2021-04-08, 08:35
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Tar det längre tid att skriva, torskar man pengar. Det oroar mig att detta konceptet inte når fram till vissa. Jag hade gått miste om flera hundratusen kronor om jag varit tvungen att bekymra mig om feedback och dylikt, det är rätt tragiskt att sitta och vara duktig och inte få varken mer betalt eller beröm. Men för fan grabbar och tjejer, kör på.

Nä det finns ingen anledning att vara duktig bara för att. Men att bara göra det lilla som man gick med på när man tog jobbet är väl inte så svårt.

Problemet är att ni som klagar bara tänker på er själva. Varken på nästa operatör eller företaget som betalar ut lönen till er. Då måste dom ha någon som tar er i öronen och det är erat egna fel.
Senast redigerad av Bbobi 2021-04-08 kl. 08:41.
2021-04-08, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Nä det finns ingen anledning att vara duktig bara för att. Men att bara göra det lilla som man gick med på när man tog jobbet är väl inte så svårt.

Problemet är att ni som klagar bara tänker på er själva. Varken på nästa operatör eller företaget som betalar ut lönen till er. Då måste dom ha någon som tar er i öronen och det är erat egna fel.

Precis men nu var det ju villkoren visa av oss hade synpunkter på, vakna till lite.

Klart man tänker på sig själv. Och vad fan din dåre SKRIV bara, det är inte högskoleprovet, oavsett vad kollegan skrivit så finns det en miljard saker du kan skriva. Och företaget klarar sig bra dom med för korrekt grammatik, stort antal tecken, osv genererar ingen ytterligare trafik, ta in det nu bara.
2021-04-08, 09:36
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Precis men nu var det ju villkoren visa av oss hade synpunkter på, vakna till lite.

Klart man tänker på sig själv. Och vad fan din dåre SKRIV bara, det är inte högskoleprovet, oavsett vad kollegan skrivit så finns det en miljard saker du kan skriva. Och företaget klarar sig bra dom med för korrekt grammatik, stort antal tecken, osv genererar ingen ytterligare trafik, ta in det nu bara.

Det gör jag också. Jag skriver på hela tiden. Att jag har åsikter säger inget om hur jag jobbar. Har kollegan innan fuckat upp så skriver jag bara något och skickar för att få min krona för det. Inte mitt problem.

Men det tar liksom inte bort att dom får ställa kraven dom vill. Att logga korrekt och grammatik är inte svårt att förstå varför det är viktigt när det är så många som skriver i samma chattar. Det behöver jag knappat förklara. En skriver korrekt så kommer nästa och svarar med rinkebysvenska? Sen nästa med ord som bara används i norrland? Nä klart det måste vara konsekvent så att det är trovärdigt. Såna röda flaggor är inte bra. Vi vill ju inte att branchen ska få uppmärksamhet som gör att det sätts käppar i hjulen för det. Den här tråden hjälper inte heller.
Senast redigerad av Bbobi 2021-04-08 kl. 09:39.
2021-04-08, 09:39
Medlem
Citat:
Det gör jag också. Jag skriver på hela tiden. Att jag har åsikter säger inget om hur jag jobbar. Har kollegan innan fuckat upp så skriver jag bara något och skickar för att få min krona för det. Inte mitt problem.

Men det tar liksom inte bort att dom får ställa kraven dom vill. Att logga korrekt och grammatik är inte svårt att förstå varför det är viktigt när det är så många som skriver i samma chattar. Det behöver jag knappat förklara. En skriver korrekt så kommer nästa och svarar med rinkebysvenska? Sen nästa med ord som bara används i norrland? Nä klart det måste vara konsekvent så att det är trovärdigt.

Nu får du välja hur du ska ha det, måste vi tänka på dig när vi skriver eller är det helt lugnt och du skriver bara något utan att bekymra dig över kollegans mess?

Jo klart dom får, precis som att juntan i Burma får skjuta barn, men man får klaga på det med, det är helt rimligt. Vad är det för jävla argument?

Du får betänka vilka du skriver med, rinkebysvenska eller ej så är det förhoppning om träff som motiverar gubben, inte hur många ord du stavar rätt i ditt meddelande.
Senast redigerad av gurka111 2021-04-08 kl. 09:42.
2021-04-08, 09:43
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Nu får du välja hur du ska ha det, måste vi tänka på dig när vi skriver eller är det helt lugnt och du skriver bara något utan att bekymra dig över kollegans mess?

Jo klart dom får, precis som att juntan i Burma får skjuta barn, men man får klaga på det med, det är helt rimligt. Vad är det för jävla argument?

Du får betänka vilka du skriver med, rinkebysvenska eller ej så är det förhoppning om träff som motiverar gubben, inte hur många ord du stavar rätt på i ditt meddelande.

Klart jag skriver något som jag ska för att hantera situationen, eller hur? Men jag börjar inte rapportera till coacher utan jag skriver mitt svar och skickar. Får han någon på sig så var det inte pga mig.

Så är det, förhoppningen om träff. Men det betyder inte att det är dumt att försöka uppehålla nån slags standard i alla fall. Det är ju åter igen inte svårt att skriva 150 tecken eller att logga lite. Du får betalt.
Senast redigerad av Bbobi 2021-04-08 kl. 09:45.
2021-04-08, 09:49
Medlem
Citat:
Klart jag skriver något som jag ska för att hantera situationen, eller hur? Men jag börjar inte rapportera till coacher utan jag skriver mitt svar och skickar. Får han någon på sig så var det inte pga mig.

Så är det, förhoppningen om träff. Men det betyder inte att man inte ens behöver försöka uppehålla nån slags standard.

Hantera situationen? Låter som att du är första polis på plats när tio bilar smällt på E4an och det brinner och folk skriker. Oavsett vad kollegan skrivit så behöver inte ditt mess anknyta till det för att korrespondensen ska fortlöpa, det bara är så. Glöm vad andra skriver och fokusera på tat tjäna dina pengar bara.

Nej det är inte standard som genererar trafik så är det raringen, vi har gått igenom detta i detalj i denna tråden i flera hundra sidor. Och jag kan personligen för tionde gången i ordningen upplysa om att jag under mina 5 år skrivit både kort, långt, bra, mindre bra, dåligt, ironiskt, flörtigt, fittigt, och det har inte gjort någon skillnad överhuvudtaget när det gäller min statistisk, punkt och sen fckn slut, kan du be din personliga assistent att läsa upp detta för dig långsamt nu?
2021-04-08, 09:51
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Hantera situationen? Låter som att du är första polis på plats när tio bilar smällt på E4an och det brinner och folk skriker. Oavsett vad kollegan skrivit så behöver inte ditt mess anknyta till det för att korrespondensen ska fortlöpa, det bara är så. Glöm vad andra skriver och fokusera på tat tjäna dina pengar bara.

Nej det är inte standard som genererar trafik så är det raringen, vi har gått igenom detta i detalj i denna tråden i flera hundra sidor. Och jag kan personligen för tionde gången i ordningen upplysa om att jag under mina 5 år skrivit både kort, långt, bra, mindre bra, dåligt, ironiskt, flörtigt, fittigt, och det har inte gjort någon skillnad överhuvudtaget när det gäller min statistisk, punkt och sen fckn slut, kan du be din personliga assistent att läsa upp detta för dig långsamt nu?

Jättebra och vart i allt det här får inte jag ha åsikten att den som betalar din lön får ställa de krav dom vill? Hantera situationen, är att få konversationen att gå vidare. Varför är det så viktigt för dig hur jag uttrycker mig?

Du kan skriva en blogg om du vill ha monolog och inte klarar av att inte alla tycker som du. Märks ju att du inte ens klarar av att prata så känslomässig som du redan blivit och drar in en massa sjuka saker som skjuta barn i burma och olyckor på e4. Har du tagit dina mediciner idag gurkan?
Senast redigerad av Bbobi 2021-04-08 kl. 09:55.
2021-04-08, 09:53
Medlem
fanvaslitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Amir är Jesus som återuppstått haha, det är ju perfekt eller hur?!
Han sprider kärlek vart han än går

: DD 11/10
2021-04-08, 09:55
Medlem
Citat:
Jättebra och vart i allt det här får inte jag ha åsikten att den som betalar din lön får ställa de krav dom vill?

Du kan skriva en blogg om du vill ha monolog och inte klarar av att inte alla tycker som du.

Du får ha åsikter det är helt ok för mig, om du uttrycker dom på ett diskussions forum så finns det en överhängande risk att folk börjar argumentera emot dom dock, fan ja blir orolig för dig nu, ärligt.

Ja nej jag skriver vad som gäller, en del har vett nog att fatta det, en del inte. Men jag kan leva med det, ingen fara alls. Det bästa vore om alla tog till sig mina råd, det är gynnsamt för inkomsten nämligen.
2021-04-08, 09:58
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Du får ha åsikter det är helt ok för mig, om du uttrycker dom på ett diskussions forum så finns det en överhängande risk att folk börjar argumentera emot dom dock, fan ja blir orolig för dig nu, ärligt.

Ja nej jag skriver vad som gäller, en del har vett nog att fatta det, en del inte. Men jag kan leva med det, ingen fara alls. Det bästa vore om alla tog till sig mina råd, det är gynnsamt för inkomsten nämligen.

Ja så diskutera då istället för att vara så löjlig med dina sjuka paraleller. Att hantera situationen är att få konversationen att fortgå. Man kan ta upp något annat som du säger.

Skjuta barn i burma och att jag skulle vara nån polis, haha. Vart får du allt ifrån? Jag har mina åsikter men i slutändan är det pengarna som spelar roll för mig precis som för dig. Det gör dock inte att mina åsikter om vad arbetsgivaren faktiskt får kräva andras.
Senast redigerad av Bbobi 2021-04-08 kl. 10:01.
2021-04-08, 10:00
Medlem
Citat:
Ja så diskutera då istället för att vara så löjlig med dina sjuka paraleller. Att hantera situationen är att få konversationen att fortgå. Man kan ta upp något annat som du säger.

Skjuta barn i burma och att jag skulle vara nån polis, haha. Vart får du allt ifrån?

Nu får du ändå ge dig, det är ju jag som lagt fram argument, du har inte bidragit med någonting. Du hade fel, jag tillrättavisade dig, acceptera det bara.
2021-04-08, 10:02
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Nu får du ändå ge dig, det är ju jag som lagt fram argument, du har inte bidragit med någonting. Du hade fel, jag tillrättavisade dig, acceptera det bara.

Har inte haft fel om något då det är åsikter vi uttryckt.

Problemet är att du uppenbarligen inte klarar av att föra en dialog utan går bananas så fort någon inte håller med dig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in