• 1
  • 2
2017-03-27, 11:29
Medlem
Universells avatar
http://www.nt.se/nyheter/ostergotlan...om4563458.aspx

Citat:
Den nu 16-årige pojken, hemmahörande i västra länsdelen, är misstänkt för våldtäkt mot barn och försök till grov misshandel. Enligt kammaråklagare Britt-Louise Viklund ska han under våren 2016 ha haft sex med två flickor som vid tillfället var under 15 år. Trots att han visste att han var smittad med hiv påstås han ha undanhållit informationen

Citat:
Åklagaren har kallat in flera vittnen till den kommande rättegången, bland annat en tredje flicka som 16-åringen också ska ha haft sex med.

Citat:
– Hon blev jätteförskräckt. Det började med en eller ett par anmälningar och de tjejerna berättade i sin tur om andra flickor som den misstänkte ska ha varit med. En del hade hänt innan han hade fyllt 15 år.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost...dtakt-mot-barn

Citat:
I åklagarens bevisning finns flera vittnesförhör som ska styrka att 18-åringen känt till de båda flickornas ålder.

Citat:
Förhandling i tingsrätten kommer hållas 6 april.

Vad tror ni om det här?
Våldtagit barn OCH HIV smittad. Lär ge enormt straff eller? 5 år? minst?
Verkar som att en del av grejerna hände innan han var 15 dock
Ska bli intressant att se hur rätten ser på det här mycket allvarliga som har hänt
Vad blir straffrabatten på det här månntro? Gissar på att minst 75% kapas av
Senast redigerad av Universell 2017-03-27 kl. 11:34.
Citera
2017-03-27, 11:39
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
http://www.nt.se/nyheter/ostergotlan...om4563458.aspx

Vad tror ni om det här?
Våldtagit barn OCH HIV smittad. Lär ge enormt straff eller? 5 år? minst?
Verkar som att en del av grejerna hände innan han var 15 dock
Ska bli intressant att se hur rätten ser på det här mycket allvarliga som har hänt
Vad blir straffrabatten på det här månntro? Gissar på att minst 75% kapas av

Med tanke på gärningsmannens ålder och uppenbara hänsynslösa och själviska beteende, jag undrar hur en dom kommer att se ut?
Kommer domstolen att finna en utväg för att skydda människor mot gärningsmannens livsfarliga beteende?
Eller, kommer det att bli något ungdomskontrakt och samtalsterapi med förhoppningen att dåren kan rehabiliteras?
Citera
2017-03-27, 12:18
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Med tanke på gärningsmannens ålder och uppenbara hänsynslösa och själviska beteende, jag undrar hur en dom kommer att se ut?
Kommer domstolen att finna en utväg för att skydda människor mot gärningsmannens livsfarliga beteende?
Eller, kommer det att bli något ungdomskontrakt och samtalsterapi med förhoppningen att dåren kan rehabiliteras?

Japp det kommer bli väldigt intressant.

Killen är tydligen från Etiopien (afrikan):

https://minfil.org/RcB4y0bebc/Link_p..._Aktbil_28.pdf

GM: *ita*u, Naho** **engistu
* = y, **=m

Intressant födelsedatum 31/12, antar att de inte har koll på när han egentligen är född?
Kan lika gärna vara över 18 år alltså

Citat:
Flera samlag har varit vaginala och i vart fall två samlag har varit orala
Citat:
De orala samlagen har varit oskyddade
Citat:
genomfört oralt samlag med målsäganden B

Och de andra han har haft sex enligt några vittnen
Det verkar väl som att de inte fått HIV:
Citat:
– Ingen har blivit smittad, lyckligtvis, säger Britt-Louise Viklund.

Jag funderar fortfarande på hur den 16e årige afrikanen tänkte när han hade
sex med minst 2 barn. Och tänker även på hur barnen tänkte.. Svårt att förstå
Senast redigerad av Universell 2017-03-27 kl. 12:33.
Citera
2017-03-27, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag gissar på 40 timmars samhällstjänst.

Citat:
Jag funderar fortfarande på hur den 16e årige afrikanen tänkte när han hade sex med minst 2 barn. Och tänker även på hur barnen tänkte.. Svårt att förstå
En afrikan är en afrikan, och barn är barn. Där har du svaret.

Enl. stämningsansökan bor han på Kråkrisvägen 15 B lgh 1202, och enl. Ratsit på Glimmervägen 7. Vilket stämmer? Är det senare ett boende för "ensamkommande flyktingbarn"?
Citera
2017-03-27, 13:24
Medlem
Citat:
Japp det kommer bli väldigt intressant.

Killen är tydligen från Etiopien (afrikan):

https://minfil.org/RcB4y0bebc/Link_p..._Aktbil_28.pdf

GM: *ita*u, Naho** **engistu
* = y, **=m

Intressant födelsedatum 31/12, antar att de inte har koll på när han egentligen är född?
Kan lika gärna vara över 18 år alltså

Och de andra han har haft sex enligt några vittnen
Det verkar väl som att de inte fått HIV:

Jag funderar fortfarande på hur den 16e årige afrikanen tänkte när han hade
sex med minst 2 barn. Och tänker även på hur barnen tänkte.. Svårt att förstå

Jadu, det är spännande med mångkultur. Barnvåldtäkter kryddade med livsfarliga sjukdomar.
Hoppas flickorna lärde sig, tyvärr tror jag inte det.
Citera
2017-03-27, 13:36
Medlem
Soluss avatar
Varför skriver NT att GM är 16 år medan SVT skriver att han är 18?
Citera
2017-03-27, 13:51
Medlem
-Teddan-s avatar
Afrikaner tror ju att de blir "botade" från HIV om de har sex med oskulder. Killen är ju alltså fullkomligt livsfarlig för det svenska samhället. Men straffet blir några månaders "ungdomsvård". Ingen kan dömas till fängelse i Sverige om de är under 18 år. Men killens riktiga ålder är ju sannolikt 20+.
Citera
2017-03-27, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Teddan-
Afrikaner tror ju att de blir "botade" från HIV om de har sex med oskulder. Killen är ju alltså fullkomligt livsfarlig för det svenska samhället. Men straffet blir några månaders "ungdomsvård". Ingen kan dömas till fängelse i Sverige om de är under 18 år. Men killens riktiga ålder är ju sannolikt 20+.

I logikens namn kan han ju vara yngre som äldre.
Citera
2017-03-27, 14:21
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus

Han var antagligen "15" när han kom till Sverige för ett år sedan och nu har han fått åldern uppskriven av Migrationsverket.
Citera
2017-03-27, 14:22
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
I nuvarande artikel på SVT står det 16 år, kanske har de korrigerat åldern om det stod 18 där förut.

Undrar hur han fick HIV. Med födseln via smittad mor eller som lien i Afrika på något sätt.

Är han asylsökande eller har han uppehållstillstånd?
Citera
2017-03-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Jag gissar på 40 timmars samhällstjänst.

En afrikan är en afrikan, och barn är barn. Där har du svaret.

Enl. stämningsansökan bor han på Kråkrisvägen 15 B lgh 1202, och enl. Ratsit på Glimmervägen 7. Vilket stämmer? Är det senare ett boende för "ensamkommande flyktingbarn"?

Vilken som stämmer vet jag inte, men Kråkrisvägen 15B ser ut att vara vanligt bostadshus. Lgh 1202 bebos av en 32-årig kvinna vid namn Meaza Syoum Gebremariyam (somaliskt namn vad jag förstår) enligt hitta+birthday.se (http://i.imgur.com/Xpmnis1.png). På adressen Glimmervägen 7 bor Mengistu tillsammans med två andra 16-åringar enligt hitta+birthday.se (http://i.imgur.com/Pj2c3vI.png).

Nu finns det folk som föds 31 december, men jag håller med om att det ligger väldigt nära till hands att anta att det är ett taget födelsedagsdatum, däremot är det 1 jan och 1 juli som (i alla fall tidigare) har använts för tagna födelsedatum.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Han var antagligen "15" när han kom till Sverige för ett år sedan och nu har han fått åldern uppskriven av Migrationsverket.

Eller så var han antagligen "15" när han kom till Sverige för ett år sedan och nu har det gått ett år och han är därmed 16? (Förstår att du kanske syftar till 18-årsuppgiften men det lät lustigt när du skrev så...)

- - -

Lite off topic kan det nämnas att alla vittnen förutom "Maria Nilsson (socialtjänsten)" verkar vara personer i umgängeskretsen/bland målsägandes bekanta.
Vittnet Steve* Ambeli* (* = n) är 23 år men ser inte ut som typen att ha kommit i kontakt med GM Yitayu genom arbete, men är själv tillsammans med en tjej som enligt Facebook går på högstadieskola (info upplagd feb 2015).

Min följdfråga blir ju då vad SA har för relation till GM (23 gentemot 16 års ålder), samt om SA haft något gemensamt med GM Yitayu i dragning mot yngre... Inget olagligt så klart när hans flickvän är över 15, men man kan ju lätt undra över samband och sammanhang...
Senast redigerad av Regentia 2017-03-27 kl. 14:54.
Citera
2017-03-27, 14:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Finns många möjligheter.

Klassa som psykiskt sjuk och låsa in personen för vård.

Smittskydd. Låsa in för isolering och tvångsvård.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in