2019-01-30, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Min största undran är hur där finns rätt smarta män där som driver stora företag och säkert tjänar massvis med pengar men är ändå dumma nog för att falla för sidan. Hur tänker dem egentligen? Och att dom aldrig ger sig heller utan bara fortsätter och fortsätter, särskilt en av dem som varit där i nästan två år och alltid spenderar pengar på nya. Det måste vara som en drog för dem, antar jag? Som att dom får dopamin utsläppt i hjärnan när tjejerna skriver till dem?
Samma som ett spelberoende kan jag tänka mig

Håller med. Vissa av dessa män är ju sjukt framgångsrika. Egna företag med xx antal anställda, läkare, jurister etc. Och så finns det ju kändisarna också, vissa som till och med är gifta och har barn..
2019-01-30, 13:52
Medlem
Jag har erfarenhet av att jobba med detta och jobbade ca 6 timmar per dag. Kunde bli dåliga dagar och mindre dåliga dagar beroende på trafiken och infödet av meddelanden. Men det var för dåligt flöde så jag slutade. Nu har jag försökt hitta någon som anställer chattoperatörer och som ger så pass mycket flöden i trafiken så att det känns som det är värt besväret. Någon som kan indikera några aktuella företag som anställer och som inte bara begär in ansökan? Gärna någon som inte betalar ut lön på svenska bankkonton, utan kanske på Paypal, Payoneer eller liknande. Där är jag inte så nogräknad =)
Senast redigerad av Gummiryggar 2019-01-30 kl. 13:57.
2019-01-30, 20:38
Medlem
Någon som arbetar med detta som skattar sin lön och kan förklara hur man skattar den och gör det lagligt?
2019-01-31, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Någon som arbetar med detta som skattar sin lön och kan förklara hur man skattar den och gör det lagligt?

Min läckra kåta kvinna, SA-skatt är det du söker efter
2019-01-31, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Min största undran är hur där finns rätt smarta män där som driver stora företag och säkert tjänar massvis med pengar men är ändå dumma nog för att falla för sidan. Hur tänker dem egentligen? Och att dom aldrig ger sig heller utan bara fortsätter och fortsätter, särskilt en av dem som varit där i nästan två år och alltid spenderar pengar på nya. Det måste vara som en drog för dem, antar jag? Som att dom får dopamin utsläppt i hjärnan när tjejerna skriver till dem?
Samma som ett spelberoende kan jag tänka mig

Som du skriver det är lite som jack vegas torskar, det blir respons direkt så det går inte att sluta. Dom får ut något av det, sen finns det inte mycket eftertanke eller reflektion. Sen finns det intelligenta människor som är naiva, och som även har dålig koll på internet. För oss under 40 är det något naturligt och inget vi tar på allvar, dvs internet, vi var med från början har solid datorvana och vet vad internet är och vilka förhållanden som råder. Många äldre har ingen koll alls, förutom i den utsträckningen dom använder nätet och datorer i jobbet, skickar ett mail, använder excell, powerpoint etc.
2019-01-31, 14:42
Medlem
CheeseHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.GordonRamsay
Håller med. Vissa av dessa män är ju sjukt framgångsrika. Egna företag med xx antal anställda, läkare, jurister etc. Och så finns det ju kändisarna också, vissa som till och med är gifta och har barn..
Hur många av dessa talar egentligen sanningen tänker jag, lätt att ordbajsa för att få Sara, 20 i säng.
2019-02-03, 14:41
Medlem
Ni som jobbar på jobba-hemifrån och liknande sidor, vad har ni för teknik för att skriva så många meddelanden som möjligt? Jag har börjat lite smått, men det är fan i mig otroligt att det tar flera minuter för ett meddelande, och vad får man, en krona per meddelande ungefär. Jag menar timlönen är inte särskilt bra, även om man kan få lite extra cash. Det är mycket man ska sätta sig in i innan man väl kan skicka ett meddelande. Det är liksom inte bara "åååh gud vad jag är kåt idag" utan man ska sätta sig in i en lång historia ibland...
2019-02-03, 17:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Ni som jobbar på jobba-hemifrån och liknande sidor, vad har ni för teknik för att skriva så många meddelanden som möjligt? Jag har börjat lite smått, men det är fan i mig otroligt att det tar flera minuter för ett meddelande, och vad får man, en krona per meddelande ungefär. Jag menar timlönen är inte särskilt bra, även om man kan få lite extra cash. Det är mycket man ska sätta sig in i innan man väl kan skicka ett meddelande. Det är liksom inte bara "åååh gud vad jag är kåt idag" utan man ska sätta sig in i en lång historia ibland...

Förstår dig. Jag typ snittar 25-meddelanden per timme. = 7-euro en helg för två timmars arbete. 4-timmar 14. 8-timmar 28-euro. Sen är det ju skattefritt. Men man får nötta nötta nötta, har märkt att det börjar lätta. Men så är ju köerna ett problem också.

Men har man inget liv så är det väl bara att disciplinera sig och sitta 10-12 tim om dagen om man behöver få ihop lite pengar. Nötter man borde man iallafall komma upp i 30-40 per timme om köerna går bra vilket då ger ca 2000 skickade per vecka lågt räknat är det ca 270-euro * 4 = 1000euro. = tiotusen skattefritt. Anpassa sig efter klockan. Eftermiddag/Kväll/Natt. Ingen ide överhuvudtaget på vardagarna under dagen.

Verkligen inget jobb att satsa livet på direkt. Men som jag som är sjukskriven för en skallskada och behöver pengar liksom. Behöver få in någon tusenlapp extra så har tänkt att disciplinera mig i veckan som kommer nu. Får se hur det går kan återkoppla om hur det gick för mig.
Senast redigerad av El0l 2019-02-03 kl. 17:51.
2019-02-03, 22:14
Medlem
wolf-of-drogsveds avatar
Ni är så jävla korkade som skriver i den här tråden. Jobbet är skit, man får vänta i flera minuter för att få upp ett meddelande. Sitt i tio timmar och dra in 200 spänn nuförtiden.

Sluta skriv i den här tråden så går vi över till KIK, sök på #chattopp
2019-02-04, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wolf-of-drogsved
Ni är så jävla korkade som skriver i den här tråden. Jobbet är skit, man får vänta i flera minuter för att få upp ett meddelande. Sitt i tio timmar och dra in 200 spänn nuförtiden.

Sluta skriv i den här tråden så går vi över till KIK, sök på #chattopp

Stämmer delvis men inte helt riktigt. Sitter man vid peak hour så. Drog in 140kr från 21 till 00 idag.
Tänk såhär - > För dom som inte har något annat eller inte kan jobba. Så att bara sitta 4-timmar om dagen så tjänar du mer än vad soc eller lägsta sjukpeng ger. + att man får tänka lite och ta sjukpengen eller soc samtidigt då du har bank utomlands.... Då har du helt plötsligt dubbla pengen varje månad. Gör stor skillnad.
Senast redigerad av El0l 2019-02-04 kl. 00:48.
2019-02-04, 01:08
Medlem
Gazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Förstår dig. Jag typ snittar 25-meddelanden per timme. = 7-euro en helg för två timmars arbete. 4-timmar 14. 8-timmar 28-euro. Sen är det ju skattefritt. Men man får nötta nötta nötta, har märkt att det börjar lätta. Men så är ju köerna ett problem också.

Men har man inget liv så är det väl bara att disciplinera sig och sitta 10-12 tim om dagen om man behöver få ihop lite pengar. Nötter man borde man iallafall komma upp i 30-40 per timme om köerna går bra vilket då ger ca 2000 skickade per vecka lågt räknat är det ca 270-euro * 4 = 1000euro. = tiotusen skattefritt. Anpassa sig efter klockan. Eftermiddag/Kväll/Natt. Ingen ide överhuvudtaget på vardagarna under dagen.

Verkligen inget jobb att satsa livet på direkt. Men som jag som är sjukskriven för en skallskada och behöver pengar liksom. Behöver få in någon tusenlapp extra så har tänkt att disciplinera mig i veckan som kommer nu. Får se hur det går kan återkoppla om hur det gick för mig.

Vad heter företaget du jobbar för?
2019-02-04, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blygtsomkenta
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av chatoperatör via jobba hemifran?
Hur många timmar per vecka jobbar ni och vad tjänar ni då?

Finns flera trådar om du söker.
Lycka till

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in