2018-02-01, 16:04
Medlem
eagless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Undrar hur hans egna barn känner nu efter det han gjort. Kan inte vara lätt för de 😔

Ber om ursäkt men hittar inte en enda kommentar angående lastbilens `riktiga´chaufför. Han och Akilov hade tydligen varit grannar under en tid. Jag hittar inte en enda rad om hur Terroristen bara på någon sekund kunde stjäla lastbilen.
Att lämna startnyckel i en bil är olagligt men chauffören anses tydligen avskriven från attentatet på Drottninggatan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/glomde-nyckeln-i-bilen-doms

P:S. Enligt "Veckans brott" 30/1-18 så är tydligen terroristens familj sedan länge helt splittrad "vind för våg" i hemlandet D.S.
Citera
2018-02-01, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JakeSully500
saken var min citat/quote egentligen till annan person som sa att ebba blev sista offer. Men Ebba var inte sista offret.

Så jag missförstog dig säkert med det du försökte säga.
Jo, hon var sista dödsoffret. Det är inte dödsögonblicket som är relevant, utan när de kördes på.
Citera
2018-02-01, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Hittar inte en enda uppgift om "kvävning" eller "kvävdes" i hela tråden tidigare än de senaste dagarna. Var menar du att uppgiften om att hon kvävdes av sin ryggsäck har "diskuterats sen månader tillbaka"?
Läs mina tidigare inlägg så ser du har vetat det sen nåra veckor efter händelsen.
Citera
2018-02-01, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Jo, hon var sista dödsoffret. Det är inte dödsögonblicket som är relevant, utan när de kördes på.

Nej hon var inte sista offren. Marie var den som markerades som sista döds offer.

du kan läsa här https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/1ee7f21f-da6b-4758-8c0b-878e52bb90ff?fit=crop&h=824&w=1100&5ee1b82c

"MARIE KIDE, 66
Marie Kide, 66, från Trollhättan dog under morgonen den 28 april. Hon hade då kämpat för sitt liv på sjukhuset i tre veckor." hon är markerad som femte dödsoffer och den sista engligt aftonbladet.
Senast redigerad av JakeSully500 2018-02-01 kl. 16:16.
Citera
2018-02-01, 16:16
Medlem
Eurypteridas avatar
Detta ser inte bra ut. Ni vet väl hur polisen är tränade att agera ?

De ska mota bort kreti och pleti som med fara för eget liv försöker rädda folk som sitter fast...tills brandkåren anländer för sent..
Citera
2018-02-01, 16:16
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Nej det verkar inte oklart. Står i stämningsansökan att Ebba blev påkörd i höjd med Åhlens. Hon var det sista offret. Ebbas mamma gick ut i aftonbladet här om dagen och berättade att Ebba klev av bussen utanför Åhlens. Ebbas vän på bussen sa att drygt ca 30 sekunder efter att Ebba klev av så hade lastbilen kört in i Åhlens. Så det var precis utanför Åhlens. Efter att hon stigit av bussen på den gatan.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xR4x2p/ebbas-mamma-om-minuterna-fore-dadet-det-var-det-sista-vi-sa-till-var

Ja Ebba blev sannolikt påkörd nära Åhlens, men det är inte säkert att hon blev sista personen att köras på. Saga Berlin som skadades mycket svårt träffades av lastbilen precis utanför entrén och man ser på flera bilder i FUP:en hur hennes medvetslösa kropp som först ligger på vänster sida av lastbilen släpas bort tvärs över Drottninggatan. Även Iryna Zamanova som fick amputera ena foten skadades utanför Åhlens. Det är hon som inledningsvis sätts mot skyltfönstret precis framför lastbilen.
Citera
2018-02-01, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Läs mina tidigare inlägg så ser du har vetat det sen nåra veckor efter händelsen.

Du har gjort ett antal inlägg om platsen där hon kördes på/hittades, men har du diskuterat uppgiften om kvävning/ryggsäck tidigare eftersom det var den jag talade om? I så fall hittas det inte i tråden.
Citera
2018-02-01, 16:17
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Undrar hur hans egna barn känner nu efter det han gjort. Kan inte vara lätt för de 😔

Undrar du? Varför då? Jag kunde inte bry mig mindre om hur hans närstående mår, inte ens hans barn.
Citera
2018-02-01, 16:18
Medlem
Citat:
Nej, tydligen har ingen vittne eller liknande hört av sig om att dom har sett hur Ebba blev påkörd.

Så detta kan bli ett mysterium hur hon blev på körd och kan bli så för alltid.

Måste vara fruktansvärt svårt för hennes föräldrar att inte få veta .
Citera
2018-02-01, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja Ebba blev sannolikt påkörd nära Åhlens, men det är inte säkert att hon blev sista personen att köras på. Saga Berlin som skadades mycket svårt träffades av lastbilen precis utanför entrén och man ser på flera bilder i FUP:en hur hennes medvetslösa kropp som först ligger på vänster sida av lastbilen släpas bort tvärs över Drottninggatan. Även Iryna Zamanova som fick amputera ena foten skadades utanför Åhlens. Det är hon som inledningsvis sätts mot skyltfönstret precis framför lastbilen.

Precis, Ebba var inte sista offren. Hon blev fjärde medans Marie Kide blev femte.
Citera
2018-02-01, 16:19
Medlem
Citat:
Måste vara fruktansvärt svårt för hennes föräldrar att inte få veta .

Ja precis, även i förhören försökte dom få ut infot av Akilov men han svarade bara "Då vet jag inte" dom sa till honom att förräldrana vill gärna veta exakt hur det gick till.
Citera
2018-02-01, 16:20
Medlem
Citat:
Nej hon var inte sista offren. Marie var den som markerades som sista döds offer.

du kan läsa här https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/1ee7f21f-da6b-4758-8c0b-878e52bb90ff?fit=crop&h=824&w=1100&5ee1b82c

"MARIE KIDE, 66
Marie Kide, 66, från Trollhättan dog under morgonen den 28 april. Hon hade då kämpat för sitt liv på sjukhuset i tre veckor." hon är markerad som femte dödsoffer och den sista engligt aftonbladet.
Är du dum i huvudet eller kan du inte läsa? Det är irrelevant när nån dog - direkt eller efter tre veckor. Poängen är när de kördes på - det avgör vem som är "första" resp "sista" offret under hans vansinnesfärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in