Detta tillsammans med att Lampard ligger fyra någonsin över flest mål i PL skakade om min världsbild. 177 mål lyckades han med innan 'he called it quits'. Extremt imponerande.
Vad har ni stött på som överraskat er rejält inom fotbollsvärlden?
Detta tillsammans med att Lampard ligger fyra någonsin över flest mål i PL skakade om min världsbild. 177 mål lyckades han med innan 'he called it quits'. Extremt imponerande.
Vad har ni stött på som överraskat er rejält inom fotbollsvärlden?
Att Hegerfors aldrig sa att det ser mörkt ut på Kameruns bänk.
Har ett minne från barndomen från Lilla Sportspegeln, det var en tävling där man skulle avslöja vem en viss idrottsstjärna var och han fick frågan: "gör du hundra på foten?" -Ja. Då var jag helt säker på att det var en fotbollsspelare för inga andra kan ju göra 100 kickar, klart man måste spela fotboll då!
Jag hamnade i ett smärre trauma när han visade sig vara en tennisspelare! Detta rubbade mmin världsbild mucho
När har de mött Norge och vad ställde de upp med för lag då?
Norway v Brazil 1-1, 28 July 1988
Claudio Taffarel
Jorginho II
Raymundo Ricardo Gomes
Geovani Silva
Candido Filho Valdo II
de Souza Faria Romario
Aloisio Alves
Silva Jorge Luis Andrade
Bernardes dos Santos Edmar
Marangon Carlos Eduardo Edu II
Nelsinho
Norway v Brazil 4-2, 30 May 1997
Claudio Taffarel
Marcus Cafu
Roberto Carlos
Djalma Feitosa Dias Djalminha
Carlos Dunga
Nascimento de Araujo Leonardo
Mauro Silva
de Souza Faria Romario
Luiz Ronaldo
Marcio Santos
Celio Silva
Brazil v Norway 1-2, 23 June 1998
Claudio Taffarel
Marcus Cafu
Marcelo Goncalves
Junior Baiano
Roberto Carlos
Carlos Dunga
Nascimento de Araujo Leonardo
Jose Roberto Gama de Oliveira Bebeto
De Oliveira Denilson
Vitor Borba Ferreira Rivaldo
Luiz Ronaldo
Norway v Brazil 1-1, 16 August 2006
Heurelho Gomes
Cicinho
Gilberto
Juan
Jose Edmilson
Lucio
Daniel Carvalho
Elano
Gilberto Silva
Fred
Robinho
Av alla lag som Brasilien mött är det bara EN nation som de aldrig har vunnit över, Norge.
Kanske inte rubbad världsbild, men att alla VM utom två (senast 1950) haft ett europeiskt lag i finalen.
Ja men bara möts fyra gg enligt ett av dina inlägg. Det är ju inte jättemycket. Så otroligt är det ju inte. I bäst av 100 så kan självklart Norge kryssa eller vinna fyra utav dom. Och dom fyra är förbrukade nu.
Senast redigerad av Dricksglas55 2017-03-24 kl. 08:13.
Att England inte är världsledande inom fotbollen trots allt som skrivs.
Fast så tycker jag inte det är längre iofs. Engelsmännen verkar också ha kommit ner på jorden efter alla misslyckande jmf med 10-20 år sen. Dom kan ju inte direkt vara stolta över sin liga heller.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!