2017-03-24, 00:48
Medlem
snillet_1s avatar
Ruud van Nistelrooy nådde aldrig hundra mål i Premier League. Spelade tidigare idag denna quiz: https://www.sporcle.com/games/g/prem...guegoalscorers där van Nistelrooy alltså inte var ett av namnen. Enligt Wiki verkar det stämma: https://en.wikipedia.org/wiki/Ruud_v...eer_statistics

Detta tillsammans med att Lampard ligger fyra någonsin över flest mål i PL skakade om min världsbild. 177 mål lyckades han med innan 'he called it quits'. Extremt imponerande.

Vad har ni stött på som överraskat er rejält inom fotbollsvärlden?
Citera
2017-03-24, 00:52
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ruud van Nistelrooy nådde aldrig hundra mål i Premier League. Spelade tidigare idag denna quiz: https://www.sporcle.com/games/g/prem...guegoalscorers där van Nistelrooy alltså inte var ett av namnen. Enligt Wiki verkar det stämma: https://en.wikipedia.org/wiki/Ruud_v...eer_statistics

Detta tillsammans med att Lampard ligger fyra någonsin över flest mål i PL skakade om min världsbild. 177 mål lyckades han med innan 'he called it quits'. Extremt imponerande.

Vad har ni stött på som överraskat er rejält inom fotbollsvärlden?

Att Hegerfors aldrig sa att det ser mörkt ut på Kameruns bänk.
Citera
2017-03-24, 00:57
Medlem
sebastian_s avatar
Att det bara var 1:an som kvalade in till Cl fram tills 1997. Jag visste att det såg ut så förr men jag trodde förr snarare var 1987.
Citera
2017-03-24, 01:10
Medlem
Opportunitiess avatar
Har ett minne från barndomen från Lilla Sportspegeln, det var en tävling där man skulle avslöja vem en viss idrottsstjärna var och han fick frågan: "gör du hundra på foten?" -Ja. Då var jag helt säker på att det var en fotbollsspelare för inga andra kan ju göra 100 kickar, klart man måste spela fotboll då!

Jag hamnade i ett smärre trauma när han visade sig vara en tennisspelare! Detta rubbade mmin världsbild mucho
Citera
2017-03-24, 01:21
Medlem
Av alla lag som Brasilien mött är det bara EN nation som de aldrig har vunnit över, Norge.

Kanske inte rubbad världsbild, men att alla VM utom två (senast 1950) haft ett europeiskt lag i finalen.
Citera
2017-03-24, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 360488
Av alla lag som Brasilien mött är det bara EN nation som de aldrig har vunnit över, Norge.

Kanske inte rubbad världsbild, men att alla VM utom två (senast 1950) haft ett europeiskt lag i finalen.

När har de mött Norge och vad ställde de upp med för lag då?
Citera
2017-03-24, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickleanddimes
När har de mött Norge och vad ställde de upp med för lag då?
Norway v Brazil 1-1, 28 July 1988
Norway v Brazil 4-2, 30 May 1997
Brazil v Norway 1-2, 23 June 1998
Norway v Brazil 1-1, 16 August 2006
Citera
2017-03-24, 07:20
Medlem
cyberkalles avatar
Att England inte är världsledande inom fotbollen trots allt som skrivs.
Citera
2017-03-24, 08:10
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 360488

Ja men bara möts fyra gg enligt ett av dina inlägg. Det är ju inte jättemycket. Så otroligt är det ju inte. I bäst av 100 så kan självklart Norge kryssa eller vinna fyra utav dom. Och dom fyra är förbrukade nu.
Senast redigerad av Dricksglas55 2017-03-24 kl. 08:13.
Citera
2017-03-24, 08:26
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Att England inte är världsledande inom fotbollen trots allt som skrivs.
Fast så tycker jag inte det är längre iofs. Engelsmännen verkar också ha kommit ner på jorden efter alla misslyckande jmf med 10-20 år sen. Dom kan ju inte direkt vara stolta över sin liga heller.
Citera
2017-03-24, 09:10
Bannlyst
Att Podolski inte ens är 32 år fyllda. Känns som han varit med i en evighet.
Citera
2017-03-24, 10:47
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimathotet
Att Podolski inte ens är 32 år fyllda. Känns som han varit med i en evighet.
Så är det väl med alla som slog igenom tidigt. Tex Rooney med.

Podolski var ju faktiskt mycket bättre när han var ung än när han borde varit i prime.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in