Citat:
Ursprungligen postat av
Sarajevo
Ni som jobbar på jobba-hemifrån och liknande sidor, vad har ni för teknik för att skriva så många meddelanden som möjligt? Jag har börjat lite smått, men det är fan i mig otroligt att det tar flera minuter för ett meddelande, och vad får man, en krona per meddelande ungefär. Jag menar timlönen är inte särskilt bra, även om man kan få lite extra cash. Det är mycket man ska sätta sig in i innan man väl kan skicka ett meddelande. Det är liksom inte bara "åååh gud vad jag är kåt idag" utan man ska sätta sig in i en lång historia ibland...
Förstår dig. Jag typ snittar 25-meddelanden per timme. = 7-euro en helg för två timmars arbete. 4-timmar 14. 8-timmar 28-euro. Sen är det ju skattefritt. Men man får nötta nötta nötta, har märkt att det börjar lätta. Men så är ju köerna ett problem också.
Men har man inget liv så är det väl bara att disciplinera sig och sitta 10-12 tim om dagen om man behöver få ihop lite pengar. Nötter man borde man iallafall komma upp i 30-40 per timme om köerna går bra vilket då ger ca 2000 skickade per vecka lågt räknat är det ca 270-euro * 4 = 1000euro. = tiotusen skattefritt. Anpassa sig efter klockan. Eftermiddag/Kväll/Natt. Ingen ide överhuvudtaget på vardagarna under dagen.
Verkligen inget jobb att satsa livet på direkt. Men som jag som är sjukskriven för en skallskada och behöver pengar liksom. Behöver få in någon tusenlapp extra så har tänkt att disciplinera mig i veckan som kommer nu. Får se hur det går kan återkoppla om hur det gick för mig.