Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-27, 20:10
  #1
Medlem
Hej!
Det finns ju många trådar här där folk har svårt att släppa och komma över sina ex. Jag vet hur det är och var i precis samma sits för ungefär 1.5 år sedan. Men tiden gick, hon försvann ur tankarna och jag träffade andra tjejer. Jag var helt inställd på att aldrig se eller höra ifrån henne igen, och jag var okej med det. Det kändes skönt och befriande på ett sätt.

Spola fram till nutid så har hon hört av sig. Hon sa det inte i klartext men jag antog att hon ville ses, så jag frågade. Så efter att inte ha hört av henne på ett helt år har vi nu alltså träffats för ett par veckor sedan, och igen några veckor efter det. Vi har haft det väldigt trevligt och nu senast sas det att vi ska ses snart igen. Men jag blir fan galen på mig själv. Det tog slut mellan oss på ett bra sätt, vi mådde dåligt på varsitt håll som gick ut över förhållandet men vi älskade fortfarande varann. Och nu börjar ju såklart dessa känslor att blossa upp igen.

Jag har ingen aning vad hon vill med det hela och det känns definitivt för tidigt att prata om det. Ett litet hopp har tänts inom mig att kanske, kanske kan det bli vi igen. Nu när vi har setts har det varit på en väldigt vänskaplig nivå, så det är svårt att tyda. Hon är försiktig av sig av naturen, men hon tar på mig om hon får chansen - och det gör man ju inte med vem som helst, tänker jag. Samtidigt är jag ju inte vem som helst i hennes ögon så just det kanske inte betyder särskilt mycket för henne egentligen. Vem vet.

Så långt känns väl allt okej, jag har inte tänkt stressa något eller hoppas för mycket, utan försöka ta det som det kommer och se vart det leder. Men mina tankar går i spinn och jag känner att jag håller på att bli alldeles för needy. Jag får hela tiden slåss emot att skriva till henne trots att det bara gått någon dag sen senast. Det är nog mycket på grund av just ovissheten. Jag vet inte vad hon vill, jag vet inte när vi ska ses härnäst - hela tiden vill jag fråga om hon vill träffas. På ett sätt hade det varit skönt att ha något bestämt, för då vet jag när det händer och jag kan släppa det fram tills dess.

Jag är väl medveten om att om jag inte tar det lite lugnt kommer jag helt klart att sabba alla eventuella chanser jag har. Men det är svårt när man hela tiden måste brottas med att inte höra av sig, det är det enda jag kan fokusera på. Jag har väldigt mycket dötid på jobbet och gör inte så mycket om kvällarna, så det är inte särskilt mycket som distraherar mig utan tankarna är där konstant och vill att jag skriver.

Det hade varit så oerhört skönt att bara finna mig i detta och sluta vilja stressa så förbannat mycket. Det blir inte bättre för att jag vill bestämma träff varenda vecka, veckorna går fort nog som det är ändå. Vill hon ses så kommer hon att höra av sig. Det kanske även ligger någon rädsla i det där, att tänk om hon inte hör av sig? Men vill hon så kommer hon ju att göra det, jag behöver inte vara först på bollen varenda gång.

Hurfan ska jag lyckas med det här då? Jag förstår ju egentligen precis hur jag ska göra, men mina känslor fattar verkligen inte och vill bara nu nu nu. Tips?
Citera
2017-03-27, 20:20
  #2
Medlem
Sinclairs avatar
Varför skulle du inte skriva till henne och säga att det vsr kul att träffas och så, så får du se vad hon svarar. Se till att nädta gång blir till exempel någonstans ni hade trevligt en gång i tiden.
Citera
2017-03-27, 20:25
  #3
Medlem
Tja!

Se till att sysselsätta dig hela tiden bara så brukar det gå över med tiden. Nu vet jag inte varför ni gjorde slut men ärligt talat så tror jag inte någon bryr sig om du är för "needy" eller inte. Vad spelar det för roll om 100 år?

För övrigt håller jag med disco-bosse och sinclair
Citera
2017-03-27, 20:26
  #4
Medlem
Disko-Bosses avatar
Så du har mycket dötid på jobbet och mycket dötid hemma? Lever du för att jobba? Hitta på shit så kommer tiden rulla på snabbare (slipper grubbla lika mycket) och som bonus kommer du väl anses mer intressant också
Citera
2017-03-27, 20:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Varför skulle du inte skriva till henne och säga att det vsr kul att träffas och så, så får du se vad hon svarar. Se till att nädta gång blir till exempel någonstans ni hade trevligt en gång i tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Fackfackfack
Tja!

Se till att sysselsätta dig hela tiden bara så brukar det gå över med tiden. Nu vet jag inte varför ni gjorde slut men ärligt talat så tror jag inte någon bryr sig om du är för "needy" eller inte. Vad spelar det för roll om 100 år?

För övrigt håller jag med disco-bosse och sinclair
Ni har säkert rätt, men det känns ändå inte helt ok. Hon har ju sitt egna liv nu, jag vill inte komma in och helt plötsligt sätta press på henne. Från 0 till 100 på ett par sekunder liksom. Vi sågs senast (andra gången) för mindre än en vecka sedan, och jag råkade höra av mig i två dagar efteråt om något orelaterat. Känns bara väldigt på att redan nu boka in något?
Citat:
Ursprungligen postat av Disko-Bosse
Så du har mycket dötid på jobbet och mycket dötid hemma? Lever du för att jobba? Hitta på shit så kommer tiden rulla på snabbare (slipper grubbla lika mycket) och som bonus kommer du väl anses mer intressant också
Väldigt bra fråga faktiskt. Jag antar att jag gör det även om jag samtidigt anser mig själv att verkligen inte göra det.. Lite sorgligt egentligen, fick mig en tankeställare, tack!
Citera
2017-03-27, 20:44
  #6
Medlem
zz01s avatar
Man vill se det positivt. :-) man vill gärna bland alla tragiska historier verkligen att detta skall bli en lyckad saga(återförening). Tycker du fått bra tips men eftersom du känner kvinnan så borde du veta hur mycket "på" du kan vara? I en normal värld är väl det finaste att få känna sig längtad? Så att få förslag på nästa date borde vara naturligt.
Citera
2017-03-27, 21:01
  #7
Avstängd
Fortsätt dejta. Sätt inte livet på hold för henne igen. Finns ingenting som säger att det kommer bli något eller fungera igen.
Så vill du slippa smärta igen. Se det som friend with benefits.

Vill hon mer än så, så lär ämnet komma upp tids nog. Först då bör du bestämma dig.

Kul att det gick bra iaf! Inte alla som lyckas hålla sitt cool när exet kommer tillbaka!
Citera
2017-03-27, 21:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zz01
Man vill se det positivt. :-) man vill gärna bland alla tragiska historier verkligen att detta skall bli en lyckad saga(återförening). Tycker du fått bra tips men eftersom du känner kvinnan så borde du veta hur mycket "på" du kan vara? I en normal värld är väl det finaste att få känna sig längtad? Så att få förslag på nästa date borde vara naturligt.
Ja så kan man ju också tänka! Gillar hon mig och vill mer så är det klart att hon borde bli glad. Vem hade inte blivit det? Om inte kanske det inte är meningen att det ska bli vi och då spelar det egentligen ingen roll.
Citera
2017-03-27, 21:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Werefore
Fortsätt dejta. Sätt inte livet på hold för henne igen. Finns ingenting som säger att det kommer bli något eller fungera igen.
Så vill du slippa smärta igen. Se det som friend with benefits.

Vill hon mer än så, så lär ämnet komma upp tids nog. Först då bör du bestämma dig.

Kul att det gick bra iaf! Inte alla som lyckas hålla sitt cool när exet kommer tillbaka!
Ja alltså det är ju lite så jag tänker också. Men hur tar jag det vidare på ett fortsatt cool sätt utan att känslorna går mig upp över öronen, och jag blir galen?
Citera
2017-03-27, 21:10
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flaskglass
Ja alltså det är ju lite så jag tänker också. Men hur tar jag det vidare på ett fortsatt cool sätt utan att känslorna går mig upp över öronen, och jag blir galen?

Det skrev jag lite svar på
Fortsätt dejta! Lägg inte alla dina ägg i en och samma korg.
Bra tips annars i tråden, gymma, var med polare, hitta på saker. Plocka upp bergsklättring eller vad som helst.
Alltså lägg tid på dig själv. Låt det "hända" med henne.

Ofta när man känner som du gör, är det för att man inte har valmöjligheter. Hade du brytt dig särskilt mycket om du hade tre andra brudar som smsar "vill ha dig djupt i mig igen"? I think not!


Until then, play ball!
Citera
2017-03-27, 21:16
  #11
Medlem
Disko-Bosses avatar
Vi får hoppas att hon inte bara hör av sig för att hon själv nyligen blivit dumpad och kör det gamla kontakta-exet-tanka-trygghet kortet för att sedan försvinna igen när hon känner sig stark.

Jag tycker du gott kan fortsätta träffa andra tjejer med gott samvete och se hur detta utspelar sig under tiden. Det är OK att vara ego på så sätt och du har inga förpliktelser här.
Frågar hon så var dock ärlig med att du är öppen för att dejta andra. Vill hon ha dig så lägger hon således i en högre växel då risken att förlora dig existerar eller så springer hon iväg med svansen mellan benen och känner sig stött - so be it.
Citera
2017-03-27, 21:16
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Werefore
Det skrev jag lite svar på
Fortsätt dejta! Lägg inte alla dina ägg i en och samma korg.
Bra tips annars i tråden, gymma, var med polare, hitta på saker. Plocka upp bergsklättring eller vad som helst.
Alltså lägg tid på dig själv. Låt det "hända" med henne.

Ofta när man känner som du gör, är det för att man inte har valmöjligheter. Hade du brytt dig särskilt mycket om du hade tre andra brudar som smsar "vill ha dig djupt i mig igen"? I think not!


Until then, play ball!
Jaha du menade dejta andra, inte henne . Ja absolut det har jag inte tänkt låta bli direkt, fick nyligen syn på en tjej jag inte mer än hälsat på än sålänge, och tänkte väl försöka ta det vidare nästa gång jag ser henne. Det känns ju spännande, men faktum kvarstår ändå att exet börjat ta upp lite för mycket plats i mitt huvud. Vi får se

Haha ja jättemycket valmöjligheter har jag ju faktiskt inte, just nu iallafall. Det är väl kanske mycket därför hon tar den plats hon tar som du säger.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback