Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-06, 23:41
  #1
Medlem
Finns det en möjlighet att leva på detta sätt? Det liknar nog ganska mycket om hur det var på 1800-talet... Man har sina hus, jagar/fiskar/odlar maten själv, kommer hem till familjen & ger dom mat, lär barnen jaga/fiska/läsa/skriva när barnen blir större, kvinnan ger mig sex osv.

Enda skillnaden är att jag vill ha tv och internet... Det ska vara en vit tjej också.

Finns det någon som helst möjlighet till det idag 2017? Känns som att alla vita tjejer förväntar sig att man ska ha ett heltidsjobb, leva precis som det är 2017, ha allting materiellt osv.

Helst ska det inte heller vara super kallt på 20-30 minus grader mitt i vintern om jag ska leva på detta sätt.
__________________
Senast redigerad av Devetduuu 2017-04-06 kl. 23:50.
Citera
2017-04-06, 23:46
  #2
Medlem
olasvenssons avatar
Det finns flickor som gillar det liv som du beskriver.
Citera
2017-04-06, 23:52
  #3
Medlem
Såklart det finns. Många människor som inte lever för status men de dränks oftast i bruset från alla andra.
Citera
2017-04-06, 23:55
  #4
Medlem
Ravenboxs avatar
Så länge du inte behöver fråga kvinnan om tillåtelse att vara man så är allt möjligt.
Citera
2017-04-07, 00:12
  #5
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har en kompis från Kungsbacka och han tillsammans med en flicka flyttade från Kungsbacka till Norrland.

Flickan säger:
Citat:
Jag är egentligen från Göteborg, men för fem år sedan valde jag att helt ändra mitt liv. Lägenheten och storstadslivet höll på att kväva mig.

http://jonnajinton.se/min-outfit-till-finest-awards/
Citera
2017-04-07, 01:44
  #6
Avstängd
BossNiggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag har en kompis från Kungsbacka och han tillsammans med en flicka flyttade från Kungsbacka till Norrland.

Flickan säger:


http://jonnajinton.se/min-outfit-till-finest-awards/

Av nån märklig anledning får jag för mig att Jonna Jinton inte riktigt matchar det som TS far efter i kvinnoväg. Men vad vet jag. Jag kan hur som helst säga med säkerhet att det finns kvinnor som skulle trivas i den tillvaro du målar upp TS.
Citera
2017-04-07, 05:40
  #7
Medlem
cacas avatar
Du måste köpa en gård för kunna odla, ha tillgång till jakt, osv.
Investeringar i redskap för gården, djur mm
Lånar du eller köper du kontant?
Fastighetsavgiften, elabonnemang, tv licens, andra trista utgifter.
Och hur hade du tänkt finansiera detta?

Skolplikten blir jobbig ta sig runt bara för du dagdrömmer, blir nog soc som tar hand om de ungarna efter gjort hembesök i sällskap med farbror blå.

Så kort svar,,, NEJ
Citera
2017-04-07, 07:57
  #8
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Finns det en möjlighet att leva på detta sätt? Det liknar nog ganska mycket om hur det var på 1800-talet... Man har sina hus, jagar/fiskar/odlar maten själv, kommer hem till familjen & ger dom mat

Det kan du säkerligen lyckas med.

Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
lär barnen jaga/fiska/läsa/skriva när barnen blir större

Hemundervisningen förbjöds väl typ i stort sett helt under 2010 så det blir nog svårt. Men teoretiskt möjligt är det väl, speciellt om ni helt håller er från samhället. Då skulle ni väl på något sjukt sätt kunna skaffa barn genom att föda hemma, och sen aldrig registrera barnet som fött hos myndigheterna. Men ni lär få saftiga problem om ni blir påkomna.

Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Enda skillnaden är att jag vill ha tv och internet...

Det går väl också att lösa.

Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Helst ska det inte heller vara super kallt på 20-30 minus grader mitt i vintern om jag ska leva på detta sätt.

Enklast är väl att göra detta i något annat land, helst inom Europa. Flytta dit, köp/bygg ett boende mitt i ingenstans och ta det därifrån sen.
Citera
2017-04-07, 09:21
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BossNigger
Av nån märklig anledning får jag för mig att Jonna Jinton inte riktigt matchar det som TS far efter i kvinnoväg. Men vad vet jag. Jag kan hur som helst säga med säkerhet att det finns kvinnor som skulle trivas i den tillvaro du målar upp TS.
Precis, Jonna jobbar väl på ett vanligt jobb?
Citera
2017-04-08, 10:07
  #10
Medlem
Isnatts avatar
Här är ett avsnitt av 'där ingen skulle tro att någon kunde bo' du kan kolla på.
https://www.svtplay.se/video/1302796...to&tab=senaste
Citera
2017-04-08, 21:25
  #11
Medlem
Buffedbygods avatar
Tänkte starta en egen tråd om just detta men tar denna då vi tänker rätt lika.
Börjat bli lite med åren (~30) personligen och har fått en rätt bra bild av hur jag vill leva mitt liv.

Har en del press på mig ifrån min familj speciellt att skaffa något stabilt, tänka på pensionen, ha ett bra jobb så man har råd med saker bla bla.

Jag tänker bara "fuck that". Det finns inte en chans att jag tänker spendera mitt liv i ett vuxenfängelse som detta samhälle. Spendera 8 timmar om dagen med samma repetetiva syssla som jag med all säkerhet inte kommer gilla att göra. Alla dessa lagar vi har, man får ju fan knappt fiska i det här landet utan tillstånd. Ska du skjuta ett rådjur måste du också ha fått tillstånd för det av snälla pappa staten, och det måste göras på rätt sätt. Man får inte bygga sitt hus som man vill. Osv.

Nej tack, någon annan kan få ta min plats i det här sjuka samhället. Vi lever en livstil där vi äter grönsaker odlade på andra sidan jorden, inte som någon lyxgrej, utan varje dag. Samtidigt så blir jorden förstörd för av det och luften förorenad av transporten hit.

Finns mycket att säga men hur som helst.
Jag funderar på antingen ett östeuropeiskt land eller Frankrike. Där finns det billig mark att köpa i vacker miljö. Det är viktigt med mycket land då man måste odla mycket för att bli självförsörjande. Att bli 100% självförsörjande är svårt men jag tänker att man har ett jobb på 25% ungefär så man får råd med det man inte producerar själv.

Solceller på gården gör att man kan njuta av det som faktiskt är trevligt med det moderna samhället, såsom en dator och internet.

Till TS fråga, ja det är möjligt. Vet exempel på folk som gjort förändringen och lever ett enkelt liv.

Förresten, detta är omöjligt i sverige då man inte får hemskola här. Därför är t.ex. frankrike bättre. Av den anledningen kan man inte bo i sverige med frsmtida familjen vilket är sörjande, men det är bara att acceptera. Tror saker växer bättre nere i frankrike endå.

Vad jag har tänkt på också är att, denna livsstil är vad jag vill. Men vill inte göra den ensam. Undrar hur man skulle kunna hitta en dam som också vill leva enkelt...

Finns det någon här inne som har gjort något liknande?
__________________
Senast redigerad av Buffedbygod 2017-04-08 kl. 21:28.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback