2019-02-04, 01:28
Medlem
Någon som jobbat med detta som aldrig skattat och smitit under radarn?
2019-02-04, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolf-of-drogsved
KIK, sök på #chattopp

Kul om fler går med här!
2019-02-04, 14:46
Medlem
Skriv ett meddelande, få betalt, rätt bra upplägg, mer flexibelt kan det inte bli. Sen om du inte kan tjäna pengar på det så är du för långsam, punkt slut.
2019-02-04, 16:06
Medlem
Senast redigerad av magictruffles 2019-02-04 kl. 16:13.
2019-02-05, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Var också skeptisk till en början, speciellt då jag hade lite problem med lönen först. Men enda sedan dess, då jag började för cirka ett år sedan har allting varit för bra för att vara sant.

Det är visst ett udda jobb, men jag älskar det. Jobbar "heltid"

Sanning:
Jobbar 4-5 timmar om dagen, 5 dagar i veckan och tjänar cirka 20 000 i månaden (true story). Jag är rätt skicklig på jobbet då jag skriver extremt snabbt. Jag tjänar pengar när jag vill och hur mycket jag vill. Jag blir dock lite lat ibland. Det bästa är att jag får pengarna VECKOVIS, varje fredag. Folk omkring mig börjar undra hur fan jag tjänar så bra då jag inte gör någonting? För inte fan berättar jag för dem att jag har detta som jobb, haha!
Så ni som oroar er: Oroa er inte. Vet att detta kanske låter som drömmarknadsföring, men det är det inte. Det är sanning och jag skulle inte ljuga.

Frågan är om man ska skita i att börja plugga och istället bara satsa på detta? Tjänar fan mer under några timmar om dagen än en vanlig snubbe som sliter 8h om dagen. Jag kan tjäna mer än 40 lax om jag så vill, fullständigt ÄLSKAR detta jobb. Är evigt tacksam.

Jag har själv precis börjat jobba med detta och det visade sig att jag var bra på det. Efter en vecka skickar jag lite mer än 50 meddelanden/h. Jag vet att det finns folk som gör det dubbla. Men jag vet att jag kommer att bli snabbare och snabbare. Hur många meddelanden i timmen får du iväg för att få den lönen?
2019-02-07, 16:51
Medlem
Hejsan!
Har fått jobb här vid sidan av mina studier, och moralen skiter jag fullständigt i. Klart någon måste underhålla de kåta gubbarna! Dom finns väl överallt ändå, gott att tjäna pengar på dom under tiden isåfall!

Min fråga rör sig inte om ifall det är ett bra jobb eller inte, jag räknar med att tjäna pengar ifall jag skriver bra helt enkelt.
Jag är mer nyfiken på skatt-delen. Ni som jobbar där VITT, hur skattar ni?
Jag har inga planer på att öppna upp och få pengarna via payoneer för att slippa skatt, jag har alltid och kommer att alltid betala min skatt även om det kanske svider att göra det ibland.
Är det en bra idé att få pengarna till sitt svenska bankkonto? Och nej, jag är inte sugen på att bli dumförklarad över att jag överväger det.

Ska man själv skicka in uppgifter till skatteverket så vill ju dom ha en årssumma som dom sedan kommer dra skatt på, jag sa i kontakt med skatteverket att det är svårt att avgöra hur mycket man kommer att tjäna per år. Hur gör ni?
2019-02-08, 14:13
Medlem
Ville bara flika in med att, ni som skriver under 50 i timmen är hjärndöda, det har aldrig någonsin varit så dålig kö för mig. Har jag fått ett superkonto tro?
2019-02-09, 22:34
Medlem
Hej! Var signat man upp på detta jobb som alla verkar jobba med? Trolla gubbar på skumma dejtingsidor? Jag behöver tjäna extra pengar utöver mitt jobb...kan nån länka?
2019-02-10, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagardum123
Hej! Var signat man upp på detta jobb som alla verkar jobba med? Trolla gubbar på skumma dejtingsidor? Jag behöver tjäna extra pengar utöver mitt jobb...kan nån länka?
Hörru herr Jagardum.... du ska inte alls söka in till detta jobb. Du ska låta kamelen stanna parkerad hela dan' idag. Och låta oss vanliga svenskar fira pengar med att vänta 20 minuter på ett meddelande för att för 0,12 kunna euro se på kukbild från håriga Anders, faTTaRR'DUUH????!
Senast redigerad av magictruffles 2019-02-10 kl. 12:44.
2019-02-10, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Hörru herr Jagardum.... du ska inte alls söka in till detta jobb. Du ska låta kamelen stanna parkerad hela dan' idag. Och låta oss vanliga svenskar fira pengar med att vänta 20 minuter på ett meddelande för att för 0,12 kunna euro se på kukbild från håriga Anders, faTTaRR'DUUH????!

HAHA, skön referens till Tomten är far till alla barnen.
2019-02-11, 14:18
Medlem
Är jobba fortfarande jobbiga med överdriven feedback eller är det lite mer chill nu? Mest nyfiken...
2019-02-11, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Är jobba fortfarande jobbiga med överdriven feedback eller är det lite mer chill nu? Mest nyfiken...

JH är åt helvete.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in