGHTER
Min syster jobbar på en akutmottagning i Stockholm.

De fick bekräftat via ett internt samlingslarm att det kom in personer med skottskador.
Bland annat på Karolinska. En annan sak som ej nämnts i media var att sjukhusens kommunikationssystem slagits ut i någon form av sabotage mot flera sjukhus i Stockholm, det nämns endast kort i media som "katastrofläge"

Har ni andra frågor eller funderingar så är det bara att fråga, har pratat lite med henne idag.

Mvh

inte bra, svårt o veta om det "slagits" ut kan ju bara var en enomr överbelastning som gjort att allt gått långsamt eller gått sönder. Vi får väl se imorgon antar jag.
Citera
Medlem
Men seriöst. Hade jag snott en lastbil mitt i centrum i Sthlm så hade det varit svårt att inte ta kål på fler än 4 pers. Vad är det för jävla amatör, snacka om att aldrig ha spelat GTA.

Jag gissar på att detta var en ordentlig amatör, men fruktar att "riktiga" IS nu ser vilka möjligheter det finns i Sverige med tanke på all uppståndelse i världen kring det här lilla attentatet. Värre är att vänta med andra ord - nu vet IS om att pyttesmå attentat i Sverige kan få såhär stor uppståndelse.

Killen behövde bara ta kål på 4 pers och köra en lastbil in i en klädbutik för att tidningar och nyhetskanaler runtom hela världen skulle skriva om händelsen!
Citera
2017-04-07, 23:59
Medlem
LennartJahkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiingdomofheaven
Klicka inte om du är känslig. Flera delar om man säger så

Jag avstår.

Känner någon igen adressen i Hjulsta?
Citera
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirker
Snälla, ta bort bilden på E*** som cirkulerat, polis är underrättad och er analys behövs inte.
Så det är vår älskade lilla Emma på bilden.... fy fan.
Citera
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hull
Posta bild.
Jag såg det på SVT Play SVT1.
https://www.svtplay.se/kanaler/svt1?start=auto

Nu är det presskonferens med svetsarn, men jag antar att de kommer att visa bilden igen. Ska se om jag kan ta ett screen shot.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Det var någon i tråden som länkade till en bild på GM legitimation från migrationsverket.

[Edit] Här är länken: http://imgur.com/a/qRNF6

Finns det någon källa på att detta skulle vara GM. Först var det den "ev GM" och nu gör du denne till GM.

Är det mer än en trådsanning? Allvarligt?
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAESHFIGHTER
Min syster jobbar på en akutmottagning i Stockholm.

De fick bekräftat via ett internt samlingslarm att det kom in personer med skottskador.
Bland annat på Karolinska. En annan sak som ej nämnts i media var att sjukhusens kommunikationssystem slagits ut i någon form av sabotage mot flera sjukhus i Stockholm, det nämns endast kort i media som "katastrofläge"

Har ni andra frågor eller funderingar så är det bara att fråga, har pratat lite med henne idag.

Mvh

Låter som en trollpost. Men visst, berätta mer.
Citera
2017-04-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
När man ser på videon över hur snabbt lastbilen körde känns det förbluffande att chauffören lyckades smita från platsen. Tveksamt att han lyckades hoppa ut i farten kan man tycka. Bilen måste haft makalösa airbags.

Någon som har annan teori!?

Kolla bromsspåren innan.
Citera
2017-04-08, 00:00
Medlem
Har försökt söka i tråden men har inte hittat svar.

Nån som vet ålder, kön och namn på samtliga offer som är avlidna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in