Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-26, 03:58
  #1
Medlem
constants avatar
Citat:
Efter klockan ett började telefonen gå varm hos polisen i Uppsala. Mängder av människor slog larm om en hög smäll.

– Det verkar som att någonting har skett, men frågan är vad det är. Än så länge har vi inga svar alls, säger Olsson.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...fran-hela-stan

Någon som vet mer?
Citera
2017-03-26, 04:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...fran-hela-stan

Någon som vet mer?

- Hembränningen har gått fel.

Nej men seriöst så är det väl bara någon stor smällare likt en olaglig banger eller något som några ungdomar smällt av.
Citera
2017-03-26, 04:32
  #3
Medlem
emotion-lotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVelige
- Hembränningen har gått fel.

Nej men seriöst så är det väl bara någon stor smällare likt en olaglig banger eller något som några ungdomar smällt av.

Bra bangers!

"Polisen blir ”fullständigt nedringda” om en hög smäll som ska ha hörts – över nästan hela Uppsala."
Citera
2017-03-26, 04:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emotion-lotion
Bra bangers!

"Polisen blir ”fullständigt nedringda” om en hög smäll som ska ha hörts – över nästan hela Uppsala."


Jaa man hoppas ju innerligt att det är något allvarligt, så svensken vaknar upp ur "lets dance" tillvaron

Men troligtvis kommer det mörkläggas om så är fallet, och den officiella historian kommer vara något i stil med: Jaa några ungdomar hade en riktigt stor olaglig banger
Citera
2017-03-26, 06:49
  #5
Medlem
PK-Jannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVelige
Jaa man hoppas ju innerligt att det är något allvarligt, så svensken vaknar upp ur "lets dance" tillvaron

Men troligtvis kommer det mörkläggas om så är fallet, och den officiella historian kommer vara något i stil med: Jaa några ungdomar hade en riktigt stor olaglig banger

Är helt på din linje, hoppas i dagsläget att det var en bomb/granat och att gärningsmännen är tillhörande en terroristorganisation.
Citera
2017-03-26, 07:27
  #6
Medlem
styrlunds avatar
Säkert ännu en bolid.
Citera
2017-03-26, 08:53
  #7
Medlem
De ensamkommande på Staffansbo som saknar Malmö?
Citera
2017-03-26, 09:09
  #8
Medlem
Möjligt att ett JAS 39 Gripen kan ha flygit liiite för fort?
Citera
2017-03-26, 11:38
  #9
Medlem
Det var en rejäl smäll och det lät som om den var relativt nära Ekeby. Jag kunde inte bedömma riktningen eftersom vi hade ett fönster öppet (mer ljud från det) och alla ljud studsar mellan husen här på ett rätt spännande sätt. Den kan väl närmast beskrivas som "ptio-wa-damm" dvs något liknande man hör från större laddningar med högexplosiva sprängmedel.


Senast i onsdags vid 21-tiden så small det också rejäl och då kom polisen med 3 bilar och snurrade i området

Någon hade sett rök vid mammas meze, så min första tanke var att det var på grusplanen där. men då borde samtliga boende i husen där vaknat och kunnat ge polisen en rätt bra lägesbestämmning

Min gissning är att det var någonstans ute på fältet bakom konstgräsplanen. Lagom långt ifrån närmaste hus och flera vägar in/ut man kan ta sig obemärkt på
Citera
2017-03-26, 12:49
  #10
Medlem
Epicediums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Det var en rejäl smäll och det lät som om den var relativt nära Ekeby. Jag kunde inte bedömma riktningen eftersom vi hade ett fönster öppet (mer ljud från det) och alla ljud studsar mellan husen här på ett rätt spännande sätt. Den kan väl närmast beskrivas som "ptio-wa-damm" dvs något liknande man hör från större laddningar med högexplosiva sprängmedel.


Senast i onsdags vid 21-tiden så small det också rejäl och då kom polisen med 3 bilar och snurrade i området

Någon hade sett rök vid mammas meze, så min första tanke var att det var på grusplanen där. men då borde samtliga boende i husen där vaknat och kunnat ge polisen en rätt bra lägesbestämmning

Min gissning är att det var någonstans ute på fältet bakom konstgräsplanen. Lagom långt ifrån närmaste hus och flera vägar in/ut man kan ta sig obemärkt på

Bor själv i Majklockan (d.v.s. bredvid Ekeby) och reagerade starkt på ljudet. Lät ganska precis som din beskrivning. Inte nödvändigtvis så att man blir nojjig av smällen, men man blir ju djävulskt nyfiken och ingen verkar sitta på något svar.
Citera
2017-03-26, 13:01
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Min gissning är att det var någonstans ute på fältet bakom konstgräsplanen. Lagom långt ifrån närmaste hus och flera vägar in/ut man kan ta sig obemärkt på

Fältet vid Ekebybruk? Där friskis ligger?
Citera
2017-03-26, 13:36
  #12
Medlem
Precis det fältet. Den stora gräsplanen bakom konstgräset är relativt undanskymd, och området runt ko/fårhagarna är i det närmaste omöjligt att hitta spår på om man inte skall finkamma hela området
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback