2017-04-07, 20:56
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
ja Sverige är mer resursstarkt än Turkiet, det går rätt lätt att konstatera via BNP per capita.
Per capita säger nämligen något om just resurstyrka än enbart BNP.
Vilket du bevisade att du inte fattar, vilket ja gör dig till en nöt

Merapi , nu har du faktiskt fel igen , har du verkligen sådana problem att begripa eller spelar du bara korkad för att hålla debatten igång ?

Vi kan ta ett annat exempel så att du kanske förstår skillnaden .
Sveriges BNP per capita år 2013 ca 60.000 USD
Kinas BNP per capita år 2013 ca 7.000 USD
( källa : Globalis.se)
Har Sverige nästan nio gånger så stora resurser som Kina ?
Självfallet inte , endast Merapi skulle tro något sådant , däremot har Kina en stor befolkning som drar ned siffrorna .
Kinas BNP var däremot drygt 22 gånger så stor som Sveriges( källa : Globalis.se )

Vilket av dessa två länder tror du har störst resurser i verkligheten Merapi ?
På samma sätt förhåller det sig med jämförelsen Turkiet - Sverige , turkarna är så många fler än vi att deras BNP per capita blir lägre även om deras BNP är mycket större än vår .

Förstår du fortfarande inte så ska jag försöka förklara det ännu enklare nästa gång .

Citat:
Celeno har redan skämt ut sig så det räcker. Att sitta och dikta upp citat över vad man tycker folk ska ha skrivit....är mer än lovligt patetiskt. och det gör Celeno, ovan bevisat, men faktiskt inte jag. Over my dead body, hur jävla illa jag än skulle tycka om någon.

Det Celeno visade på med några skojfriska exempel var hur fel din teori var även om man jämförde andra länder än Turkiet och Sverige , tyvärr förstod du visst inte detta .

Som jag tidigare har sagt i andra trådar borde du kanske öva lite på läsförståelse .
2017-04-07, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Merapi , nu har du faktiskt fel igen , har du verkligen sådana problem att begripa eller spelar du bara korkad för att hålla debatten igång ?

Vi kan ta ett annat exempel så att du kanske förstår skillnaden .
Sveriges BNP per capita år 2013 ca 60.000 USD
Kinas BNP per capita år 2013 ca 7.000 USD
( källa : Globalis.se)
Har Sverige nästan nio gånger så stora resurser som Kina ?
Självfallet inte , endast Merapi skulle tro något sådant , däremot har Kina en stor befolkning som drar ned siffrorna .
Kinas BNP var däremot drygt 22 gånger så stor som Sveriges( källa : Globalis.se )

Vilket av dessa två länder tror du har störst resurser i verkligheten Merapi ?
På samma sätt förhåller det sig med jämförelsen Turkiet - Sverige , turkarna är så många fler än vi att deras BNP per capita blir lägre även om deras BNP är mycket större än vår .

Förstår du fortfarande inte så ska jag försöka förklara det ännu enklare nästa gång .

Det Celeno visade på med några skojfriska exempel var hur fel din teori var även om man jämförde andra länder än Turkiet och Sverige , tyvärr förstod du visst inte detta .

Som jag tidigare har sagt i andra trådar borde du kanske öva lite på läsförståelse .

Trassla dig ur skägget nångång.

BNP per capita är det enkalste sättet räkna ut hur RIKT ett land är i verkligheten, det står oberoende över hur stort ett land är. Om du inte på allvar verkligen inbillar dig att störst befolkning = rikast.

Tillräckligt överskott dvs hur mycket stålars ett land äger utöver sina grundläggande utgifter ( som i regel handlar om storleken på sin befolkning) samt (mitt tillägg) fysisk plats är vad som avgör hurvida ett land har resurser ta emot flyktingar väl eller inte.

Här har du ex. en lista över världens 25 rikaste länder....och NOTERA vad de anväder för måttstock.

BNP PER CAPITA och inte BNP.

Notera också att varken Kina eller Turkiet är med på listan, men väl Sverige.

https://www.va.se/nyheter/2016/04/01/varldens-25-rikaste-lander/

"skojfriskt"??? är det när man blåljuger och medvetet väljer att sätta citattecken kring ett rent påhitt och låtsas som om det är vad någon skrivit? Det gör Celeno rätt ofta kan jag meddela och förmodleingen en av anledningarna till att få svarar denne längre.
Senast redigerad av Merapi 2017-04-07 kl. 21:32.
2017-04-07, 21:36
Medlem
Citat:
[Inte relevant just nu]
Jag håller normalt sett inte med dig men jag vill ge dig en eloge för att du debatterar här. Om alla tyckte likadant vore det urtrist att försöka föra en debatt.
2017-04-07, 22:32
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Jag håller normalt sett inte med dig men jag vill ge dig en eloge för att du debatterar här. Om alla tyckte likadant vore det urtrist att försöka föra en debatt.

Debatten som Merapi tappert och till synes (nåja) outtröttligt (nåja) för mot hennes motståndare är dessvärre sedan ett par sidor tillbaka så gott som helt off topic och jag hoppas att modsen gör sitt jobb nån gång och rensar lite.
2017-04-07, 22:48
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Utsatt för vaddå? För motargument?

Utsatta för en allt för stor andel män som behandlar kvinnor som skit.
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-04-07 kl. 23:19.
2017-04-08, 00:17
Medlem
WordWarriors avatar
Det finns inget att kämpa för. Kampen är död. Feminismen är död.
2017-04-08, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det finns inget att kämpa för. Kampen är död. Feminismen är död.

MENAr du att halva jordens befolkning är död?
Nog för att detta redan har jobbats för sedan nu länge, men du menar alltså att vi är där nu detta år 2017??
I övrigt får väl jag som inte en feminist säga det att okej, feministerna på Flashback gör det faktiskt bra? Detta i vart fall att hålla ställningarna här.
Och jag undrar FORTFARANDE hur i helvete Feminismen kan vara något för männen??
Var i helv. är MÄNNEN undrar jag som icke- feminist detta fortfarande?!
Senast redigerad av hee4r 2017-04-08 kl. 00:24.
2017-04-08, 00:22
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Det gör Celeno rätt ofta kan jag meddela
Vad jag gör ofta är att avslöja dina lögner, din okunskap och din historielöshet.

Det är väldigt enkelt.

Särskilt då du har den relativt sällsynta egenskapen att fortsätta ljuga efter att ha blivit avslöjad.

Stor humor.
2017-04-08, 00:27
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
MENAr du att halva jordens befolkning är död?
Nog för att detta redan har jobbats för sedan nu länge, men du menar alltså att vi är där nu detta år 2017??
I övrigt får väl jag som inte en feminist säga det att okej, feministerna på Flashback gör det faktiskt bra? Detta i vart fall att hålla ställningarna här.

Majoriteten av jordens kvinnliga befolkning delar inte feministisk ideologi. Varför skulle de? Det är ju en ideologi som bara vill kvotera in kvinnor från övre medelklassen in i högstatusjobb. Utan egna meriter.

Feminismen sviker även kvinnor som är sexarbetare. Kvinnor som vill vara hemma med sina barn. Kvinnor som inte vill tävla med män på deras arena.
2017-04-08, 00:31
Avslutad
Män som hatar kvinnor

Citat:
Majoriteten av jordens kvinnliga befolkning delar inte feministisk ideologi. Varför skulle de? Det är ju en ideologi som bara vill kvotera in kvinnor från övre medelklassen in i högstatusjobb. Utan egna meriter.

Feminismen sviker även kvinnor som är sexarbetare. Kvinnor som vill vara hemma med sina barn. Kvinnor som inte vill tävla med män på deras arena.

Feminismen är fortfarande INTE till för männen?
Att kvinnan som grupp är svag är inget att hymla med.
Men var fan är männen någonstans?
Jo, de finns och de uppehåller sig här på Flashback i syfte att hata kvinnor.
Detta är heller inte att hymla med.
Tråkigt bara att båda dessa "stackars grupper" ingendera vill göra rätt utan bara detta att vinna mark och därmed makt.
Så jag antar att du vill säga mig som icke- och antifeminist att?

Men back to typ this business, så visst tager väl Feministerna upp kampen här på Flashback?
Men nedröstade blir de då, och då detta av de dito "männen" här och då på detta Flashback?
Fullständigt förkastligt iaf i mina ögon jag som inte är en feminist, men att se hur här på Flashback hur ni s. k "män" ges just här fritt utlopp för att hata kvinnor?
Okej om ni inte tror på kvinnan, men ni verkar inte tro på Flashback detta heller?
Senast redigerad av hee4r 2017-04-08 kl. 01:09.
2017-04-08, 00:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Feminismen är fortfarande INTE till för männen?
Att kvinnan som grupp är svag är inget att hymla med.
Men var fan är männen någonstans?
Jo, de finns och de uppehåller sig här på Flashback i syfte att hata kvinnor.
Detta är heller inte att hymla med.
Tråkigt bara att båda dessa "stackars grupper" ingendera vill göra rätt utan bara detta att vinna mark och därmed makt.

Yada, yada...

Ni har haft er feministiska fest i 20 år, minst... Den slutade i svår baksmälla. Den är slut nu. Konservativa vindar blåser.

Gå och lägg er, vänsterpack!
2017-04-08, 00:36
Avslutad
Citat:
Yada, yada...

Ni har haft er feministiska fest i 20 år, minst... Den slutade i svår baksmälla. Den är slut nu. Konservativa vindar blåser.

Gå och lägg er, vänsterpack!

Det är sådana som DU som gör kvinnan till feminist.
Du är en vek sate till s. k "man".
Lycka till, men hörru.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in