2018-02-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Ebba satt alltså i lastbilen när den krascha in i Åhlens ? fy fan... ( ursäkta ordvalet )

Tydligen, för googlar du "En man gripen i norra Stockholm" så får du en bild där på sidan av lastbilen med sjukhus filt hängande på sidan. Det är säkert där Ebba är bakom filten avliden. Då dom kunde tydligen inte få loss henne förrän senare när bärgningsbilen kom, då dom behövde lyfta chassit en bit för få loss Ebba. Då hade hon redan kvävts till döds. Enligt vad jag kan se vad dom andra säger i tråden.
Senast redigerad av JakeSully500 2018-02-01 kl. 15:32.
Citera
2018-02-01, 15:37
Medlem
ps870s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeSully500
Tydligen, för googlar du "En man gripen i norra Stockholm" så får du en bild där på sidan av lastbilen med sjukhus filt hängande på sidan. Det är säkert där Ebba är bakom filten avliden. Då dom kunde tydligen inte få loss henne förrän senare när bärgningsbilen kom, då dom behövde lyfta chassit en bit för få loss Ebba. Då hade hon redan kvävts till döds. Enligt vad jag kan se vad dom andra säger i tråden.

Här är bilden:

Edit. Får itne till länkningen direkt till bilden. Finns i artikeln:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8arMQ/en-man-gripen-i-norra-stockholm-sa-sig-vara-garningsman
Senast redigerad av ps870 2018-02-01 kl. 15:42.
Citera
2018-02-01, 15:39
Medlem
Är det ingen som sett när ebba kördes på av lastbilen?
Citera
2018-02-01, 15:39
Medlem
Är det någon mer härifrån som ska gå på rättegången?

Lite surt att de inte kommer kabla ut den på TV.
Citera
2018-02-01, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88

Nej, tydligen har ingen vittne eller liknande hört av sig om att dom har sett hur Ebba blev påkörd.

Så detta kan bli ett mysterium hur hon blev på körd och kan bli så för alltid.
Citera
Medlem
Citat:

Nej, undrar också lite hur hon dog. Av kvävning, står det, mer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Jo, man blir känslomässigt berörd när man själv har barn i samma ålder.
Därför vill jag inte ha detta fanskap i mitt land. Skicka hem eländet.

Undrar hur hans egna barn känner nu efter det han gjort. Kan inte vara lätt för de 😔
Citera
2018-02-01, 15:44
Medlem
Verkar som det inte går att direkt länka till bilden. men den bilden verkar dock avslöja att Ebba fanns vid filten.
Citera
2018-02-01, 15:48
Medlem
Citat:
Undrar hur hans egna barn känner nu efter det han gjort. Kan inte vara lätt för de 😔

Nej, det är det inte men vem tar hand om dessa. Sist jag hörde något var i april då levde dem ensamma men om vi antar att de inte lever ensamma utan med en släkting. Kan denna släktning säga att pappa har gjort något bra. Han får stanna i landet med guld och gröna skogar. De tar hand om pappa.
Eller: Pappa har gjort något dumt, då kan han inte komma hem och hälsa på er. Han måste stanna där och ha det bra.
Eller att de säger att pappa gjort något bra och måste vara i det landet.

Man måste tänka utifrån deras " syn "
Det är inte för att vara elak men de kan tycka att det bara bra att han får stanna här.
Citera
2018-02-01, 15:58
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeSully500
Verkar som det inte går att direkt länka till bilden. men den bilden verkar dock avslöja att Ebba fanns vid filten.

Menar du bild 14 och 15?

Ser mer ut som en upphängning av material tycker jag. Man hade nog upptäckte rätt snabbt om hon befann sig där liksom. Dessutom verkar det osannolikt att hon fastnar i lastbilen på den sidan som är utåt i svängen som lastbilen gjort. Andra sidan, mot väggen, tror jag på.
Citera
2018-02-01, 15:58
Medlem
storraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jxb
Vad jag har förstått så tilldelades Akilov Johan Eriksson som försvarare. Vad gäller kändisadvokater så är ju det vanliga att misstänkta kräver att få dessa. Hur kan det bli så att Tingsrätten väljer en kändisadvokat för att representera den mest uppmärksammade gärningsmannen? Ville ingen annan? Eller tar Tingsrätten hänsyn till att välja just en känd advokat till ett känt fall?
Vill du med det säga att Johan Eriksson, för att han sägs vara en kändisadvokat, inte är en förstaklass advokat?
Citera
2018-02-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Menar du bild 14 och 15?

Ser mer ut som en upphängning av material tycker jag. Man hade nog upptäckte rätt snabbt om hon befann sig där liksom. Dessutom verkar det osannolikt att hon fastnar i lastbilen på den sidan som är utåt i svängen som lastbilen gjort. Andra sidan, mot väggen, tror jag på.

Enligt infot hade hon fastnat i hjulhuset och inte mellan en vägg och lastbilen, Så då stämmer denna gula sjukhus filten på 14 och 15. För det är just sjukhus filt man ser som hänger där. Annars hade dom inte varit där om ingen kropp hade befunnits sig där. Så detta visar mer att där filten är precis var Ebba hamnade.

Filten är där för dölja en kropp från fotografer och allmänheten.

Tydligen vid förhören med Akilov så sa dom att Ebba hittades klämd i sidan av lastbilen. Så det pekar också mer mot fotot med gula filten 100% att det är där Ebba hamnade och kvävdes till döds.
Senast redigerad av JakeSully500 2018-02-01 kl. 16:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in