2017-03-27, 15:09
Medlem
Så nu ska vi få betala medicin för en hiv-smittad afrikan också.

Det är inte nog med boende, uppehälle, polisingripanden och rättegångskostnader tydligen.
Citera
2017-03-27, 15:20
Medlem
Hulkapulkas avatar
Lite intressant att HIV-pojken försvaras av DN-journalisten Niklas Orrenius mamma Ylva.
Citera
2017-03-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Japp det kommer bli väldigt intressant.

Killen är tydligen från Etiopien (afrikan):

https://minfil.org/RcB4y0bebc/Link_p..._Aktbil_28.pdf

GM: *ita*u, Naho** **engistu
* = y, **=m

Intressant födelsedatum 31/12, antar att de inte har koll på när han egentligen är född?
Kan lika gärna vara över 18 år alltså
Etiopisk medborgare - då är det väl bara att utvisa skiten på livstid när han suttit sin månad på ungdomshemmet. Vi har väl inget otalt med dem och de tar väl mer än gärna emot medborgare som skubbat värnplikten genom att dra till sverige, eller?
Citera
2017-03-27, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Teddan-
Afrikaner tror ju att de blir "botade" från HIV om de har sex med oskulder. Killen är ju alltså fullkomligt livsfarlig för det svenska samhället. Men straffet blir några månaders "ungdomsvård". Ingen kan dömas till fängelse i Sverige om de är under 18 år. Men killens riktiga ålder är ju sannolikt 20+.
Oj, det hade jag aldrig hört förut. Hur vet du att alla människor på en hel kontinent tror detta? Berätta!
Citera
2017-03-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Oj, det hade jag aldrig hört förut. Hur vet du att alla människor på en hel kontinent tror detta? Berätta!

Personen du citerade skrev inte att det gällde alla afrikaner, utan endast begreppet afrikan i plural. Dvs minst två afrikaner.
Det verkar mer rimligt.
Citera
2017-03-27, 15:47
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Det är väl främst i Sydafrika som den vidriga myten är spridd men möjligen även i fler länder. https://en.wikipedia.org/wiki/Virgin_cleansing_myth
Citat:
A survey by the University Of South Africa (UNISA) in South Africa found that 18 percent of laborers thought that having sex with a virgin cures HIV/AIDS. An earlier study in 1999 by sexual health educators in Gauteng reported that 32 percent of the survey participants believed the myth.[5]
According to the controversial Betty Makoni of the Girl Child Network in Zimbabwe,[6] the myth is perpetuated by traditional healers advising HIV-positive men to cure their disease by having sex with virgin girls.[7] In Zimbabwe, some people also believe that the blood produced by raping a virgin will cleanse the infected person's blood of the disease.[7]
In 2002, psychologist Mike Earl-Taylor wrote that the virgin cure myth may explain the staggering rise in child or infant rapes in South Africa, which is facing an HIV/AIDS epidemic.[3] UNICEF has attributed the rape of hundreds of girls to the virgin cleansing myth.[8]
However, it is unknown exactly how common the myth is and to what degree rapes happen because of the belief in it. The claim that the myth drives either HIV infection or child sexual abuse in Africa is disputed by researchers Rachel Jewkes and Helen Epstein,[9] as well as by research on convicted sex offenders in Malawi, where no evidence was found to support the idea that the virgin cleansing myth prompted any rapes.
Citera
2017-03-27, 15:48
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulkapulka
Lite intressant att HIV-pojken försvaras av DN-journalisten Niklas Orrenius mamma Ylva.

Äsch.....hon är väl bara en av dessa jurister som skär guld med täljkniv tack vare asylkaoset.
Citera
2017-03-27, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Personen du citerade skrev inte att det gällde alla afrikaner, utan endast begreppet afrikan i plural. Dvs minst två afrikaner.
Det verkar mer rimligt.
Nu kanske -Teddan- är kapabel till att själv svara på hur han menade?

Det blir ju fel i alla lägen om jag gör ett påstående och säger "européer är pedofiler" bara för att jag känner till att Anders Eklund och ett äckel till råkar vara pedofiler, samt att de båda även råkar härstamma från Europa.
Citera
2017-03-27, 15:51
Medlem
Citat:
En rätt utbredd uppfattning i framförallt sydafrika. Det har diskuterats i media på den tiden då det inte var förbjudet att dryfta problem. Men om du tvivlar kan du alltid googla och vederlägga uppgiften om det visar sig att det inte förhåller sig så.

https://en.wikipedia.org/wiki/Virgin_cleansing_myth
http://www.telegraph.co.uk/news/worl...-for-Aids.html
Citera
2017-03-27, 15:53
Medlem
Citat:
Nu kanske -Teddan- är kapabel till att själv svara på hur han menade?

Det blir ju fel i alla lägen om jag gör ett påstående och säger "européer är pedofiler" bara för att jag känner till att Anders Eklund och ett äckel till råkar vara pedofiler, samt att de båda även råkar härstamma från Europa.

Det är precis därför vi har ett språk som möjliggör skillnaderna mellan europé(en), européer(mellan två och alla), alla européer(alla utan undantag)
Citera
2017-03-27, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Det är precis därför vi har ett språk som möjliggör skillnaderna mellan europé(en), européer(mellan två och alla), alla européer(alla utan undantag)
Och samma regel går att tillämpa på ordet afrikaner.
Citera
2017-03-27, 16:08
Medlem
swimmingpools avatar
En äldre tonåring som har haft skyddat sex med några yngre tonåringar alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in