2018-02-01, 16:21
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeSully500
Enligt infot hade hon fastnat i hjulhuset och inte mellan en vägg och lastbilen, Så då stämmer denna gula sjukhus filten på 14 och 15. För det är just sjukhus filt man ser som hänger där. Annars hade dom inte varit där om ingen kropp hade befunnits sig där. Så detta visar mer att där filten är precis var Ebba hamnade.

Filten är där för dölja en kropp från fotografer och allmänheten.

Tydligen vid förhören med Akilov så sa dom att Ebba hittades klämd i sidan av lastbilen. Så det pekar också mer mot fotot med gula filten 100% att det är där Ebba hamnade och kvävdes till döds.

Kan stämma, men man ska nog vara försiktig att anta saker utifrån bara bilder. Känns fortfarande osannolikt att be bara skulle hänga en filt framför liksom. Fanns det förresten inte bilder från när lastbilen precis har krockat in i Åhléns från samma vinkel men där filtarna ännu inte finns där? Då borde man ju kunna se tydligt vad som finns där.
Citera
2018-02-01, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Är du dum i huvudet eller kan du inte läsa? Det är irrelevant när nån dog - direkt eller efter tre veckor. Poängen är när de kördes på - det avgör vem som är "första" resp "sista" offret under hans vansinnesfärd.

nej jag är inte dum i huvudet, men du verkar det då Ebba var inte sista offer, fatta.
Citera
2018-02-01, 16:22
Medlem
Citat:
Du har gjort ett antal inlägg om platsen där hon kördes på/hittades, men har du diskuterat uppgiften om kvävning/ryggsäck tidigare eftersom det var den jag talade om? I så fall hittas det inte i tråden.
Att hon kvävts har jag diskuterat
Citera
2018-02-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Kan stämma, men man ska nog vara försiktig att anta saker utifrån bara bilder. Känns fortfarande osannolikt att be bara skulle hänga en filt framför liksom. Fanns det förresten inte bilder från när lastbilen precis har krockat in i Åhléns från samma vinkel men där filtarna ännu inte finns där? Då borde man ju kunna se tydligt vad som finns där.

det var inte pga bilderna mest, men om du kollar tidigare i tråden kan du hitta pdf filer med svaret. Där skrev dom i förhör pdf att dom hade hittat ebba fastklämd i sidan av lastbilen då kan hon så klart inte varit på höger sida då jag är rätt säker att det finns en foto på den sidan av lastbilen men att man ser ingen där.

Sen så har jag dock inte läst pdf filerna men jag såg hit och ditt folk hade läst det och skrivit vad som stog i pdf filerna.
Citera
2018-02-01, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Var och när? Inga relevanta träffar på "kvävts" "kvävning" eller "kvävdes" i tråden tidigare än denna vecka.
Citera
2018-02-01, 16:25
Medlem
Citat:
Var och när? Inga relevanta träffar på "kvävts" "kvävning" eller "kvävdes" i tråden tidigare än denna vecka.
Har framförallt skrivit att hennes kropp var hel när hon hittades & vet att jag skrivit att hon kvävts. Det kvittar nu
Citera
2018-02-01, 16:29
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree

Jaså ?
Hur kvävdes hon ?

Det tar ett tag att kvävas av kolmonoxidförgiftning.

Vad gjorde polisen under tiden ?

Nu har deras chef ett nytt jobb, chef för MSB. Man kanske ska lämna in en arbetsansökan för detta ser inte lovande ut.
Citera
Medlem
AX64s avatar
Citat:
det var inte pga bilderna mest, men om du kollar tidigare i tråden kan du hitta pdf filer med svaret. Där skrev dom i förhör pdf att dom hade hittat ebba fastklämd i sidan av lastbilen då kan hon så klart inte varit på höger sida då jag är rätt säker att det finns en foto på den sidan av lastbilen men att man ser ingen där.

Sen så har jag dock inte läst pdf filerna men jag såg hit och ditt folk hade läst det och skrivit vad som stog i pdf filerna.

Jo, jag har läst alla dokument som finns tillgängliga publikt. Det finns inget svar där. Men du påstår att du inte baserar ditt svar på bilderna, trots att du inte läst FUP? Det verkar ju lite koko.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Jaså ?
Hur kvävdes hon ?

Nu har deras chef ett nytt jobb, chef för MSB. Man kanske ska lämna in en arbetsansökan för detta ser inte lovande ut.

Hon satt fastklämd i sidan av lastbilen på vilket det sätet kvävdes hon. Torligen för hon hamnade på trång del av lastbilen där hon inte kunde röra på sig.
Citera
2018-02-01, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Jaså ?
Hur kvävdes hon ?

Hört att hon kvävdes av hennes ryggsäck, om det stämmer till fullo vet jag ej.
Att hon kvävts vet vi.
Citera
2018-02-01, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Jo, jag har läst alla dokument som finns tillgängliga publikt. Det finns inget svar där. Men du påstår att du inte baserar ditt svar på bilderna, trots att du inte läst FUP? Det verkar ju lite koko.

Nej jag sa att bilderna fick mig att misstänka att det verkar mer vettig att hon hamnade där då alla dom andra offren var redan bort plockade och att ebba var fortfarande försvunnen hela fredagen. Det är vad jag då tänkte aha det verkar mer vettig och att jag sedan såg hur alla här sa att enligt pdf filerna så står det hon kvävdes och att hon hittades fast klämd vid sidan av lastbilen och det fick mig då mer att tro på bilden jag såg verkar stämma allt mer.

Då jag har aldrig sett dom lämna fliten uppe så där om inget döljs, Så också en anledning.
Citera
2018-02-01, 16:33
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Hon satt fastklämd i sidan av lastbilen på vilket det sätet kvävdes hon. Torligen för hon hamnade på trång del av lastbilen där hon inte kunde röra på sig.

Varför gick ingen dit och tog loss henne då ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in