2018-12-18, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Haha vi pratar alltså om att folk sitter och jobbar svart för typ 50kr i timmen om ens det ?
Säkert humor och se endel som har skrivits .

Det var första och enda gången jag ens försökte, och då var det även obetald "utbildning". Hade kunnat skriva på direkten från första början och troligtvis skrivit bättre än vad jag gjorde efter "utbildningen.

Men ja, anledningen till att även jag endast hann med runt 50 meddelanden på 90 minuter var även för att det var en del tragikomedi bland tidigare meddelanden. Gick över till att bli bara sorgligt och det humoristiska försvann....
2018-12-18, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Det var första och enda gången jag ens försökte, och då var det även obetald "utbildning". Hade kunnat skriva på direkten från första början och troligtvis skrivit bättre än vad jag gjorde efter "utbildningen.

Men ja, anledningen till att även jag endast hann med runt 50 meddelanden på 90 minuter var även för att det var en del tragikomedi bland tidigare meddelanden. Gick över till att bli bara sorgligt och det humoristiska försvann....

Ok intressant !
Så du satt alltså i 90 minuter gratis ? Hur länge är utbildningen ? Verkar ju vara dåligt betalt enligt endel när jag skummat igenom tråden medans andra påstår att det är guld vilket man förstår inte är fallet.
2018-12-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ifb
Ok intressant !
Så du satt alltså i 90 minuter gratis ? Hur länge är utbildningen ? Verkar ju vara dåligt betalt enligt endel när jag skummat igenom tråden medans andra påstår att det är guld vilket man förstår inte är fallet.

Yes, det gjorde jag men är ingenting jag lägger någon vikt på. Var en spännande upplevelse och fick mig att uppskatta mitt förhållande något enormt mycket mer, vilket är värt mer än pengar.

"Utbildningen" vilket var mer en utfrågning än utbildning tog kanske runt två timmar och det berodde endast på utbildningsledaren inaktivitet. Jag bad självmant att få börja skriva själv och runda av intervjun

Är absolut inget guld, de som skriver detta är antagligen betalda alternativt coacher på aktuella sidor.. Speciellt när folk som jobbar detta bör inte promota arbetet då det blir mindre jobb för de själva och därmed mindre lön.
2018-12-18, 19:33
Medlem
Citat:
Yes, det gjorde jag men är ingenting jag lägger någon vikt på. Var en spännande upplevelse och fick mig att uppskatta mitt förhållande något enormt mycket mer, vilket är värt mer än pengar.

"Utbildningen" vilket var mer en utfrågning än utbildning tog kanske runt två timmar och det berodde endast på utbildningsledaren inaktivitet. Jag bad självmant att få börja skriva själv och runda av intervjun

Är absolut inget guld, de som skriver detta är antagligen betalda alternativt coacher på aktuella sidor.. Speciellt när folk som jobbar detta bör inte promota arbetet då det blir mindre jobb för de själva och därmed mindre lön.

Klart ditt förhållande är mer värt en pengar, iaf små slantar vilket det verkar handla om. Är nog övriga inom företaget som du nämner som vill ha fullt med folk som jobbar. Skulle vissa kunna dra in endel summor jag sett här så hade det ju inte varit speciellt smart att skryta om det. Mindre lön precis som du skrev.
2018-12-18, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Ibland då det laddar efter nästa meddelande, om man refreshar så kommer det direkt ett nytt meddelande (ibland!) och det är rätt frustrerande. Som om den inte kan uppdatera automatiskt
Är det på grund av att man refreshat eller är det ren tur att det kom direkt efter?
Upplever samma sak, hänt alldeles för många gånger för det ska vara tur.

Citat:
Testade på, första kvällen skrev jag 50 meddelanden på kanske 90 minuter men jävlar vad det sög livslusten ur mig. Absolut inte värt i min mening Jag tror absolut att man kan skicka en 1000 meddelanden på en dag om man kommit in i det och inte "loggar" allt.

Finns oerhört mer lukrativa jobb som ger betydligt mer flos i plånkan än denna skit...

Bränd eller? På JH var det dött i en kvart-tjugomin på en söndagskväll runt 22.00.... Märkligt nog så mellan 00.00-02.00 ish så fick jag nya meddelanden konstant.

Edit; Kul även när någon av tjejerna har arbetet författare men tittar man tidigare skickade meddelanden vill man ju bara slita ut sina ögon på grund av misshandeln av svenska språket...
Det är ju du som är lika smart som en 3-åring.
När tror du flest operatörer jobbar? Jo, timmarna före midnatt sista dagen innan lönen låser sig, de flesta jobbar ikapp Söndag kväll för att nå sitt lönemål, det krävs nog 30 i iq för att räkna ut det, och att det ökade efter midnatt? Vem kunde lista ut det, jävla nöt.
Jag loggar allt och tjänar mycket bättre än vad du gör, det är du som suger och inte inser du måste komma in i jobbet, vilket gäller för alla jobb.

Och ja jobbet suger, men det är enkla pengar om man har disciplin, jag kör igenom Jordan petersonss lektioner under tiden till exempel, man får göra något produktivt av det.
2018-12-18, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livia213
Upplever samma sak, hänt alldeles för många gånger för det ska vara tur.

Det är ju du som är lika smart som en 3-åring.
När tror du flest operatörer jobbar? Jo, timmarna före midnatt sista dagen innan lönen låser sig, de flesta jobbar ikapp Söndag kväll för att nå sitt lönemål, det krävs nog 30 i iq för att räkna ut det, och att det ökade efter midnatt? Vem kunde lista ut det, jävla nöt.
Jag loggar allt och tjänar mycket bättre än vad du gör, det är du som suger och inte inser du måste komma in i jobbet, vilket gäller för alla jobb.

Och ja jobbet suger, men det är enkla pengar om man har disciplin, jag kör igenom Jordan petersonss lektioner under tiden till exempel, man får göra något produktivt av det.

Oj, vilka ömma tår jag har klivit på... Får du extra betalt för att föra propaganda här? Att du kommer med personliga påhopp är lika med att du redan förlorat diskussionen. Det är sen gammalt.. Har man inget att komma med får man ta till din taktik....

Jag tror verkligen inte att du tjänar mer än vad jag gör - jag gjorde detta som ett roligt experiment. Att du ens ser JP's "lektioner" som något produktivt får mig att tvivla enormt på ditt IQ. Vilka mer öppna dörrar ser du som lektioner?

Jag påpekade bara att det absolut inte hamnar om max en till två minuter per meddelande som dyker upp vid ens den mest "döda" tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Livia213
Frilansar, tjänar typ 5k/månad juni, juli augusti, sedan typ 1k/månad resten av året innan det är färdigt, har varit lite seg med att fylla i rätt blanketter för skatteverket för arbetsgivaravgift m.m, men hört att om man är under typ 30k/år så behöver man inte skatta en sidoinkomst?
Har inget socialavgiftsavtal, men behöver ändå sköta allt själv, känns lite surt vid så låg inkomst, någon som vet vad jag behöver göra och inte, skatteverket gav riktigt kass hjälp.
Fyllt i papper om SA-skatt, sedan är jag lite osäker.

En av dina tidigare trådstarter, absolut du drar in storkovan på detta
Senast redigerad av pogba 2018-12-18 kl. 20:14.
2018-12-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoguslaya
1000 meddelanden om dagen, ja jo

Ett meddelande var 29:e sekund * 8 timmars arbetsdag.
Nu har jag inte läst trådens 400 inlägg, och vet inte vad som skall skrivas, och/eller om det kan automatiseras, men det får nog anses som ett jävla tempo.
2018-12-18, 22:07
Medlem
Kan ni inte ge lite roliga exempel på dom operatörer som begår misstag/skriver roliga saker? Alla är vi ändå anonyma här och har ändå ingen stolthet. Tror nog en del stör sig grovt på mina meddelanden. Och även meddelanden från kunder ni tycker är roliga och liknande, hade varit kul att få sig ett skratt pga arbetsskada
2018-12-19, 01:32
Medlem
CheeseHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magictruffles
Kan ni inte ge lite roliga exempel på dom operatörer som begår misstag/skriver roliga saker? Alla är vi ändå anonyma här och har ändå ingen stolthet. Tror nog en del stör sig grovt på mina meddelanden. Och även meddelanden från kunder ni tycker är roliga och liknande, hade varit kul att få sig ett skratt pga arbetsskada
Var en kund som nuförtiden vägrar ha analsex därför att under fyllan så sket bruden på hans kuk. Han spydde i badkaret
2018-12-19, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseHD
Var en kund som nuförtiden vägrar ha analsex därför att under fyllan så sket bruden på hans kuk. Han spydde i badkaret

Vet vem det är! Ha ha
Gillar han med krylligt hår och glasögon som är lite efterbliven och leker gynekolog hela tiden. Han låtsas vara läkare men han är arbetslös.
2018-12-19, 15:47
Medlem
Jobbar för liknande företag, här kommer några exempel på de jag snackat med. Kan ju tillägga att typ 90% av dessa är gifta också.

"Vill du"-mannen. 70+ man som avslutar varenda mening med vill du. Skriver typ till hundratals kvinnor och allt är likadant. "Vill du älska, vill du vill du?"

Stött på ett fåtal män som gillar att se när kvinnan blir knullad av hundar.

Finns ett antal som vill låtsas vara bebisar och liknande. Även stött på vissa som haft sex med sin mamma... Var någon snubbe ett tag sedan som ville låtsas vara en gris.

Så är det en massa äldre, dominanta män som söker unga "sprutluder" och "knulldockor". Som vill piska dem tills deras rumpor blir alldeles röda.. De som vill ha rollspel brukar ofta köra Pappa och dotter-scenariot..

Även stött på män som hotar om att våldta och mordhotat för att de inte får ens nummer eller träffar tjejerna.

En handfull män som går igång på att göra en tjej gravid. Killar som vill slicka smutsiga fötter och liknande med.

Men ska inte klaga, det är ju trots allt det jobbet handlar om och det är bara att köra på.
Senast redigerad av Mr.GordonRamsay 2018-12-19 kl. 15:48. Anledning: Stavfel
2018-12-20, 08:51
Medlem
Klassikern på JH är ju LÄDERMANNEN eller LATEXMANNEN.
Han står i sitt vardagsrum, överviktig och utklädd till en kvinna i latex, det är otroligt bisarrt
Ibland då jag kollar på hans bilder vill jag bara spy. Hur mentalt skadad måste man vara för att gilla sådant han tycker om?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in