2017-04-07, 23:44
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizsofius
Ingen vet väl riktigt exakt vad som har hänt än, men det var rapporter om skottlossning från två vittnen vid Fridhemsplan som sedan blev bekräftade. Men Polisen dementerade efter att ha varit på plats.

Mail Online rapporterade dock att det ska ha varit skottlossning någonstans, men allt är väldigt osäkert.

Väldigt märkligt att bara två personer skulle ha blivit vittne till en skottlossning där. Skulle det ha ägt rum nere i tunnelbanan då eller vad sa dom om det?
Citera
2017-04-07, 23:44
Medlem
Ingen på Åhléns blev skadad enl. ett vittne som var där. Källa: Dagbladet.no
Senast redigerad av fille277 2017-04-07 kl. 23:47.
Citera
2017-04-07, 23:45
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizsofius
Ingen vet väl riktigt exakt vad som har hänt än, men det var rapporter om skottlossning från två vittnen vid Fridhemsplan som sedan blev bekräftade. Men Polisen dementerade efter att ha varit på plats.

Mail Online rapporterade dock att det ska ha varit skottlossning någonstans, men allt är väldigt osäkert.

Det rapporterades om skottlossning vid gallerian, Åhlens, Hötorget, Fridhemsplan, Odenplan och Globen om jag inte missminner mig.

Polisen bekräftade Åhlens och Hötorget, rapporterade att det rörde sig om ett exploderat bildäck vid odenplan, och resten dementerades.

Någon i tråden sa också att en flickvän varit på Åhlens och hört skott. Jag spekulerade i om det möjligen kunde röra sig om gamla sprinklersystem eftersom lastbilen tog eld.

Men nu har all skottlossning tydligen dementerats. Så vad som egentligen pangade vet ingen.
Citera
2017-04-07, 23:45
Medlem
Efter attacken i Stockholm och även tidigare terroristattacker har jag undrat lite varför det aldrig blir några demonstrationer från folk som flytt förtrycket av islam som vill visa sin avsky för det som hänt. Det enda man får se är en enskild imam som säger att attacken är inget islam stöder.

Varför vågar ingen muslim visa sin avsky mot attackerna? Tycker ni att det var bra det som hände eller är det rädsla för repressalier från IS muslimer? Jag förstår inte varför vi ska se er som flyktingar och vänner när ni inte kan gå i fronten för att jobba mot den ondskan som radikal islamism faktiskt står för och enligt många av er var anledningen till att ni flydde ert hemland och kom hit.

Det vore kanske dags att ni visar era avsikter.
Citera
2017-04-07, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Vet inte om jag vågar klicka på länken. Kan du beskriva?
Bild på ett ID-kort, du vågar kolla.
Citera
2017-04-07, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Är detta ett vidrigt skämt eller har anhöriga inte blivit underrättade? Den avlidna personen som blev delad i tre delar matchar nämligen in på beskrivningen. Lila (bordeaux, skulle jag säga) byxor, marinblå jacka och ser även ut att mycket väl kunna vara i den åldern. Svårt att säga.

Här är bild (varning); https://i.gyazo.com/4b45391b6c8c768fbda8a0472c893ed4.png

Haha, sicken koll du har. "Ser även ut att mycket väl kunna vara i den åldern"

Ser snarare ut som en 41-åring om du frågar mig.
Citera
Medlem
Citat:
Fel
Det är nån form av ett ID kort på en arab
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
39:e årig fyrabarnspappa som ger upp utan motstånd? Känns inte som någon som utför attentatet. Tror de ska leta efter en man i 18-25 års åldern.

Den som körde på folk i London var ju 52 år gammal.
Citera
Medlem
Vet någon vad lastbilen innehöll ? bara ÖL ?

Det jag inte kan förstå i det hela är - VARFÖR ?

Sno en lastbil för att bränna Drottninggatan i 100 knyck och sedan krascha in i Åhlens.
Vad är meningen ?
Citera
2017-04-07, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Är detta ett vidrigt skämt eller har anhöriga inte blivit underrättade? Den avlidna personen som blev delad i tre delar matchar nämligen in på beskrivningen. Lila (bordeaux, skulle jag säga) byxor, marinblå jacka och ser även ut att mycket väl kunna vara i den åldern. Svårt att säga.

Här är bild (varning); https://i.gyazo.com/4b45391b6c8c768fbda8a0472c893ed4.png

Jag tvekar på att klicka på länken, vet inte om jag vågar. Kommer förmodlingen fastna på näthinnan. Kan du beskriva?
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedballen
Haha, sicken koll du har. "Ser även ut att mycket väl kunna vara i den åldern"

Ser snarare ut som en 41-åring om du frågar mig.

Åh, berätta mer om din analytiska förmåga.

Citat:
Jag tvekar på att klicka på länken, vet inte om jag vågar. Kommer förmodlingen fastna på näthinnan. Kan du beskriva?

Bilden visar precis det jag skrev. Ett av offren, i tre delar.
Citera
Medlem
Nu är det superviktigt att vi inte sprider falsk information. Namedroppa inga namn. Inga bilder på misstänkta gärningsmän. Det riskerar att drabba oskyldiga. Låt polisen göra sitt jobb. Vi kan inget göra bakom en skärm. Det enda vi gör är att skapa oreda och oskyldiga drabbas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in