2017-04-05, 19:38
Medlem
Troll eller.inte...Jag har varit med om typ samma grej inom min bekantskapskrets för ett par år sen
Jag som åskådare tack o lov o inte inblandad..
Kvinnan som var offret här kapade direkt me sin gubbe
Citera
2017-04-05, 20:01
Medlem
löls avatar
Finns bara en sak att göra.

Get medieval on your friend.. Seriöst!!

Det minsta han ska få är ordentligt med stryk... Använd ett bollträ. Använd mörka kläder och skydda ansiktet. Gå hem till honom och vänta på rätt ögonblick... Slå allt vad du orkar på benen.. flera gånger tills att de går halvt sönder.. Inte göra honom invalid. Händerna kan du och gå på.
Därefter går du hem i rask takt.. Alt cyklar hem.

Därefter hoppar du in i bilen och slänger bollträt i i en container lååååååångt bort. En annan stad helst. Och de kläder du använt i en annan container...

Frågar någon dig vet du inte vad de talar om.

Du kommer att få en fet adrenalinkick av detta.... Så var beredd på det.

Efteråt kommer du må som en kung =)

Sen kissar du på ditt ex i sängen för att sedan slänga ut henne i sina underkläder.. Därefter låser du dörren =)
Senast redigerad av löl 2017-04-05 kl. 20:04.
Citera
2017-04-05, 20:48
Medlem
Detta må låta extremt, men jag anser helt seriöst att så falska och morallösa människor som din "vän" och flickvän inte förtjänar att leva, fyfan vilket smuts.
Skulle jag ha varit en diktator så hade jag murat in en yta i Norrland och där skulle personer som dessa ha isolerats från omvärlden för att få överleva på egen hand ute i naturen, hur länge skulle personen som har blivit bedragen fått bestämma.
Senast redigerad av Mlkehunt 2017-04-05 kl. 20:53.
Citera
2017-04-05, 21:50
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Skitsnack!!! Skall han inte förlåta sin vän och krama honom också??? Här gäller det att vara man!!! Rättvisa skall skipas!!! Däremot skall ts inte åka till sin vän som är psykolog utan till en som han inte känner.
Du har nog helt rätt i att han borde åka till en psykolog som han inte känner privat. Det var ett väldigt bra råd.

Men i övrigt står jag fast vid min åsikt faktiskt. Jag förstår att man vill lätta på trycket och få känna att man har utjämnat situationen till en slags balans genom sin hämnd. Men min åsikt är att det i det långa loppet inte är värt det, det är destruktivt för en själv att lägga energi och tankemöda på att försöka straffa andra som har sårat oss. Det tar dessutom både tid och energi att låta det smärtsamma scenariot mala i huvudet, att bygga på hatet och att ruva på en hämnd som kanske inte alls får den effekt man hoppats på vilket gör att man ägnar tid åt att planera en ny.

Målet är nog för TS att han ska kunna må bra och gå vidare, men att göda tankar på hämnd riskerar bara att göra honom bitter och besviken och det riskerar att fånga honom i en negativ loop.
Citera
2017-04-05, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyCute
Du har nog helt rätt i att han borde åka till en psykolog som han inte känner privat. Det var ett väldigt bra råd.

Men i övrigt står jag fast vid min åsikt faktiskt. Jag förstår att man vill lätta på trycket och få känna att man har utjämnat situationen till en slags balans genom sin hämnd. Men min åsikt är att det i det långa loppet inte är värt det, det är destruktivt för en själv att lägga energi och tankemöda på att försöka straffa andra som har sårat oss. Det tar dessutom både tid och energi att låta det smärtsamma scenariot mala i huvudet, att bygga på hatet och att ruva på en hämnd som kanske inte alls får den effekt man hoppats på vilket gör att man ägnar tid åt att planera en ny.

Målet är nog för TS att han ska kunna må bra och gå vidare, men att göda tankar på hämnd riskerar bara att göra honom bitter och besviken och det riskerar att fånga honom i en negativ loop.

Du har rätt i mycket men hämnd är bra på ett sätt för att få ett avslut och för att gå vidare. Vi män är ibland väldigt primitiva, I en situation som denna hade jag agerat väldigt primitivt en otrohet hade jag kunnat klara men att bli bedragen på detta sättet sätter alla regler och gränser ur spel
Citera
2017-04-05, 22:32
Medlem
Citat:
Du har rätt i mycket men hämnd är bra på ett sätt för att få ett avslut och för att gå vidare. Vi män är ibland väldigt primitiva, I en situation som denna hade jag agerat väldigt primitivt en otrohet hade jag kunnat klara men att bli bedragen på detta sättet sätter alla regler och gränser ur spel

Jag har hämnats.. det kändes skitbra ett tag. Sedan kom jag till insikt med att jag hade mått bättre av att bara ignorera och dra och skämdes tillslut. Man kommer över saker och när man gör det inser man att det hade varit bättre för den långsiktiga vinsten att ignorera personerna.
Citera
2017-04-05, 22:39
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Hur sluta filmen så man slipper läsa till slut här?
Det slutar med att TS dör

Till TS: Fan vad jag lider med dig! Först går du och köper rosor hos kassörskan med den där gulliga hunden som har dig som favoritkund, sen kommer du hem och skrattar och ska ha sex med din fru medan er inneboende eller vad han nu är kollar på och sen spelar du amerikansk fotboll med folk som inte är några chickens chip chip chip... Sen på toppen av allt det här får din svärmor bröstcancer!
Senast redigerad av feed-me 2017-04-05 kl. 22:43.
Citera
2017-04-06, 01:42
Bannlyst
Nu fattade jag ju att detta var trams så fort du nämnde det där med "manicken som spelar in hemtelefonen", lite fel tidsperiod för det. Dock absolut inte osannolikt i mitten på 90-talet för då gjorde jag nämligen det själv.

Men om detta hade varit sant kan jag bidra med ännu en egen erfarenhet:

Jag åkte hem till snubben, drog honom med en Bacho skiftnyckel på modiga 35 cm i roten så han durade av. Sen la jag honom utan byxor med röven upp i vår trappuppgång, gick in till slynan och sa "din flickvän väntar i trappan". När hon gick ut så låste jag dörren och när jag öppnade den nästa gång var det för att hiva ut hennes kläder.
Citera
2017-04-06, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Jag har hämnats.. det kändes skitbra ett tag. Sedan kom jag till insikt med att jag hade mått bättre av att bara ignorera och dra och skämdes tillslut. Man kommer över saker och när man gör det inser man att det hade varit bättre för den långsiktiga vinsten att ignorera personerna.

Du har visat för omgivningen att du accepterar inte vad som helst,bra! Hur hämnades du?
Citera
2017-04-06, 08:13
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Jag tror inte att du är ensam om att tänka så, alla känner nog detsamma men inte alla agerar på det. Jag tänker att hämnd och knytnävar mer är en form av känsloyttringar helt utan självbehärskning (detsamma som otrohet om man hårddrar det...) än ett avslut och att självbehärskning verkligen gynnar både en själv och hela situationen. Man befinner sig ju i den situationen bara för att andra människor agerat på sina känslor på ett primitivt sätt - det leder sällan till något positivt i längden.

Som qazwsxedc också nämnde så blir det för många en bitter eftersmak på att hämnas. Kommer man att vara stolt över det om 1 år, 5 eller 10 år? Eller skulle man känna större självrespekt och stolthet om man valde att ignorera alla negativa känslor och stänga dörren till det förhållandet?

Ett avslut är ju faktiskt inte bara slutet på något om man väljer "rätt" väg. Det kan bli början på något bra och positivt istället och det är därför jag menar att man bör stanna upp och tänka efter innan man agerar. För dom som kan...
Citera
2017-04-06, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyCute
Jag tror inte att du är ensam om att tänka så, alla känner nog detsamma men inte alla agerar på det. Jag tänker att hämnd och knytnävar mer är en form av känsloyttringar helt utan självbehärskning (detsamma som otrohet om man hårddrar det...) än ett avslut och att självbehärskning verkligen gynnar både en själv och hela situationen. Man befinner sig ju i den situationen bara för att andra människor agerat på sina känslor på ett primitivt sätt - det leder sällan till något positivt i längden.

Som qazwsxedc också nämnde så blir det för många en bitter eftersmak på att hämnas. Kommer man att vara stolt över det om 1 år, 5 eller 10 år? Eller skulle man känna större självrespekt och stolthet om man valde att ignorera alla negativa känslor och stänga dörren till det förhållandet?

Ett avslut är ju faktiskt inte bara slutet på något om man väljer "rätt" väg. Det kan bli början på något bra och positivt istället och det är därför jag menar att man bör stanna upp och tänka efter innan man agerar. För dom som kan...

Detta är det ultimata sveket från din " bästa vän" det förtjänar det ultimata straffet ( inte mord ) vem har pratat om knytnävar? Detta svin skall för resten av sitt liv känna obehag och rädsla vid tanke på ts.
Ugh Anywhan har talat 💪🏻
Citera
2017-04-06, 09:44
Medlem
MeMajks avatar
(FB) Den stora tråden om nätdejting /mod

(FB) Min polare identifierar sig själv som "han" istället för "jag" när han tänker

Eftersom du läst psykologi hela ditt liv så kanske du kan avsätta lite terapi med dig själv eller skaffa ny brud via tinder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in