2017-04-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Man funderar ju lite på vad denna misstänkta gör i Märsta när han bor söder om stan? Det är väl så långt bort från söder om stan man kan komma. Är det i Märsta han skulle vara skriven då eller, annars låter det ju riktigt konstigt.

Kanske skulle han ligga lågt hos någon annan sympatisör?
Undrar dock vad han gjorde vid steningebadet. Är väldigt off. Kanske han var inne på Cirkle K, då det nämndes att en butiksägare larmade då man såg den misstänkte GM. Fortsätter man på vägen rakt fram från Cirkle K kommer man till steningebadet. Någon som hört vilken butik han var inne i?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland
Ny uppdatering på polisens hemsida:
"Den person som är gripen är en man och han greps i Stockholmsområdet. Den gripne mannen liknar den person som vi har efterfrågat tidigare. Det innebär inte att det är bekräftat att personen på bilden är mannen som är gripen."

undra om det är han som körde bilen? personen i citatet hadu ju virrat omkring i märsta och betett sig märkligt... så förhoppningsvis är det bara 1 GM som är den gripne.

blir inte kul ifall han e på fri fot framöver
Citera
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Fyfan.. Läs kommentarerna här: https://www.facebook.com/irm.se/

Blir fan kokhet inombords, så jävla korkade.
Kolla detta

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1826155997706121&id=100009352 161924

Kränkta muslimer som inte gillar att rasist TV benämner det som terrorattack
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wphc
Har försökt söka i tråden men har inte hittat svar.

Nån som vet ålder, kön och namn på samtliga offer som är avlidna?
Nej, det har jag inte sett att någon postat.
Citera
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAESHFIGHTER
Min syster jobbar på en akutmottagning i Stockholm.

De fick bekräftat via ett internt samlingslarm att det kom in personer med skottskador.
Bland annat på Karolinska. En annan sak som ej nämnts i media var att sjukhusens kommunikationssystem slagits ut i någon form av sabotage mot flera sjukhus i Stockholm, det nämns endast kort i media som "katastrofläge"

Har ni andra frågor eller funderingar så är det bara att fråga, har pratat lite med henne idag.

Mvh

Är det helt säkert att de skottskadade personerna är offer för just det här dådet? Andra brott kan ju ha ägt rum samtidigt av en slump eller vad man ska kalla det.
Citera
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Fyfan.. Läs kommentarerna här: https://www.facebook.com/irm.se/

Blir fan kokhet inombords, så jävla korkade.

IRM är en extremist-sida ingenting annat. Ett tillhåll för allehanda vänsterextremister.
Citera
2017-04-08, 00:01
Medlem
Enligt Avpixlat är det en asylsökande som fått avslag, en papperslös alltså och ett nytt "IKEA-mord".
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aiming-HIGH
Men seriöst. Hade jag snott en lastbil mitt i centrum i Sthlm så hade det varit svårt att inte ta kål på fler än 4 pers. Vad är det för jävla amatör, snacka om att aldrig ha spelat GTA.

Jag gissar på att detta var en ordentlig amatör, men fruktar att "riktiga" IS nu ser vilka möjligheter det finns i Sverige med tanke på all uppståndelse i världen kring det här lilla attentatet. Värre är att vänta med andra ord - nu vet IS om att pyttesmå attentat i Sverige kan få såhär stor uppståndelse.

Killen behövde bara ta kål på 4 pers och köra en lastbil in i en klädbutik för att tidningar och nyhetskanaler runtom hela världen skulle skriva om händelsen!
Grejen är ju att han valde att åka in i Åhlens istället för att fortsätta mejja ner under längre tid, var ändå en rätt kort strecka... dessutom om han gjort det 1..1.5 timme senare hade det varit ännu mer packat med folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Är detta ett vidrigt skämt eller har anhöriga inte blivit underrättade? Den avlidna personen som blev delad i tre delar matchar nämligen in på beskrivningen. Lila (bordeaux, skulle jag säga) byxor, marinblå jacka och ser även ut att mycket väl kunna vara i den åldern. Svårt att säga.

Här är bild (varning); https://i.gyazo.com/4b45391b6c8c768fbda8a0472c893ed4.png
Bilden är väldigt låg upplösning (312x314). Man ser inga 'detaljer' (vet inte hur jag ska uttrycka mig). Anser mig själv känslig men var inte jättejobbig bild att titta på.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wphc
Har försökt söka i tråden men har inte hittat svar.

Nån som vet ålder, kön och namn på samtliga offer som är avlidna?
Har inte kommit ut och lär inte göra det dom närmsta dagarna heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Kanske skulle han ligga lågt hos någon annan sympatisör?
Undrar dock vad han gjorde vid steningebadet. Är väldigt off. Kanske han var inne på Cirkle K, då det nämndes att en butiksägare larmade då man såg den misstänkte GM. Fortsätter man på vägen rakt fram från Cirkle K kommer man till steningebadet. Någon som hört vilken butik han var inne i?

om det var han som körde lastbilen så borde han väl vara skadad efter krocken?? fattar dock inte vad personen ska göra i macken och bete sig konstigt? Kanske är han itne lastbilschaffis utan bara en medhjälpare av något slag
Citera
Medlem
fnattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Det skulle alltså råka finnas poliser på tårna som drar vapen och skjuter bara någon minut efter lastbilskapningen? Helt osannolikt med tanke på de få poliser som normalt syns i Stockholms city.
Konstigt också att Spendrups-killen inte märkte att det var fyra som kapade bilen utan trodde att det var en person.

Han kan ju plockat upp dom senare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in